Gå til innhold

Kortet klokker dårlig!

Anbefalte innlegg

Hei! Har problemer med overklokking av Skjermkortet mitt! Får ikke klokket det lengre enn 411/351 Går jeg noe særlig over dette får jeg dårlig ytelse+artifacts i form av små hvite prikker i mørke felt/Skygger når jeg kjører benchmarks/spill. Jeg har en fet Zalman kjøler så alt skulle ligge tilrette for en god overklokk.. Men dengang ei! Synes dette er rart da kortet klokket glatt til XT nivå ++ når det var nytt..Hva er det som er galt? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan kortet ha tatt skade av denne tidligere overklokkingen, og derfor hindre deg i å nå like langt? Har du gjort noe forandringer ang. luftgjennomstrømningen i kabinettet ditt? kan kortet hindres av innstillinger/komponenter (f.eks. psu)? Dette er spørsmål du kan besvare som hjelper deg å finne en aktuell løsning på "problemet"... :thumbup:

Lenke til kommentar

La meg gjette, du har satt på en ny kjøler og fått problemerer med å nå en stabil OC ?

Hvis dette skjedde etter at ny kjøler kom på plass er mitt tips at shimmen (den ramma rundt kjernen) er litt høyere enn overflaten på kjernen, og du har ikke ordentlig kontakt mellom kjøler og kjerne.

Søk på 'shim' på forumet her.

mvh roger

Lenke til kommentar
kan kortet ha tatt skade av denne tidligere overklokkingen, og derfor hindre deg i å nå like langt? Har du gjort noe forandringer ang. luftgjennomstrømningen i kabinettet ditt? kan kortet hindres av innstillinger/komponenter (f.eks. psu)? Dette er spørsmål du kan besvare som hjelper deg å finne en aktuell løsning på "problemet"... :thumbup:

Har egentlig bedre luftgjennomstrømming nå en tidligere, har en bra PSU fra Chieftec på 420W. Skulle levere mer enn nok den, og det er ingenting annet som skulle hindre kortet å yte max. Kan det ha tatt skade av den tidligere klokkinga? I hope not! Det ville vært surt, men kortet funker jo helt fint sånn som det er nå, det er ingenting som tyder på skade.. :hmm:

Lenke til kommentar
La meg gjette, du har satt på en ny kjøler og fått problemerer med å nå en stabil OC ?

Hvis dette skjedde etter at ny kjøler kom på plass er mitt tips at shimmen (den ramma rundt kjernen) er litt høyere enn overflaten på kjernen, og du har ikke ordentlig kontakt mellom kjøler og kjerne.

Søk på 'shim' på forumet her.

mvh roger

Jeg hadde tenkt å fjerne shimmen, men det virket som om blokka passet akkurat innafor, så jeg droppa det! Men kanskje jeg skal vurdere det på nytt? :hmm:

Lenke til kommentar
Ikke overklokk etter at du har spilt Doom 3 ;)

Jeg har spillt Doom3, hvorfor skal jeg ikke klokke etter at jeg har spillt det??

Bruker du ATiTool? Den tror jeg ser på tempraturen, eller? Og når du spiller krevende spill blir det varmt... Noe som kan påvirke effekten... Kjør også bare med en skjerm... Det hjelper en god del...

Lenke til kommentar
Ikke overklokk etter at du har spilt Doom 3 ;)

Jeg har spillt Doom3, hvorfor skal jeg ikke klokke etter at jeg har spillt det??

Bruker du ATiTool? Den tror jeg ser på tempraturen, eller? Og når du spiller krevende spill blir det varmt... Noe som kan påvirke effekten... Kjør også bare med en skjerm... Det hjelper en god del...

Det er ikke temp. måler på 9800Pro kortene! Jeg har Omega drivere og bruker RadLinker til klokkinga..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...