Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Det lurer jeg nemlig på; om gjengen her inne faktisk vet hva det betyr. Jeg er sikker på at de fleste bruker det i flere sammenhenger, mer eller mindre ofte, men kan du definere det? Si meg nå, hva betyr det? Googler du, er det ikke mitt problem. Du vet med deg selv at du har et problem da. Kan alle her med hånden på hjertet si at de vet hva det betyr? Endret 18. oktober 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 interact // v.intr. act reciprocally; act on each other. interactant adj. & n. interaction // n. 1 reciprocal action or influence. 2 Physics the action of atomic and subatomic particles on each other. interactional adj. interactive // adj. 1 reciprocally active; acting upon or influencing each other. 2 (of a computer or other electronic device) allowing a two-way flow of information between it and a user, responding to the user's input. interactively adv. interactivity // n. [interact, on the pattern of active] ... m.a.o. en prosess hvor partene involvert påvirker hverandre Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Interaktiv, at du deltar i utformingen/innholdet/whatever. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg vet hva det betyr, uten å slå opp i ordbok. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Det lurer jeg nemlig på; om gjengen her inne faktisk vet hva det betyr. Jeg er sikker på at de fleste bruker det i flere sammenhenger, mer eller mindre ofte, men kan du definere det? Si meg nå, hva betyr det? Googler du, er det ikke mitt problem. Du vet med deg selv at du har et problem da. Kan alle her med hånden på hjertet si at de vet hva det betyr? Jeg vet det selvsagt tror da de fleste vet det Å interakte? altså å .. ja hvordan skal man forklare det? For eks. interaktive menyer på en dvd, altså DU kan navigere rundt på plata. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 å være med i prosessen av noe, der man utformer, forandrer, behandler, deltar, velger. Noe sånt tipper jeg. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Du har faktisk et problem hvis du ikke vet hva det betyr? latterlig. Jeg vet det forresten Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Interakte betyr å reagere med. Trykker du på en link på nettet f. eks., reagerer websiden med deg. Eks. en film er ikke interaktiv, mens et spill er. Du har faktisk et problem hvis du ikke vet hva det betyr? latterlig. Du forstod ikke hva jeg mente? Latterlig. Hvis folk må google for å fremstå som smarte har de et problem. Det jeg mente. Tipper du ikke vet hva det betyr. Da hadde du sagt det. Endret 18. oktober 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Må bare si at dette var en ganske meningsløs post, wh1te. Hvis det er slik du har tenkt å tilbringe ditt voksne liv ønsker jeg meg tilbake til du var barn. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Så man er smart hvis man vet hva interaktiv betyr? Jeg hører ca aldri at det blir brukt, må være dumme folk jeg menger meg med. Og så ikke helt grunnen til å nevne hva det betyr når det er skrevet her ganske mange ganger. Tom. ordbokdefinisjonen var jo skrevet her. Og, poenget med postene mine var at jeg ikke helt skjønner hva som var vitsen med å spørre om folk vet hva interaktiv betyr. Særlig når du tilføyer den siste linjen så det virker som om folk er dum hvis de ikke vet det. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Interaktiv kommer fra 1905 da vi ennå hang sammen med Sverige. Det kommer av inte aktiv, altså ikke aktiv. Så når du er inte®aktiv unngår du bevisst alt ansvar. Ordet brukes ofte av ledelsen i ulike firma der de på en svært overbevisende måte sier til arbeidsfolket at de ikke er aktive, men bare tar seg godt betalt Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Interaktiv kommer fra 1905 da vi ennå hang sammen med Sverige. Det kommer av inte aktiv, altså ikke aktiv. Så når du er inte®aktiv unngår du bevisst alt ansvar. Ordet brukes ofte av ledelsen i ulike firma der de på en svært overbevisende måte sier til arbeidsfolket at de ikke er aktive, men bare tar seg godt betalt Siden du er moderator er det vel meningen at jeg skal le? : Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Siden du er moderator er det vel meningen at jeg skal le? : eller rapportere Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Siden du er moderator er det vel meningen at jeg skal le? : eller rapportere Will do! Lenke til kommentar
knutby Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Eks. en film er ikke interaktiv, mens et spill er. Hvis du siktet til meg så mente jeg "interaktive" menyer som det står bak dvder Jeg mente ikke at en film er interaktiv, den er absolutt ikke det:P Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Så man er smart hvis man vet hva interaktiv betyr? Jeg hører ca aldri at det blir brukt, må være dumme folk jeg menger meg med. Forstår du helt seriøst ikke ennå hva jeg mente? Det jeg mener er at folk som googler etter svar på slike spørsmål vet det selv og har et lite problem hvis de ikke innrømmer det. Grunnen til at jeg startet denne tråden var fordi jeg lurte. Hvis du synes den er teit foreslår jeg at du går og preker pisset ditt en annen plass. Må bare si at dette var en ganske meningsløs post, wh1te. Hvis du må si det, synes jeg egentlig du bare beskriver samtlige av dine egne poster her på forumet. Christ, hvor vanskelig er det å svare normalt? Alle som besudler en normal tråd som dette, kun fordi de lider av et eller annet markeringskompleks, burde få en warn eller to, sporenstreks. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 @wh1te Bare sånn for å konkludere: Jeg tror de fleste av folka på hw.no vet hva det betyr. Spør du noen som henger på shell kan du få et annet svar:P Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Beklager White. Min post var ment som et humoristisk innslag. Skal ikke gjenta seg. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Ja, med hånden på hjertet, jeg vet hva "interactive" betyr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Beklager White. Min post var ment som et humoristisk innslag. Skal ikke gjenta seg. Var ikke deg jeg siktet til (og om det hadde vært det, hadde jeg aldri våget å åpne kjeften min). Er lei alt det teite folk presterer å si av og til. Loffelur: Nei, det tviler jeg sterkt på (noe denne tråden bekrefter). Dahlen's resonnement var forøvrig lol, as we put it. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå