Gauda Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hei, Skal ha en ny pc, og tenkte at jeg denne gangen kanskje skulle gå for et SFF-system. Etter mye om og men har jeg kommet frem til disse to kandidatene; MSI MEGA 865 Deluxe Barebone PC S478 I865G Soltek Qbic EQ3401A Socket 478 Aluminium Men er ikke helt sikker på hvilken jeg skal velge, prisenforskjellen er jo ikke stor, og jeg føler begge holder til mine behov (som ikke er stort). Noen som har erfaring med disse? Var ikke mye av tester/reviews å finne. MSI vinner på utseende, samt det at man kan bruke den som cdspiller/radio uten å starte den. På den annen side later det til at Soltek har litt mer plass, sweet å kunne sette inn 3 disker samt en dvd-brenner. Hvis jeg setter en disk i den nederste slotten på MSI'n, må jeg da ta bort kortleseren? Ser ut til å bli litt i trangeste laget der nede. Hvordan er det med kjøling i disse, ser at det på MSI'n følger med en egen kjøler, så denne burde jo være grei. På Soltek må man ordne en selv, vil gjerne ha systemet så stillegående som mulig, men samtidig skal det jo ikke bli for hot, noen tips? Mvh Gauda Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 jeg har mega 180 og jeg valgte den pga utseende og funsjonalitet. Jeg gadd ikke invistere i noe bedre ytelse, med det du får nytt nå har jeg inntrykk av at du betaler mye og får lite igjen. Jeg har innstalert 9600pro 512 ram og 2600 barton cpu. cpu-en har vert opp i mot 75 grader, men folk med xp3000 har mye bedre temperatur så jeg skal nok enkelt kjøle pc-en ned med ny pasta, og bedre montering av kjøleren. Jeg var veldig forsiktig med å stramme kjøleren, men det skal du vist ikke være. Det er trangt der inne, men det skal vel gå ann å stappe inn en vifte til. Det som og er kjekt er at du kan spille av radio og cd/mp3 uten å laste windows. Det gjør den mer stue aktig, noe jeg setter veldig høyt nå. På tester tror jeg den får "ok" pga ikke den siste teknologien, men som sagt ville jeg ikke invistere i ny teknologi enda. den er ganske stillegående, men så fort du spiller spill øker viftehastigheten og da bråker det. Til film antar jeg at den holder seg stille, om jeg fikser kjølinga mi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå