W0odY Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Jeg sitter og lager en liten text editor i delphi og har litt problemer med og lage linje tall i editoren.. editoren vil se ca. slik ut: _________________ |1 | her star linje 1.. | |2 | her star linje 2.. | |3 | her star linje 3.. | |4 | her star linje 4.. | |5 | her star linje 5.. | |6 | her star linje 6.. | |7 | her star linje 7.. | osv.. noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Vil sterkt anbefale deg å bruke en ferdig editor komponent for dette. Memo-komponentene som følger med delphi har ikke støtte for noe slikt uten at du lager deg en ny komponent som arver fra en av disse. Da kan du override CreateWnd og WMPaint for å sette av plass/tegne en 'gutter' med linjenummer. JVCL har to editor-komponenter du kan bruke. TJvEditor og TJvHLEditor. Eneste forskjellen på de to er at den siste har støtte for syntax-highlighting. Ingen av dem støtter linjenummer direkte, men de gir deg denne 'gutteren' til venstre og et event, 'OnPaintGutter', som du kan bruke til å tegne linjenummere. -Vegar Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 SynEdit (synedit.sourceforge.net tror jeg) Lenke til kommentar
W0odY Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 takk for svar.. og mens jeg var så godt i gang tenkte jeg at jeg kunne spørre om noen viste om det er noen slags replace funktion i delphi?? for eksempel: man skriver inn <html> og det kommer opp <html></html>.. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Må ikke ha replace, men litt koselig sjekking om det går an der, o.s.v. Tror synedit har completion, den er grei å ha om du kan html fullt ut og kan lage en liste over tags. Post 300 Endret 20. oktober 2004 av kr1570ffz0r Lenke til kommentar
W0odY Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 æsj.. synedit var søppel.. fikk bare en haug med feil melinger på filen den ikke fant.. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 æsj.. synedit var søppel.. fikk bare en haug med feil melinger på filen den ikke fant.. Da er det desverre din feil. Lenke til kommentar
W0odY Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) hva kan man gjøre feil tru.. skulle ikke være så vankelig og åpne filene.. Endret 20. oktober 2004 av W0odY Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Det er lit trøbbel med pakkene i Delphi, bare å prøve seg frem skulle man tro. Er noen filer du må stappe inn i Lib mappen. Lenke til kommentar
W0odY Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg fikk det til og funke akkurat sånn jeg ville ha det. takket være synedit... og litt hjelp da.. takker og bukker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå