Gå til innhold

Jeger drept av bjørn

Sabbath

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge VG dreiv de med bjørnejakt... er ikke bjørnen fredet? 

I prinsippet men du må huske at man jakter på bjørn i vise tilfelder. Vis den f.eks har går å lusker i søppelkassene til folk. ;)

Elgjeger drept av bjørn
Synes at det er dårlig gjort at folk skriver. "GO bjørnen" :mad: Etter det jeg har lest er det ingen ting som tyder på at han skjøt på noe som han ikke var 100% sikker på hva var? :thumbdown:

Men!....jeg har aldri sympati for den "jegern" som blir drept av dyr.

For jeg lov til å spørre hvorfor? Hadde det vært beder om ingen hadde jaktet da?

Da hadde det jo ikke blitt noen form for " viltkjøtt" å få taki. Dessuten er det bedre at de blir skutt enn at det blir for mange av dem, og de sulter i hjel eller? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Synes det er ganske alarmerende at folk faktisk skyter på ting uten å være 100% sikker på hva det faktisk er de skyter på.

Haha, du skulle bare visst. I løpet av en jaktsesong er det ørten tilfeller av jegere som skyter traktorer, biler og gudene vet hva. Ikke med vilje, kanskje - men at kuler ikke stopper automatisk når man bommer, er noe som burde fokuseres mer på under jegerkurset. :p

Lenke til kommentar
Synes det er ganske alarmerende at folk faktisk skyter på ting uten å være 100% sikker på hva det faktisk er de skyter på.

Haha, du skulle bare visst. I løpet av en jaktsesong er det ørten tilfeller av jegere som skyter traktorer, biler og gudene vet hva. Ikke med vilje, kanskje - men at kuler ikke stopper automatisk når man bommer, er noe som burde fokuseres mer på under jegerkurset. :p

Jeg tok jegerprøva i sommer, og de la VELDIG fokus på sikkerhet og deriblant akkurat det som blir sagt her. Det ble fortalt flere historier om folk som hadde skutt venna sine selv om de var "sikre" o.l. Filmer ble vist. Nå vet jeg ikke mye om denne jegeren, men mange av "gamlekara" er oppvokst i en tid hvor jegerprøven ikke var påbudt. Det er godt mulig at mange av disse ikke KAN det som er påkrevd etter dagens standarder. Alikevel er det utrolig respektløst å si "heia bjørnen".

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Jeg mener nå at for hver bjørn/ulv som blir drept på oppfordring av bøndene, skal man skyte 5 sauebønder !

Selv om staten ikke er klar over det, finnes det noe som heter 'saubytte', og det er oppskrytt hvor mye en bonde passer på sauene når de går 'på skauen'.

Forrige gang man regnet over hvor mye det var sannsynlig at bjørnen/ulven drepte av sau i forhold til hva som ble utbetalt i erstatninger pga. 'ulv/bjørn som dreper', havnet vel tallet på rundt 15%. Det sier vel sitt.

En bjørn angriper sjelden uten grunn, og hvis nå en eller annen idiot vil drepe bjørnen pga. det som skjedde, måtte den personen brenne i Helvete for evig og alltid.

Ja, vi skal sørge over at en eller annen stakkar greide å tirre på seg en bjørn og ble drept, men Nei, vi skal ikke starte utryddelse osv. pga situasjonen som denne stakkaren greide å rote seg borti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...