Sabbath Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=250584 Tja...er det ikke bare rett og rimelig at dyra tar igjen litt? Håper denne bjørnen klarer å ta med seg et par-tre "jegere" til i grava..... Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 De som er med på leken får tåle steken Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 [quote name='Sabbath' date='18/10/2004 : 18:36'] [url="http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=250584"]http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=250584[/url] Tja...er det ikke bare rett og rimelig at dyra tar igjen litt? Håper denne bjørnen klarer å ta med seg et par-tre "jegere" til i grava..... [/quote] Bjørnen var her før oss og har drept mennesker hele tiden... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Tja...er det ikke bare rett og rimelig at dyra tar igjen litt?Håper denne bjørnen klarer å ta med seg et par-tre "jegere" til i grava..... Tar igjen for hva da? Såvidt jeg vet så hadde ikke den jegeren jakta på bjørn så da synes jeg utsagnet ditt er ganske latterlig, og ganske usmakelig. Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Tipper bjørnen er venn med elgen. Og hvorfor er det usmakelig? Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Det at det finnes et sted som heter "Jokkmokk" opprører meg mer Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Og hvorfor er det usmakelig? Fordi et menneske er dødt? Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Og hvorfor er det usmakelig? Fordi et menneske er dødt? Ja, da kan jeg ikke annet enn å flire. All jakt skal foregå på kongens vis (dvs. arrangert og uten form for risiko) Enten så jakter man, eller så jakter man ikke! Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Skal det ikke være motsatt? Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Hehe..burde nok vært motsatt ja. Uansett så har en uvitende "jeger" forvilla seg inn på en bjørns territorium, og hvem får da svi? "Jeger'n" først og fremst, men like etterpå så ligger nok bjørnen med buken i været.......Sad But True! Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Det at det finnes et sted som heter "Jokkmokk" opprører meg mer Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Man skal faktisk ikke le av Jokkmokk:) http://www.turism.jokkmokk.se/ De man skal le av er dem som tror de kan gå inn der og leke cowboy uten å tro at det er en risiko inne i bildet:) Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) - Innholdet er slettet - Endret 6. januar 2006 av Umbra Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Da fikk jegeren som fortjent Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Da fikk jegeren som fortjent Selvfølgelig fikk jegeren som fortjent! Man kan da ikke forvente å få lov til å stikke ut i skauen og skyte et dyr eller to bare for moro....uten at det skal få konsekvenser? Bare for moro er satt på spissen, men uansett.......... Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Og etter litt mer research:) så er min konklusjon denne: Mannen var på elgjakt, og så noe brunt som rørte seg skauen. Han brente av men traff ikke skikkelig... det viste seg til slutt at den elgen han presterte å skadeskyte egentlig var en bjørn. Endret 18. oktober 2004 av Sabbath Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Håper denne bjørnen klarer å ta med seg et par-tre "jegere" til i grava..... Det håper ikke eg for da klikker det for bøndene og rovdyr motstander sektene og prøver å utrydde disse vakre dyr igjen. Endret 18. oktober 2004 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Vel nå har det seg sånn at jakt ikke bare er for morro skyld. Hvis alle sluttet å jakte kunne f.eks. ikke jeg nyte elgstek eller elghakk. I og med at et par av mine favorittretter er lagd av elg så støtter jeg jegeren fullt ut og synes det er ganske respektløst av dere å snakke om at "han fikk som fortjent". Lenke til kommentar
rlz Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Bjørnen var her før oss og har drept mennesker hele tiden... Hva du baserer det utsagnet på da? Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Vel nå har det seg sånn at jakt ikke bare er for morro skyld. Hvis alle sluttet å jakte kunne f.eks. ikke jeg nyte elgstek eller elghakk. I og med at et par av mine favorittretter er lagd av elg så støtter jeg jegeren fullt ut og synes det er ganske respektløst av dere å snakke om at "han fikk som fortjent". Helt enig! Kjøttet vi spiser kommer ikke fra frysedisken på Rema..like lite som den fisken vi spiser. Poenget er vel heller at hvis du trenger å drepe for å få mat så må du muligens regne med at du kan bli rammet selv også+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå