delling81 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Har en Seagate 200gb sata. Denne har nettopp for andre gang død. Første gang den gjorde dette, kom den opp igjen etter noen dager. Problemet er at jeg er usikker på om det er min disk som gjør det, Via kontrolleren på hovedkortet, eller rett og slett for lite strøm. Jeg drev og pakket ut en rar fil når dette skjedde, maskinen hang seg. Når jeg startet opp igjen kommer sata delen av bios opp med en melding om at bios ikke funnet. Er usikker på om dette knytter seg til disken, eller til hk. Jeg har 4 200gb disker, en dvd brenner og et radeon 8500kort i maskinen. Strømforskyningen er en fortron source 350w. Maskinen delte ganske sikkert mye ut mot nettverket da dette skjedde, men brenneren var ikke i bruk. Den har et ekstra 3com100mbit nettverkskort. Personlig synes jeg det virker som det er noe galt med disken, og tror jeg burde sende den inn til komplett. Det er andre gang dette skjer, og jeg har hatt disken i mindre enn en mnd. Via kontrolleren er en VIA VT8237. Meldingen som kommer opp er HardWare Initiate failed. Please check device. The bios does not be installed (Sic) Endret 18. oktober 2004 av delling81 Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Leste litt på Via Arena. Ser ut som det er to mulige forklaringer på dette problemet. Enten bad hk, eller dårlige kabler. Altså ikke disk i det hele tatt. Jaja. For noe dritt. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Det er jo en "kjent" sak at VIA sine diskkontrollere yter dårligere enn andre, men skal det ha noe å si med antall disker? Har du prøvd å skifte kabler eller se til at de sitter ordentlig fast? Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Er bare en disk koblet til. Skal prøve å bytte tilkoblingkontakt. (og evt kabel) Diske dukket uansett oppigjen idag, etter en natts pause Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå