Gå til innhold

VELDIG mange brukere som ikke er i bruk...

Anbefalte innlegg

Sitter her og ser igjennom medlemslistene i mangel på noe bedre å gjøre på. Da slår det meg at det er sikkert flere tusen brukere her som ikke har ett eneste innlegg, ikke bare nyere brukere, men også brukere fra år 2000, altså tydeligvis folk som ikke gidder å bry seg med kontoene sine. Kanskje disse bare er her og tar opp plass på serverne (de tar vel ikke så veldig mye plass, men det blir vel en betydelig mengde når det er så mange), pluss at nye brukere gjerne finner ut at brukernavnet deres allerede er kapret av en fyr som aldri har brukt kontoen sin og heller aldri har tenkt å gjøre det. Dersom man har anledning til å gjøre dette uten at det blir alt for tungvint, syns jeg at de som har tillatelse til det, bør rydde opp og slette alle brukere fra... tja, si før nyttår, som har 0 eller 1 innlegg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke en så dum ide, men skulle en gjeng med moderatorer ta denne jobben i tillegg, ville det blitt et ytterst tidkrevende arbeid. Eneste mulighet ville vel være å skrive et skript som automatisk fjernet inaktive brukere etter en viss tid.

Men problemet er vel egentlig ikke særlig stort? Annet enn at brukerene opptar brukernavn tviler jeg på at det er merkbart på serveren. 5000 brukere fra eller til spiller vel ingen rolle. Det er vel heller postene som bruker mest plass.

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 18/10/2004 : 18:49)
Hvis det er 40 000 inaktive brukere som kanskje har 1-10 innlegg hver, så skal vi slette alle, blir det veldig mange innlegg det står uregistrert på  :)

Mm, tenkte jeg ikke på. Men man kan ihvertfall slette de med 0 innlegg, hvis noen kan skrive et sånt script som aadnk foreslo.

Edit: hvilken rang må du forresten ha for å kunne gjøre dette? Holder det med moderator eller må man være Admin/Drift? Har jo massevis av moddiser, så om de skulle dele arbeidet, så ville det vel ikke ta all verdens med tid. Men Om det kun skulle fordeles på admin/drift, hadde det vært en helt annen sak...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Scriptet kan skrives og kjøres på ganske kort tid, men da blir vi jo ikke størst på antall brukere lenger :p

Neida, seriøst, hvor stort er egentlig problemet? Har du et brukernavn som er så vanlig at andre også bruker det så foreslår jeg at du heller bytter det til noe mer unikt :)

Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 18/10/2004 : 19:23)
Neida, seriøst, hvor stort er egentlig problemet? Har du et brukernavn som er så vanlig at andre også bruker det så foreslår jeg at du heller bytter det til noe mer unikt :)

Eller vi kan sette til tallet 23 på alle inaktive brukere, slik at nye som er aktive kan velge blant de beste navnene :green:

(bare tøyser :p )

Lenke til kommentar

QUOTE (PelsJakob @ 18/10/2004 : 20:13)
At man ikke har skrevet noen innlegg, betyr jo ikke at man ikke bruker kontoen. Det finnes tross alt enkelte andre fordeler med å være registrert sett bort fra at man kan skrive innlegg, for eksempel at man ser hvilke innlegg som er nye, man ser avatarer, etc.

Jepp, en venn av meg var registert her i ett halvt år uten å ha skrevet noe fordi det krevde at man var logget inn for å søke. :)

Husker jeg ikke feil så finnes det vel en "sist logget inn" rad i brukertabellen, den dem burde gå ut i fra ihvertfall.

Selv om det er rimelig unødvendig å gjøre det.

edit: skrivefeil.

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Sitter her og ser igjennom medlemslistene i mangel på noe bedre å gjøre på

gjorde det samme her nå klokken 03:44 en mandagsnatt.

fant ut at det bare er 503 brukere med over 1000 innlegg her. det vil si at om noen uker blir jeg også spesiell og eksklusiv. :p

men ellers syns jeg bare man burde la brukerene være ifred frem til at dette virkelig blir et problem. visst det noen gang blir det. så kan man da slette alle brukere med 0 innlegg som ikke har vært innlogget på 2 år f.eks.

edit: det er forresten ca 15000 brukere med 0 innlegg. ca 39000 har mindre en 10 innlegg. og bare 3 brukere med over 10000 innlegg. dette av totalt 54000 brukere.

er det natt.

Endret av phax
Lenke til kommentar

QUOTE (Deuz @ 20/10/2004 : 03:21)
Hvor mye har forresten hw.no serveren til rådighet?

Forumet i seg selv kjører på to servere (backend og frontend). Tilsammen tar selve forumet i øyeblikket ca 1,7 GB. I tillegg kommer alle opplastede bilder, hvor mye plass det tar vet jeg ikke, men plassmangel er ikke et issue, og kommer heller aldri til å bli et issue så lenge vi ikke tillater opplasting av fulle filmer o.l. på serverne :)

I tillegg til disse to serverne så kjøres det flere andre servere til DNS, mail, prisguide, alle vanlige websider, testservere.... Total diskplass er vel irrelevant når alt kommer til alt....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...