Gå til innhold

Får jeg pengene tilbake?


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt noe hos buydirect.no. Jeg måtte forhåndsbestille, dagen derpå betalte jeg men jeg fikk ikke noe bekreftelse på at jeg hadde betalt. Så bestemte jeg meg for å ringe dem, men jeg fant ikke telefon nr. Så jeg måtte sende mail, men det har gått fem dager siden jeg sendte mailen og ikke ikke noe svar tilbake. Etter alt dette så bestemte jeg meg for å avbestille ordren, tror dere jeg vil få tilbake pengene, siden det ikke står noe sted på dems side at jeg har betalt.

 

Her noen hatt et lignende problem?

 

:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke får noe produkt har du sef rett på pengene tilbake. Du kan også gi beskjed om at du ikke vil ha varene og få igjen pengene. Evnt returnere varene når du har fått dem.

 

Noe annet er at man ikke bør forhåndsbetale, med mindre man er godt kjent med nettbutikken og vet 100% at det er seriøse folk som står bak den. Dog sier jeg ikke at buydirect.no er useriøs, men heller ukjent for min del. Postopprak er desidert den beste betalingsmåten, hvertfall når det er snakk om mer enn 2-300.-. Men du har samme rettigheter med og uten postoppkrav, leverer de ikke så skal ikke det være ditt problem, med mindre de er konkurs.

Lenke til kommentar

Dersom det handler om svindel er politiet riktig plass. Dersom ikke er vel forbrukerombudet riktig plass. Som sagt er det vel bedre å ringe til butikken og spørre hva som skjer, det er tross alt helligdager etc og ting går kanskje saktere enn ellers.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-20 09:58, blanc skrev:

Tro meg, buydirect gidder ikke vare. Jeg har en IBM harddisk som ligger død og snart ringer jeg til forbrukerombudet. Bare bull hele butikken...


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: blanc på 2002-05-20 09:58 ]</font>


 

Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg mener å ha hørt at man kan levere inn garantisaker til en hvilken som helst forhandler av det merket, så sender de varen til produsenten for reparasjon eller innbytte. Da jeg kjøpte en Sony Discman i USA for noen år siden, fikk jeg vite at hvis den gikk i stykker, kunne jeg levere den inn til en hvilken som helst forhandler av Sony i Norge. Det ville uansett gå på garantien. Dette ble bekreftet av en Sony forhandler i Norge da jeg tilfeldigvis var innom en av de en stund etterpå og tenkte jeg skulle spørre.

 

Det burde være samme ordning med IBM. Lever den inn til en forhandler nær deg, og be om at de sender den til IBM.

Lenke til kommentar

Nja Atseth, det er litt forskjellig fra produsent til produsent og butikk til butikk. Produsenten av varen må ha en avtale med butikkene om at det er ok. Ericsson har bla. annet det med de aller fleste mobil-verksteder.

 

Men det vil være 'litt' dumt å kreve å få sende ting inn på service i en butikk du IKKE har kjøpt varen i :wink:

 

Vær snill og grei så kanskje dem gidder(men vær forbredt på å betale for frakt+++ ) Best er nok som TomasK sa: bruk RMA.

Lenke til kommentar

Takk for alle svarene!

 

Men jeg får heller ikke ringt det ***** selskapet, ingen vil ta telefonen eller så er det ute av funksjon. Så jeg lurer egentlig på om jeg er svindlet her.....:sad:

 

Er det noe som vil hjelpe meg med å ta dem hvis jeg ikke hører noe fra dem på en uke?

Lenke til kommentar

Har du funnet bedriften i brønnøysundsregisteret? Jeg vet det skal være en slik nettsak som gjør det mulig å sjekke dette, men jeg klarer ikke å huske adressen. Dessuten bedrifter som begynner med "scan" har jeg generelt dårlig erfaring med :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-05-21 20:07 ]

Lenke til kommentar

HVordan virker det da? kan jeg anklage dem gjennom det registret? eller er det det at jeg kan sjekke om de er godkjent for handel eller no?

 

Jeg har slettet min ordre for fem dager siden, men jeg har ikke sett noe betaling tilbake fra dem:( Jeg har i tillegg sendt dem fem mail, dette lukter svindel.

Lenke til kommentar

Hei

 

Som dere sikkert ser er dere ikke de eneste som har hatt en del problem med dette firmaet.

Personlig så bestilte jeg 14 varer hos dem, betalte dagen etter(5.5), men har ennå ikke hørt noe fra dem eller sett noe til varene.

Har nå vurdert anmeldelse av firmaet; etter utallige mailer og oppringninger til forskjellige nummer. Men uten resultat.

Tenkte bare å videresende de telefonnummerene jeg har slik jeg ikke er alene om å få litt fortgang i prosessen:

 

Kontaktperson 1( i følge brønnøysund):

Frode Johan Olsen

Privat 22 97 03 61

Mobil 90 99 18 00

 

Kontaktperson 2:

Bård Erik Venheim

Privat 35 09 55 99

Mobil 92 09 71 10

 

Scancom:

1. 32 72 13 00

2. 93 45 95 57

 

Dersom dere oppnår kontakt med noen av disse ta kontakt med meg. Har vært i kontakt med Frode Johan Olsen, men han ville ikke snakke og bare henviste meg videre...

Lenke til kommentar

Han henviste meg bare videre til mobilnummeret som står oppført under Scancom..

Men tror du at jeg får tak i noen der, nei der er det ingen som svarer som vanlig..

 

Viss ikke alle(nok folk) anmelder til politiet blir saken selvsagt ikke viktig, men slik jeg føler det her og nå så er det snakk et ganske stort pengebeløp de har svindlet til fra oss..

Lenke til kommentar

Denne tabben har jeg gjort sjøl , betalte en gang nesten 15000 kr på forskudd for et videokamera.

Dette var en tabbe som jeg skulle angre på lenge , for firmaet som tok imot betalingen hadde et kjempestort underskudd. Jeg fekk pengene mine tilbake etter en laaaang ventetid , men dersom firmaet hadde blitt slått konkurs hadde alt vært tapt.

 

De er dessverre ABSOLUTT INGEN !!!(tro meg )som gidder å hjelpe deg med anna en trøsteprat dersom firmaet blir slått konk.

For du stiller sist i køen når konkursboet gjøres opp, dvs 0,0 kr i retur.

Håper for din skyld at firmaet du har handlet med ikke går konk for da har du mulighet til å få hjelp fra forbrukerombudet.

 

Jeg vet akkurat kor jævelig de er å havne i en slik situasjon , men jeg tok lærdom og betaler ALDRI mer på forskudd.

Lenke til kommentar

Forslag:

1. Har de fax? Send en 5 siders fax vært 10. minutt der du skriver at du vil purre på de til du har fått pengene/ varen

 

2. Om de i det hele tatt tar telefonen, ring fra skjult nummer hver halvtime til du har fått pengene/ varen

 

3. Skriv et brev lagret i bmp-fil, gjerne med bilder av ordrebekreftelsen om du har den og bilder av bestillingen din. Dette bør bli en sabla stor fil etterhvert og du kan dermed belaste mailserveren deres uten å spamme de. Du skal jo bare sende et brev og bør jo sende den flere ganger for å være sikker på at den kommer fram ettersom de ikke svarer.

 

4. Om du ikke bor så langt unna kontoret deres, camp på utsida og gå inn når de har åpent. Får du ikke kommet inn, sitt på utsida å syng Ole Brum-sanger e.l. Alternitavt kan dere alle sammen som er svindla, én etter én gå inn å spørre etter pengene/ varen. La dette gå i en loop.

 

5. Så et seriøst forslag. Alliér dere og kontakt TV2 hjelper deg e.l. Da er dere mange og bør få litt gjennomslag.

 

Okej, kanskje ikke like seriøse forslag, men useriøsitet bør kanskje svares med useriøsitet. Jeg heter ikke "Mad" for ingenting... :wink:

 

P.S. 6. Finn hjemmenummret til eieren av firmaet og ring midt på natta. Gjerne flere ganger sånn rett etter leggetid og en time eller to før stå-opp-tid

 

P.P.S. 7. Dra til et bilhuggeri. Kjøp/ få en bildør å send denne rekommandert til de.

 

[ Denne Melding var redigert av: Mad Wolf Magnux på 2002-05-24 16:21 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...