Gå til innhold

Får ikke tilgang til filene...

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke tilgang til filene mine som ligger på en annen windows partisjon...

Er full krise her, fordi jeg har nettopp klart å ødelegge PCen min, og stappet HDen inn i broren min sin PC (denne), jeg får opp HDen og alt, men kan ikke boote fra den... Problemet er at jeg hadde en brukerkonto på HDen min, med passord på.

Jeg kan ikke boote pga. kræsj med SATA drivere og noe tull... får bare til disken når jeg først er inne i windows.... og alt er bare F***skap :love:

Jeg har brukerkontoen og passord, men jeg får ikke tak i filene i mine dokumenter....

Fordi jeg ikke har mulighet til å logge meg inn på den andre disken...

Hva gjør jeg? Trenger en stor skoleoppgave jeg har jobbet med i lengre tid til i morgen :no: ....

håper noen kan komme med råd...

takk.

Mvh. Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet å bytte til Administrator kontoen, men det fungerte selvfølgelig ikke...

Begge systemene er helt like... (Brukt samme isntallasjons CD [ikke spørr :p ], og skal være helt identiske....)

Er det en måte jeg kan få fikset dette problemet?

JEg har testet alt som er mulig å gjøre for å boote på den andre disken... men jeg får bluescreen....

argh... :p

Lenke til kommentar
Får du ikke tilgang til dokumentene dine når du setter disken i en annen maskin eller har tatt ren installasjon av windows

"Problemet" her ligger i NTFS filsystemet og rettigheter. NTFS har muligheter for å hindre uvedkommende tilgang til f.eks filer / mapper o.l.

Høyreklikk på mappen / disken (alt etter hva du skal ta over), velg properties, security, advanced, owner, så velger du ditt navn, og velger "replace owner on subfolders and objects"

La maskinen jobbe en stund, og voila, du har full tilgang

Les mer om det her : http://support.microsoft.com/default.aspx?...roduct=winxpINT

andre windows tips finner du her : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=229990

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...