Windoge Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Har en kunde som på Torsdag betalte ut et skjermkort i postoppkrav. Oppkravet ble sendt som brevpost, og det jeg lurte på er hvor lang tid det vil ta før pengene er registrert på min konto? Sjekket senest i dag uten at det var kommet inn noe. Takk for svar. Lenke til kommentar
notorled Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Det burde ikke ta så altfor lang tid. Du kan jo alltids høre med posten. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Er klar over at det ikke burde ta så lang tid. Det er jo en av grunnene til at jeg spør. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Har pleid å ta max en uke når jeg har gjort tilsvarende. Husk at ingen bankaktiviteter skjer i helgene og bare det å overføre mellom post og bank tar ekstra tid fordi posten er teite på reglene der og de vil ha renter av pengene Du burde ha pengene disponible i dag eller i morgen (tirsdag) og saldoen oppdatert 1 dag etter det. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Du kan regne med ca. en uke før du får pengene... Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Du burde ha pengene disponible i dag eller i morgen (tirsdag) og saldoen oppdatert 1 dag etter det. "Erru'morsom"?! Jeg har sendt utallige pakker i postoppkrav og mine erfaringer skal tilsi at du kan regne med penger på konto rundt tidligst fredag. Sorry, men det er sant. Om hvem får rentene? - Posten selvfølgelig, og det er ikke snakk om rent lite penger hvis du tenker på hvor mange pakker som sendes. Siste avsnitt er litt synsing fra min side, men det tar lang og jeg får iallefall ikke rentene Endret 18. oktober 2004 av MaxCPU Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Det avhenger jo selfølgelig av hvilken bank du og han har, men de har ikke lov å holde på pengene mer enn 3 virkedager (ikke helg) under en bestemt sum. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hvem har ikke lov å holde pengene? BBS, Posten eller banken? Det er ingen tvil om at det er noe galt med systemet, men hvem skal man klage til? "Du skjønner Posten har en slik utrolig god løsning for kundene sine som kalles nettbank, men dette systemet er visst ikke godt nok for dem selv" Tilgi meg hvis jeg ikke vet bedre, men hvorfor får jeg alltid bekreftelse fra BBS ved oppkrav, men kun fra banken ved vanlig overførsel over nettbank? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Tenk som så, alle ledd vil ha spenna over ei natt (da renter regnes) så posten har de fra Tor - Fre, så de overføres de til BBS (E.L) som har dem over helga (de får rentene sine) så skal banken din ha dem ei natt. Tidligst tirsdag, sikkert nærmere torsdag. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Har aldri opplevd at pengetransaksjoner tar mer enn 3 dager. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Mener du nå pengetransaksjoner mellom private/private og bedrifter eller overførseler via Posten ved oppkravssendinger? Det er nemlig stor forskjell her! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Jeg får bare vente og se. Har en LCD på posten som jeg gjerne skulle ha betalt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå