Gå til innhold

Buffer på 50% når jeg brenner

MedStud

Anbefalte innlegg

Jeg har en NEC 2500a som jeg driver og brenner dvd med... Tidligere har den funket helt fenomenalt... Men nå (gjerne etter nytt windows, husker ikke helt), går buffer opp til hundre, ligger der til brenningen har komt til 2%, og så sniker bufferen seg rett ned til 50% og blir der... den andre greien lenger nere, svinger opp og ned... Det som er følger av dette, er at jeg ikke brenner på 5 min, men på 12-15 i stedenfor, noe som jeg finner veldig kjipt!

Har vært inne og sett i device manager på IDE ATA/ATAPI-kontrollere, og der står den på Transfer mode (under Primary channel) "Ultra DMA 4 - Ultra66(på pioneer dvd-rom), Ultra DMA 2 - Ultra33 (på NEC dvd brenner)

på Secondary Channel står den på Ultra DMA 5 - Ultra100

Noen tips/idèer på hva som er gale?

MVH frustrert mann

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du brenneren på samme idekanal som "source", f.eks. HD vil du kunne få problemer som beskrevet. Løsningen er i så fall: fiks kabling.

Harddisk på ide0 og cdrom + brenner på ide1

Om du ikke har forandret hardware oppsettet, og bare reinstallert, har jeg ingen anelse;)

Endret av 8086
Lenke til kommentar
Har du brenneren på samme idekanal som "source", f.eks. HD vil du kunne få problemer som beskrevet. Løsningen er i så fall: fiks kabling.

Harddisk på ide0 og cdrom + brenner på ide1

Om du ikke har forandret hardware oppsettet, og bare reinstallert, har jeg ingen anelse;)

Men, når jeg brenne cder sånn som det skal, så kan el ikke dette være problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...