Gå til innhold

Problem med min 6800 LE


aemil

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et Gainward 6800LE i dag og har nå kjørt diverse tester og spill kontinuerlig i en del timer. Ingen problemer med kortet overhodet. Har enabla resterende godsaker :) men måtte disable igjen så jeg endte opp med 12x1,6vp menmen greit nok for 1900 kroner må jeg si.

 

Bruker 66.81 drivere og merker ingen problemer.

 

Bruker socket a (nforce2) og har et abit nf7-s v2.0 kort. Teste litt videre i morgen. Foreløpig er jeg storfornøyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
feil..

guru3d.com som kom med softmoddingmulighetene via rivatuner advarte at kortet kunne bli varig skadet ved denne softmoddingen.

Sjansen er ikke lik 0 nei

sjangsene er tilnærmet lik null.. guru3d skriver det fordi det KAN skje med et EKSTREMT lavt antall. MEN, hadde ikke de skrevet det der kunne guru3d ha blitt saksøkt osv. ;)

Lenke til kommentar
Ripz911, hvis du har softmoddet skjermkortet ditt og det har blitt ødelagt er dette utelukkende din feil. Hvis du da prøver å levere tilbake det defekte kortet, kalles det svindel. Du har brutt garantien, og har ingen rett på å få et nytt kort tilbake.

 

Hvis butikken du leverer det til, finner dette kortet defekt, sender de det til produsenten, som har full mulighet til å sjekke om du har tuklet med BIOS-instillingene til skjermkortet. Så kan produsenten gi denne beskjeden tilbake til butikken du kjøpte det av, som igjen kan avgjøre om de vil kreve erstatning av deg. Både for returnering av skjermkort til produsent, samt evt. reperasjonsgebyr og nytt skjermkort.

 

Og til slutt, Datakjeden og Komplett er i samme store aksjeselskap. Utenom det har de ikke noe med hverandre å gjøre kundemessig.

Feilen oppstod FØR jeg softmoddet kortet.

Softmoddinga har INGENTING med skaden kortet har..

Lenke til kommentar
Feilen oppstod FØR jeg softmoddet kortet.

Softmoddinga har INGENTING med skaden kortet har..

Men allikevel har du vært så utenksom at du prøvde å modde på kortet etterpå? Jaja, hva du nå enn gjør fortjener du nok ikke garantien syns nå jeg. Du hadde sjansen så lenge kortet ikke var tuklet med. I utgangspunktet er det jo kjipt at skjermkortet har produksjonsfeil, men da burde du ha benyttet deg av garantien med en gang.

Lenke til kommentar

Var en fyr her på forumet som sa at han hadde vært i kontakt med webshoppen/butikken der han hadde kjøpt sitt 6800LE kort. De opplyste at denne softmodden ikke hadde noe å si på garantien. Det er jo tross alt bare en drivermodifisering for å aktivere funksjoner i hardwaren, eller?

Endret av sivertxp
Lenke til kommentar

Jo, det er det. Tar man ut kortet og setter i en annen maskin, forsvinner de ekstra tingene man har lagt til ved hjelp av RivaTuner.

 

Disclaimeren Guru3D/Alexey har skrevet er vel i grunnen bare en juridisk teknikalitet (er dette et norsk ord?) for å dekke egen ræv hvis opplåsing med RivaTuner av en eller annen grunn skulle ta livet av et kort for godt.

Lenke til kommentar
Feilen oppstod FØR jeg softmoddet kortet.

Softmoddinga har INGENTING med skaden kortet har..

Men allikevel har du vært så utenksom at du prøvde å modde på kortet etterpå? Jaja, hva du nå enn gjør fortjener du nok ikke garantien syns nå jeg. Du hadde sjansen så lenge kortet ikke var tuklet med. I utgangspunktet er det jo kjipt at skjermkortet har produksjonsfeil, men da burde du ha benyttet deg av garantien med en gang.

helt enig i det siste du sa...

men først og fremt trodde jeg ikke at softmodding var

farlig!

og for det andre, KANSKJE det ville funka da?? hvem vet

 

er i hvertfall glad at dette helvettes problemet snart er på

aveie :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...