Gå til innhold

Problem med min 6800 LE

aemil

Anbefalte innlegg

Heisann, her er en ny person dere kan legge til i listen over folk som har problemer med 6800le. Kjøpte mitt gainward 6800le på pcutstyr.no, så jeg er litt nervøs for å sende det i retur pga pcutstyrs noe frynsete rykte...

Uansett, her er hovedkortet og prosessoren min:

xp-2400

asus a7n266-c

Som det har blitt nevnt i tråden, virker det som om mange som har problemer med kortet har socket-a baserte systemer. Jeg har lest på et annet forum (tror det var tech support på unrealtournament2004.com) at det kunne fungere å rulle tilbake nforce-driverne til hovedkortet. Jeg prøvde de fleste uten hell, men det kan hende det vil fungere for andre.

Det som er merkelig i mitt tilfelle, er at kortet kun gir meg denne utrolig irriterende svarte skjermen i ut2004. Jeg har testet quake 3, painkiller og farcry og har ikke fått en eneste svart skjerm i de, alt fungerer stabilt. Men i ut2004 er det hver gang sikkert som døden at jeg får en svart skjerm i løpet av de første minuttene. Jeg har en gang opplevd å få svart skjerm i battlefield vietnam. Det ble med denne ene gangen, men bra er det ikke uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke lest igjennom hele tråden, så jeg vet ikke om det er nevnt; men støynivået? Hvordan er støyen på dette kortet?

mange skal ha det til at det er ekstremt.. Selvfølgelig, senker du viftehastigheten på alle andre vifter i kabinettet, og ikke bruker hd'er, høres den "ganske godt", men havner inn i den andre støyen til vanlig.

Lenke til kommentar

Har det noe med nforce2 hovedkort?

De folka som loker med samme problem

som tråd starter, sivertx og meg++

Har dere nforce2 chipset??

Edit:

Kjøper jeg meg et nytt hovedkort som kjører

et annet chipset vil det funke da?

Evt. hvilket hovedkort og hvilket chipset?

SocketA

Jeg har et AMD761/VIA 686B chipset.

Lenke til kommentar

pft :roll: skjermkortet bråker ikke...

Skjønner ikke at det er så mange med samme feil..

Er litt redd for å bytte inn kortet selv til komplett...

Men hva skal jeg gjøre da? tror det ikke har noe med chipset

driverne pga. ut2004 gir svart skjerm både i windows og linux.

Har lenge tenkt å kjøpe nytt hovedkort: kjører med Abit nf7 v2

nå, men det har kommet opp flere feil med pcen min..

Chipsetet er visst svidd så når cpuen når et visst temperatur

nivå føkker alt som har med chipset å gjøre: tastatur, internett, mus osv.

dette skjedde en gang jeg så på film så jeg merket det ikke

etter en stund...

Cpuen min er underklokka akkurat for øyeblikket...

Jeg har 1500 kr. svidd chipset dårlig cpu (amd athlon xp 1700 (1,1 ghz)

Dårlig ram (pc2100 133 mhz 512mb)

Føkka skjermkort (6800 le)

Hva skal jeg bruke de penga til i første omgang ?

Lenke til kommentar
men sivertxp har du fått tilbake melding fra gainward folka??

Ingen tilbakemelding fra Gainward enda. Sendte også en mail til NVIDIA for å undersøke saken nærmere. Skal poste så snart jeg eventuellt får svar fra dem.

Sendte forøvrig kortet mitt i retur til komplett i dag. Måtte de store skjermkort-åndene være med meg. :yes:

XP

Endret av sivertxp
Lenke til kommentar

Har sendt inn kortet mitt i dag jeg og. Er overbevist nå om at dette er en feil fra nvidia sin side, virker som om mange av 6800le kortene rett og slett ikke klarer å kjøre med stock-minnehastigheten sin... Forventer å få tilbake nytt kort som faktisk fungerer nå.

Lenke til kommentar

Jeg er også en av de "heldige" kjøperne av et 6800LE kort. Kortet virket veldig bra i starten. Ingen problemer med Far Cry eller Doom 3. Mindre artifacts når jeg åpnet til 16/6. Problemet mitt er Battlefield. Krasjer konstant ved oppstart. Byttet til 61.82. Spillet krasjer da etter noen minutter. Noen som har en løsning på dette??

Videre kontaktet jeg Komplett for retur.. De hadde aldri hørt om dette problemet. Det finner jeg rart, da det er flust med problemer med dette kortet.

Håper på å få byttet kortet..

Lenke til kommentar

espen911: egentlig har du ikke krav på å få byttet kortet, men siden softmodding ikke kan oppdages så er du sikkert så heldig med å få byttet det.

Når du softmodder kortet er det alltid en risiko for at du kan ødelegge kortet, og det har sansynligvis skjedd i ditt tilfelle

Lenke til kommentar
espen911: egentlig har du ikke krav på å få byttet kortet, men siden softmodding ikke kan oppdages så er du sikkert så heldig med å få byttet det.

Når du softmodder kortet er det alltid en risiko for at du kan ødelegge kortet, og det har sansynligvis skjedd i ditt tilfelle

sjangsen for å ødelegge et kort ved softmodding er tilnærmet lik 0... Er de ødelagte, så blir grafikken bare dårlig, pga. signaler går igjennom ødelagte convertere.

Lenke til kommentar

Problemene med Battlefield ble oppdaget før jeg softmoddet. Det ble faktisk bedre etter at jeg åpnet til 16/6 (varer i noen minutter i allefall ;) )

Når jeg kjører standard oppsett fungerer Doom 3 og Far Cry upåklagelig... Så kortet er nok ikke ødelagt..

Lenke til kommentar

Ripz911, hvis du har softmoddet skjermkortet ditt og det har blitt ødelagt er dette utelukkende din feil. Hvis du da prøver å levere tilbake det defekte kortet, kalles det svindel. Du har brutt garantien, og har ingen rett på å få et nytt kort tilbake.

Hvis butikken du leverer det til, finner dette kortet defekt, sender de det til produsenten, som har full mulighet til å sjekke om du har tuklet med BIOS-instillingene til skjermkortet. Så kan produsenten gi denne beskjeden tilbake til butikken du kjøpte det av, som igjen kan avgjøre om de vil kreve erstatning av deg. Både for returnering av skjermkort til produsent, samt evt. reperasjonsgebyr og nytt skjermkort.

Og til slutt, Datakjeden og Komplett er i samme store aksjeselskap. Utenom det har de ikke noe med hverandre å gjøre kundemessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...