Gå til innhold

Problem med min 6800 LE


aemil

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt en Geforce 6800 LE, og satt den inn i pcen, men etter en 20-30 minutters tid forsvinner bildet. Det kommer ikke noen no input melding eller no sånt. Skjermen går liksom bare i standby. Hele pcen kjører da. Lyset på 6800'en lyser fremdeles, og alle viftene går. Bildet virker igjen hvis jeg skrur pcen av og så på igjen.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også det samme problemet med mitt 6800LE skjermkort! Alt annet enn Doom3 gir svart skjerm etter kort tid. Har prøvd alle de nyeste driverne uten at det har hjulpet.

6800LE må være det minst stabile skjermkortet jeg noengang har vært borti, og det begynner å bli en del...

Heldigvis kan jeg ennå benytte angreretten! Blir vel tilbake til ATI kan jeg tenke meg...

Lenke til kommentar

Å innstallere driverene som følger med kortet er ikke det lureste man gjør..

de er veldig ofte moddede drivere i fra produsenten, og ikke minst er de gamle.

XENiTiS :

At du har feil på 1 eksemplar av x antall, vill jo ikke si at alle kortene har det. Fyr i gang en tråd og se om noen kan hjelpe deg, istede for å bruke andre sine tråder til å sutre over at kortet ditt er så elendig bare fordi du etter all sansynlighet har gjort noe feil, eller bruker en sucky driver.. takk...

Lenke til kommentar

som jeg skrev i den andre tråden.. som var linket til oppe her...

Prøv å la skjermkortet stå på en helt egent kabel ut ifra PSU.

Barer lurer på om at når diskene begynner å trekke strøm, og skjermkortet evt jobber for fullt i spill, at den ene 12 v kretsen blir for tungt belastet og igjen gir skjermkortet for lite strøm som igjen fører til blackout

Lenke til kommentar

Heisann

 

Du kan lese litt på forumet til Gainward om div problemer som folk har hatt med LE'en.... bla buggy bios. http://forum.gainward.de/viewforum.php?f=5

 

Selv kan jeg ikke si at jeg har vært borti et kort som har gitt meg så mye ytelse for kronene. Fikk modda mitt til 16 pipes og 6 vp, 3dmark03 score på 9227.

Det går stabilt og uten artifacts på 325/700 ( kunne klokka coren litt foreløpig....)

Doom3 kjører 1024x768 High Q, 4x antialising uten lagg i det hele tatt... :thumbup:

Men Colin 04 og Richard burns lagger litt i ny og ne... driverene mon tro??

 

Så for min del vil jeg anbefale kortet på det varmeste :w00t:

 

Mvh

 

Stoneheart

Lenke til kommentar
At du har feil på 1 eksemplar av x antall, vill jo ikke si at alle kortene har det. Fyr i gang en tråd og se om noen kan hjelpe deg, istede for å bruke andre sine tråder til å sutre over at kortet ditt er så elendig bare fordi du etter all sansynlighet har gjort noe feil, eller bruker en sucky driver..  takk...

Det ser ut for å være mange flere enn oss som har samme problem med 6800LE. Både forumet til Guru3D og Tech Support Forum har lignende tråder. Ting kan tyde på at det er gitt ut en batch med feilvare fra fabrikk, da har det lite å si hvilke drivere man bruker. Retur eller flashing av BIOS ser ut for å være eneste løsning foreløpig. Posten var aldri ment som en hijack, bare så det er sagt!

Lenke til kommentar

Hmm...

Kjøpte ny strømforsyning(525W), men har fremdeles problemer med at skjermen blir svart etter x antall minutter/sekunder. Noen som har noen gode tips?

 

EDIT: I EXPERTtool får jeg ikke lastet ned ny BIOS. Betyr det at jeg allerede har den nyeste BIOSen til kortet?

Endret av sivertxp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...