kristiam Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Heisann, alle sammen. Jeg er bedt av min far å finne en PC med noenlunde følgende komponenter. Noen med gode råd uten at man blir blakk. Han ønsker en OK PC til rundt 5 000. AMD Athlon prosessor Kabinett Hovedkort 40 GB Harddisk 512 MB RAM CD/DVD-brenner Skjerm behøver ikke medfølge da dette allerede innehas. Hvilken pris bør man regne med på det ovennevnte? Og er det mulig å få rabatt hvis man bestiller 2 mer eller mindre identiske PC-er? Håper på all den hjelp jeg kan få!! Lenke til kommentar
bunnlose Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) har ivertfall aldri hørt om kvantitumsrabatt på nettbutikker... da må det evt være 10+.... ang hardwaren: AthlonXP er dessverre på vei ut.. så det er lite igjen av den.. men der må du regne ca 600-1000, spørst ka du satser på.. epox lager strålende godenok HK til noen få hundrelapper, ca 5-600 harddisk, forskjellen på en 40 og en 80gb er utrolig liten i pris.. litt forskjell fra merke til merke.. men ikkje mer enn en hundrings i forskjell.. ca 600.. (om du finner en på 80g ) ram, skal det være billig, så kan man gå for noname-ram, eller gå får noen rimelige twinmos brikker... ca 7-800.. kabinett med psu fåes for rundt 500, spørs om en er ute etter billig pris, eller noelunde utseende og kapasitet, qtec er gjerne en vinner på pris =) en helt strait cd-brenner koster ca 300... dette er selfølgelig total lavbudsjett... bunnlose edit, glemte noe... Endret 18. oktober 2004 av bunnlose Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå