Gå til innhold

M-Audio Audiophile 24/96 til "vanlig" bruk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv M-Audio Audiophile 24/96, og er kjempefornøyd, men nå er dette

kortet lagd for musikk produksjon og ikke til PC spill (selvom det funker

utrolig bra til det). Bare du velger riktig driver har du null problemer

(de nyeste er som regel de dårligste)

Hvorfor kjøpe brukt til 850,- når du kan kjøpe nytt til 1050,- ?

Edit : Men det virker som om Revolution 5.1 eller 7.1 gjør bedre nytte

i ditt tilfelle, kortene er ikke dyre heller, sjekk M-Audio Revolution 5.1 og M-Audio Revolution 7.1.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Xander - dette med overprising er litt overdrevent uttalt av deg.

Min pris er satt i forhold til veilendende (altså normal) utsalgspris - som faktisk er litt over 2.000 kroner.

Jeg setter vel for pokker ikke prisen på mitt kort i forhold til kampanjer som drives i noen butikker vet du.......annonsen min kommer nok sannsynligvis til å vare lenger enn butikkens kampanje.

Ja, tror nok annonsen din kommer til å vare lengre enn kampanjen.. :lol:

Lenke til kommentar
For meg virker det helt bak mål å bruke et musikkproduksjonskort i spill, og lydeffektene på Audigy virker selvsagt selv om det er snakk om et stereooppsett. Det er stor forskjell på posisjonering av lyder med EAX på/av, og kanskje spesielt ved bruk av hodetelefoner.

Jeg skjønner ditt synspunkt, men ingen kjøper vel et musikkproduksjons-kort ekslusivt for å spille? Men når en først driver med litt komponering, miksing etc. er Audiophile og andre meget gode kort som fungerer utmerket til begge deler. Hvis du opplever dårlig posisjonering i stereo er det dårlig arbeid fra spillutviklerens side. Hvilke spill er det snakk om? Jeg har bla. spilt Far Cry med utmerket posisjonering av lyd med hodetelefoner på E-mu-lydkort. (som ganske riktig eies av creative....:-))

Lenke til kommentar

Hm... Kanskje det er blitt en trend at nyere spill (f.eks. HL2/D3) ikke er avhenging av kort med EAX for å gi de ønskede lydeffektene? Jeg synes jeg leste at de spillene hadde en egen lydmotor (host based audio engine), men jeg er ikke helt sikker på hva det vil si...

Det høres ihverfall fornuftig ut for meg, siden man da ikke er låst til Creative for å få de nyeste effektene. Men det må og kreve mer kalkulering...

Det går stort sett (kun! ;) i Day of Defeat her, har ikke spilt Far Cry.

Lenke til kommentar
Har selv M-Audio Audiophile 24/96, og er kjempefornøyd, men nå er dette

kortet lagd for musikk produksjon og ikke til PC spill (selvom det funker

utrolig bra til det). Bare du velger riktig driver har du null problemer

(de nyeste er som regel de dårligste)

Hvorfor kjøpe brukt til 850,- når du kan kjøpe nytt til 1050,- ?

Edit : Men det virker som om Revolution 5.1 eller 7.1 gjør bedre nytte

i ditt tilfelle, kortene er ikke dyre heller, sjekk M-Audio Revolution 5.1 og M-Audio Revolution 7.1.

Kortet er nytt.

Er vist ikke alle som får det til slike "superpriser". Kjenner mannen bak skranken.

Så konklusjonen er : Løp og kjøp! du får bra lyd i spill samtidig som du får dødsbra lyd på musikk?

Eller hva ?

Er litt delte meninger her.

Kortet koster foresten 1050kr slik som kampanjen sier på multima Hjemmeside

Edit: i butikken, ikke fra inet.

2bi

Endret av babbakaørn
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Audiophile støtter svjv ikke det å spille av to lyder med ulik samplingsfrekvens, f.eks. høre på MP3 samtidig som man spiller.

Hei. Vurderer å kjøpe meg et sånt M-Audio Audiophile 2496 men lurer litt på hvilke problemer det byr på at det ikke støtter forskjellige samplingsfrekvenser samtidig.

Hvis man f.eks spiller mp3 på full spiker mens man surfer på nettet og så drar man tilfeldigvis musa over den reklamen for Garanti Eiendomsmekling "Velkommen til visning" Hva skjer da? Et sinnsykt brak i høyttalerene eller kutter bare kortet ut den ene samplingsfrekvensen?

Er det noen som har erfaringer med dette?

Endret av Ferdinand
Lenke til kommentar
Audiophile støtter svjv ikke det å spille av to lyder med ulik samplingsfrekvens, f.eks. høre på MP3 samtidig som man spiller.

Hei. Vurderer å kjøpe meg et sånt M-Audio Audiophile 2496 men lurer litt på hvilke problemer det byr på at det ikke støtter forskjellige samplingsfrekvenser samtidig.

Hvis man f.eks spiller mp3 på full spiker mens man surfer på nettet og så drar man tilfeldigvis musa over den reklamen for Garanti Eiendomsmekling "Velkommen til visning" Hva skjer da? Et sinnsykt brak i høyttalerene eller kutter bare kortet ut den ene samplingsfrekvensen?

Det funker helt fint, seff kan det spille forskjellige frekvenser samtidlig.

Jeg hører den sure Notar lyd reklamen når jeg spiller av MP3.

Lenke til kommentar

Det betyr at du i et musikkprosjekt kan bruke filer med forskjellig samplingsfrekvens (hvis programmet støtter det). Det er som oftest ikke et problem, og jeg tror aldri du kommer borti et tilfelle der det er et problem.

Normale lydkort støtter vanligvis ikke dette, men det er litt mer vanlig hos dyrere kort.

Lenke til kommentar

Det funker helt fint, seff kan det spille forskjellige frekvenser samtidlig.

Vel, kanskje du skulle spesifisert samplingsfrekvens. ;)

Alle lydkort kan jo spille flere frekvenser samtidig.

Og det er egentlig programvaren som gjør at du kan spille de to lydene samtidig.

Lenke til kommentar

Jeg og mange andre har visst misforstått det med at kortet ikke spiller flere frekvenser samtidig. Jeg blei litt klokere av en mail jeg fikk fra www.procom.no

Det vil aldri bli noen problem. Det kan ikke recorde på forskjellige sampling frekv. samtidig, noe som også er helt uaktuelt. På avspilling er dette ikke noe problem.

Hurra! :)

Som du ser av denne tråden, så har jeg et slikt kort til salgs i bruktforumet.

Det er vel bare ett bruktmarked her? Jeg finner det ikke der... :dontgetit: Link?

Lenke til kommentar

Dette trenger man ikke bekymre seg for. Den laveste samplingsfrekvensen kortet støtter er 44100hz, og hvis det går under det blir det automatisk omgjort til 44100.

Det som ikke støttes er 96000hz og 44100hz samtidig, men dette er aldri et problem siden mp3, spill og alt annet av PC-multimedia operere på 44100hz. 96000hz-innstillingen bruker man kun ved miksing eller opptak av lyd, siden det ikke finnes noen media som bruker denne samplingsfrekvensen. (bortsett fra DVD-video?)

Men hvis du skulle sitte med 96khz lydfiler som du liker å høre på vil du selvsagt få krasj, men dette er høyst uvanlig.

Lenke til kommentar

Dette trenger man ikke bekymre seg for. Den laveste samplingsfrekvensen kortet støtter er 44100hz, og hvis det går under det blir det automatisk omgjort til 44100.

Det som ikke støttes er 96000hz og 44100hz samtidig, men dette er aldri et problem siden mp3, spill og alt annet av PC-multimedia operere på 44100hz. 96000hz-innstillingen bruker man kun ved miksing eller opptak av lyd, siden det ikke finnes noen media som bruker denne samplingsfrekvensen. (bortsett fra DVD-video?)

Men hvis du skulle sitte med 96khz lydfiler som du liker å høre på vil du selvsagt få krasj, men dette er høyst uvanlig.

Nå forstår jeg bedre hvordan det fungerer ja. Takker for nyttig info. Kortet er bestilt! :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...