Gå til innhold

MMS kommer sent eller aldri frem i helger - Netcom


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har en Nokia 6600 med Netcom Active Talk abbonement. Benytter meg flittig av gratis mms tilbudet som har vært de siste månedne nå, men sliter veldig med at meldingene enten kommer frem etter en halvtimes tid eller aldri kommer frem i det hele tatt.

 

Har nemlig på muligheten for å få leveringsrapporter og da ser jeg ofte at de mms'ene jeg sender står med statusen "venter" i en halvtimes tid før den slår over til å få status som "mislykket". Slik har det vært jevnt og trutt gjennom hele den siste gratisperioden til Netcom som har vært nå i September - Oktober. Den forrige som var i sommer merket jeg ingenting til dette problemet.

 

Igår prøvde jeg å sende tolv mms-meldinger, av disse var det tre som leveringsrapporten sa ble "levert". Idag tidlig derimot, ingen problemer med å levere. Sendte til samme nummer...

 

Noen andre som har samme erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor har hatt problemer med MMS fra NetCom-kunder, mht forsinkelser og mislykkede sendinger. Dette ligger hos Telenor Mobil, og blir stadig bedre.

 

I disse gratis-periodene, så er det klart presset på serverne øker, og det er her feilen blir synlig. Folk sender mer, og belastningen er større, og NetCom har bedre kapasitet enn Telenors server. (NetCom har felles plattform for MMS med Sverige og Finland, siden TeliaSonera eier NetCom, og den plattformen har støtte for mer press på server)

 

tiny

Lenke til kommentar
Kanskje på grunn av den store trafikken at de sliter litt med mms, er gratis i helgene og da er det mange som sender vettu

Tror egentlig ikke så veldig mange sender mms midt på natta, ettersom det ikke virker selv klokken 03:00.

Sender selv over 100 mms per helg og de virker som det bare oppstår i perioder, f.eks på lørdags kvelden og utover natta virket det ikke, mens søndag morgen virket det fint for alle.

Sånn har det vært hvertfall siden sommeren 2003.

Lenke til kommentar

De sender ikke bare MMS da vøttø, sms & ringing brukes også kapasitet av nettet. Men det er gjerne litt prioritert trafikk iforhold til MMS.

Alt bruker jo tross alt samme nettet..

Og angående nyttårsaften...det ble sendt 5.4 mill som du sier, men det var også STORE forsinkelser.

Endret av Excelsion
Lenke til kommentar

det er jo et ustabilt system etter hva det står i instruksjons boka til moben til dama (nokia som er på tilbud hos Yx)

 

står at hvist motaker er i telefonen når meldinga skal sende blir den ikke levert og hvist det er en aktiv data overføring fra før vil den og bli droppet ,så de kan være at vennene dine driver med andre ting

Lenke til kommentar
Telenor har hatt problemer med MMS fra NetCom-kunder, mht forsinkelser og mislykkede sendinger. Dette ligger hos Telenor Mobil, og blir stadig bedre.

 

I disse gratis-periodene, så er det klart presset på serverne øker, og det er her feilen blir synlig. Folk sender mer, og belastningen er større, og NetCom har bedre kapasitet enn Telenors server. (NetCom har felles plattform for MMS med Sverige og Finland, siden TeliaSonera eier NetCom, og den plattformen har støtte for mer press på server)

 

tiny

NetCom har ikke felles server med Telia Sonera. De hadde det tidligere, men ikke nå. Men de bruker samme type server så kapasitet er det nok av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...