djheinz Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Heisann... Har fått tak i en gammel dass av en caddy som jeg tenkte å bruke litt tid på å bygge..... Noen som har noen anbefallinger om hva slags motor man bør bygge til denne!?... tenker 2.0 16V Turbo eller ett eller annet som man kan gjøre ganske mye med... å få til å gå ganske bra.... eller er det noen andre motorer som er greie å bygge som man kan sette inn her!?... Og... hvor kan jeg finne en evt anbefalt motor til salgs!?... Kommer til å poste bilder når jeg starter på prosjektet så alle kan følge utviklingen!... Henning.. Lenke til kommentar
trra Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hvilken motor har du nå? Det enkleste er vel å sette i en 1,8 gti motor fra golf 1\2, eller en g60 motor, nok å velge i. Lenke til kommentar
djheinz Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 nå er det en diesel motor... Spiller ingen rolle om det er enkelt eller ikke... vil ha en motor jeg kan gjøre mye med.... som er bra... gjerne en som tåler en turbo også..... Og hvor får jeg tak i en slik motor.... og til hvilken pris!?.. Lenke til kommentar
trra Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Skal du ha turbo så er en g60 enklest, den bruker jo kompressor fra før, men mange som turbokonverter den. Pris varierer vel på åssen stand den er i, men vil tippe fra 4-5k og oppover for bare motor med ledningsett. Kanskje like greit å få taki en komplett golf 2 g60 som er krasja\vraka og ta alt over fra den. Den har 160hk orginalt, men tåler godt over 200hk før du må forsterke den. Endret 18. oktober 2004 av trra Lenke til kommentar
Trading4u2 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Fett at flere tenker som meg.... Da skal du vel ha full rs styling? eller? Personlig kommer jeg til å gå på utkikk etter en gti fra -88 tror jeg, lurer på om ikke det er den som fikk 16v, men... Helst 16v, men 8v er også ok... Lett å få tak i deler til motoren, billig, og enkelt å skru på... G60 hadde vært fett riktig nok, men... tenk ombygging av understell mm... Lenke til kommentar
trra Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) 16v kom i 1986 i golf2. Som du sier, er mye billigere deler til 8v, og den er litt mer trimvillig, bare trimkam gir fort 10-15hk i en del tester. 8V har litt mer bunndrag enn 16v, men er ikke særlig sprek etter 5500rpm, 16V drar helt til turtall sperra, men med trimkam blir 8v mye bedre på høyere turtall. Endret 18. oktober 2004 av trra Lenke til kommentar
andjar Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 For å holde kostnadene ned ville jeg satset på en vanlig 1.8 som jeg hadde ettermontert turbo på. Bremser osv kan du ta fra en brukt GTI 16v. Hva med en brukt 1.9 TDI maskin med chip? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Og... hvor kan jeg finne en evt anbefalt motor til salgs!?... En på HotShop as, har/hadde en Oettinger liggende. Husker ikke eksakt, men jeg tror den bremset mellom 160-180hk. Alt. så gir en 16v KR ca. 200-210hk med turbo. Std. 16v KR med 2,5" eksos kan gi ca.145-150hk. Enda mer med kvassere kam, som trra var inne på. Lenke til kommentar
djheinz Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 driter egentelig i hvor mye det koster... skal bruke dette som et lang tid prosjekt uansett.. Men tenkte ihvertfall på 200Hk+++... Men hva er best med tanke på turbo!?... 16v eller 8v... 1.8 eller 2.0.!?.. GTI eller G60!??.. Og hvor får jeg tak i delene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå