frodd Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Hei! For en uke siden fikk jeg meg mitt splitter nye Gainward Geforce 6800LE. Det som er problemet er at skjermen blir svart hvis noen tar store filer fra meg på LAN. Lurer derfor på om det er hovedkortet som blir for varmt, eller om det er noe annet som kan være feilen. Dette har ALDRI skjedd før, så kan det være at skjermkortet har "tilført" ekstra varme som hovedkortet ikke tåler? Jeg står helt fast! På forhånd takk til all hjelp! Endret 18. oktober 2004 av frodd Lenke til kommentar
frodd Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Hva slags PSU har du? Winner 450W strømforsyning m/PFC Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) jeg kjenner en fyr med samme problem! Hovedkort? Hvis hovedkortet ditt kjører 4X AGP kan kortet loke noe skikkelig pga den lave volten i 4 x agp port... Kjøp den nytt hovedkort med 8x agp så skal du se det funke... Han fyren jeg kjenner klikka skjermkortet hver gang han "overbelastet" det. F.eks. når han skifta oppløsning i spill osv. PS: For sikkerhet skyld... sjekk om du har koblet til molexen på skjermkortet! Vet ikke hva som skjer uten, men bare sjekk Edit: Hvis det ikke er med det derre agp driten at du faktisk har 8 x agp så vet jeg ikke Endret 18. oktober 2004 av Ripz911 Lenke til kommentar
frodd Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 jeg kjenner en fyr med samme problem! Hovedkort? Hvis hovedkortet ditt kjører 4X AGP kan kortet loke noe skikkelig pga den lave volten i 4 x agp port... Kjøp den nytt hovedkort med 8x agp så skal du se det funke... Han fyren jeg kjenner klikka skjermkortet hver gang han "overbelastet" det. F.eks. når han skifta oppløsning i spill osv. PS: For sikkerhet skyld... sjekk om du har koblet til molexen på skjermkortet! Vet ikke hva som skjer uten, men bare sjekk okok takk! men molexen? Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 molexen: den derre strømsaken du kobler til skjermkortet! Den er sikkert i, men jeg bare sa det for sikkerthets skyld Lenke til kommentar
frodd Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 molexen: den derre strømsaken du kobler til skjermkortet!Den er sikkert i, men jeg bare sa det for sikkerthets skyld Jaja, den står i, men jeg vært litt usikker på hvordan den skal stå i. I skjerkortet er det plass til en ledning. I enden av denne ledningen er det jo to ledninger! Har vært litt usikker på om begge disse skal settes inn i ledninger fra PSU, eller bare den ene. Lenke til kommentar
Fugir0x0r Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Her er det en kar med samme problem som deg. så ut som det hjalp for han å bytte driver til skjermkortet. Får håpe det funker for deg også da! Lenke til kommentar
aemil Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Her er det en kar med samme problem som deg. Sorry, men det virka visst ikke selv om jeg trodde det. Endret 18. oktober 2004 av andy15 Lenke til kommentar
Sprayer Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 molexen: den derre strømsaken du kobler til skjermkortet!Den er sikkert i, men jeg bare sa det for sikkerthets skyld Jaja, den står i, men jeg vært litt usikker på hvordan den skal stå i. I skjerkortet er det plass til en ledning. I enden av denne ledningen er det jo to ledninger! Har vært litt usikker på om begge disse skal settes inn i ledninger fra PSU, eller bare den ene. En i PSU og en i kortet, den siste er ekstra til whatever... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 for å starte med 1 ting, funker det når du bruker ett annet skjermkort? når du installerte driveren, rensket du systemet helt for den gamle driveren, eller la du den bare direkte inn? Varme: har du prøvd å kjøre uten sidedør eller no? sette ekstra vifte inn? koblet ut noen andre enheter? Selv har jeg dette kortet, og har ikke opplevd samme problem som deg.. Kontakten til skjermkortet, står det noen andre enheter på den ledningen? jeg bare lurer på om at når diskene begynner og jobbe, og de tilfeldigvis jobber for fullt, da trekker de en del strøm som igjen kan overbelaste PSU, og igjen gi for lite strøm til skjermkortet slik at det blacker ut.. er en ting som er verd å forsøke Lenke til kommentar
frodd Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 for å starte med 1 ting, funker det når du bruker ett annet skjermkort?når du installerte driveren, rensket du systemet helt for den gamle driveren, eller la du den bare direkte inn? Varme: har du prøvd å kjøre uten sidedør eller no? sette ekstra vifte inn? koblet ut noen andre enheter? Selv har jeg dette kortet, og har ikke opplevd samme problem som deg.. Kontakten til skjermkortet, står det noen andre enheter på den ledningen? jeg bare lurer på om at når diskene begynner og jobbe, og de tilfeldigvis jobber for fullt, da trekker de en del strøm som igjen kan overbelaste PSU, og igjen gi for lite strøm til skjermkortet slik at det blacker ut.. er en ting som er verd å forsøke strømledning er også koblet til harddisk ja Lenke til kommentar
aemil Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Selv har jeg dette kortet, og har ikke opplevd samme problem som deg.. Men støtter hovedkortet ditt 8x AGP? Jeg har samme problem som frodd, og ingen av hovedkortene våre støtter 8x AGP. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Til referanse: 8x AGP har lavere spenning enn 4x AGP. Lenke til kommentar
frodd Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg har tenkt å kjøpe nytt hovedkort uansett. Lurer bare på om det er noe galt med skjermkortet, noe som det tydeligvis ikke er.. Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 strømledning er også koblet til harddisk ja prøv å sett skjermkortet på en egen ledning fra PSU, noen PSU har en strømledning med bare en kontakt beregnet på skjermkort... Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 lønner seg på "krevende komponenter" å ha de på egen molex, hvis du har en litt ustabil psu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå