Futelva Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hei, forsøker å installere Linux 9 (Fedora) på en maskin med XP (Pro). Får etter kort tid en feilmelding som lyder omtrent som '... no valid device were found to create partiton...' Altså virker det som sata HD'en ikke blir gjenkjent. Etter feilmeldingen må jeg klikke på en 'OK' knapp, for så å bli kastet ut. Noen som har gode forslag til løsning? Har forsøkt å se om dette problemet er tatt opp før, uten å finne det her på forumet... På forhånd takk. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hvilken S-ATA-kontroller har du? Lenke til kommentar
drall Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Linux 9 faktisk... dvs? Red Hat 9? Fedora Core 1? Fedora Core 2? Fedora Core 9?! Endret 18. oktober 2004 av drall Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Er ikke sikker, men hovedkortet er FIC K8-800T med VIA K8T800 chipset, og HD er Western Digital 200GB S-ATA 7200 RPM Caviar Special Edition 8MB cache. Holder dette? Sitter ikke med all info her (er på jobb). Kan sjekke mer når jeg kommer hjem hvis nødvendig. Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Det er Fedora Core 1. Men har prøvdd også Red Hat 8, fikk akkurat samme feilmelding. Lenke til kommentar
Leroy Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Prøv med Fedora Core 2 isteden (eller Core 3 Test 3 hvis du vil ). Nå har ikke jeg noen erfaring med S-ATA og linux, men vil forestille meg at Core 2 eller 3 vil kunne finne disken din. Core 1 er litt utdatert, Red Hat 8 er helt utdatert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå