loveland Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Har akkurat fått en ny pc med hovedkortet: Gigabyte K8NS Pro med integrert lyd (AC97) Selv om jeg tar lyden på max på både volum kontrollen nede i høyre hjørne og på WMP blir fortsatt lyden ikke i nærheten av hvor høy denm var på den forrige pcen. Hva er galt? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Bruker du headset eller har du koblet høytaleren rett i line out? Sjekk på kontrollpanel. Sounds and audiodevice. Her skal speakervolume stå på fullt. Sjekk også at advanced på speaker setup. Står den på headset, så blir lyden lavere. Min står på desktopspeakers. Lenke til kommentar
loveland Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Jeg har koblet høytallerne i line out. Den står på desktopspeakers og alle mulige volumknapper er på max. vet du om noe annet? Lenke til kommentar
loveland Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 mistenker det for å være høytallerne som trenger noen drivere eller no- koblet i noen ørepropper og da kom det høyt!! Går opp å henter noem små dritthøyttalere nå og sjekker.. Lenke til kommentar
loveland Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Tror IKKE det var høyttallerne, noen andre forslag? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hei du! Det nytter ikke med drivere. Det er ikke alle lineout utganger som klarer å drive høytalere. Grunnen til det er at høytalere har lavere impedans enn headset. Mitt Audigy skjermkort klarer ikke å drive desktop høytalere på 8 ohm. Headset er ofte på 32 ohm. Lyden blir bare tynn og vrenger så snart det blir litt bass. Du må ha en forsterker i mellom, eller aktive desktop høytalere. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hehe, skjønner godt at Audigy skjermkortet ditt ikke klarer å drive så store høytalere luske_ludvig Men du er nok inne på noe her, er godt mulig at lydkortet ikke er sterkt nok, spesielt hvis det er høytalere uten egen forsterker. Hvordan lydkort hadde trådstarter i pc'en før og hvordan høytalere er det? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Har faktisk et soundblasterkort med ISA slott. På dette er det egen speaker utgang. For å teste, koblet jeg til en 15" PA høytaler. Dette spillte så høyt at jeg var redd for å forstyrre de som bor over meg. Men men... Lenke til kommentar
loveland Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Den gamle pcen var en compaq presario 5170, med innebygd lyd.. Den har PII 350Mhz, 64MB RAM og 6GB HD bare så dere vet hvor den ligger hen.. I forhold til disse specsa burde jo ikke lydkortet på den forrige være så sinnsykt imponerende eller hva? De skryter av at det er "Extreme 3D sound" "UBL Pro" ect. På disse høyttalerne- kan godt være det er de som er problemet, dette er uansett ikke en permanent løsning, skal koble den til stereoanlegget om et par dager så får vi se hvordan det går da... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) For å få god lyd må du ha separat forsterker. Å bygge inn en en forsterker i lydkortet blir uansett bare en kvasir løsning. Produsenter har tatt dette innover seg og har like godt kuttet ut forsterker i lydkortene. Det er ikke market for det. Et sett med aktive høytalere får man jo i dag for under 100 lappen. Edit: Nå skal jeg endelig hente en grandis på kjøkkenet! Sikle sikle... Endret 18. oktober 2004 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå