Gå til innhold

Directors Cut-versjon av Riddick til PC (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk spillet idag. Er stor fan av Riddick filmene. Både Pitch Black, Chronicles of Riddick å den tegnefilmen. Var med stor glede jeg installerte spillet. Personlig synes jeg det var sinnsykt kult. Grafikken var fin, å hele stemningen var riktig. Har 2 små ting som irriterte meg litt, utenom de var det helt perfekt for meg.

Punkt 1:

Det er visse bugs i det. Merket 3 tilfeller av det igjennom spillet. Man kommer til dører som egentlig skal åpne seg, men ingenting skjer. Må restarte fra forrige checkpoint å prøve på nytt ett par ganger så kommer det pluttselig. Var som sagt ikke ofte dette skjedde, men 3 ganger hvis jeg ikke husker feil.

Punkt 2:

Spillet er alt for kort. Skal sies at det holder farten å spenningen oppe, for hadde de gjort det lengre, hadde det kanskje blitt litt dødperioder. Men synes det er for drøyt når jeg spiller igjennom det på en dag.

Utenom dette, så synes jeg spillet var helt topp. Anbefales for alle som liker Riddick universet, eller skal jeg kanskje heller si "underverse" :thumbup:

Lenke til kommentar
Fikk spillet idag. Er stor fan av Riddick filmene. Både Pitch Black, Chronicles of Riddick å den tegnefilmen.

Dark Fury

Ellers... kan jo hende det kommer en patch eller to for å ta seg av bugsa... Ellers er vel spilletiden beregnet til 10t med default vanskelighetsgrad. Dette er jo normalt... Dumt at det ikke er en MP del... men spillet har jo replay value da... kun kniv!

Underverse... fin detalj... men Riddick var vel aldri der var han ;)

Endret av Odland81
Lenke til kommentar

Synes dette hørtes morsomt og nyskapende ut jeg:

unlockable "commentary" mode, which annotates the entire game with extensive, often fascinating DVD-style audio commentary from the frightfully talented development team at Stockholm-based Starbreeze Studios.

Med andre ord mye litt slik som man har kommentarspor på en del DVD'er der man underveis får høre hvordan de har lagd den og den scenen osv. Jeg digger ihvertfall å høre sånt etter at jeg har sett igjennom filmen på 'vanlig' måte først - artig vri å ha noe lignende i et spill :)

Snutten ovenfor er forøvrig hentet fra Gamespot sin omtale der spillet får 9.3/10

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Underverse... fin detalj... men Riddick var vel aldri der var han  ;)

Nope, men leste rykter om at han skulle dit i oppfølgeren til Chronicles of Riddick. Skal se om jeg finner det igjen så jeg kan linke til det, men uansett, så var det bare et rykte.

Edit: Fant den linken

http://www.moviesonline.ca/movienews_755.html

Har oså lest at det er planlagt som en triologi, men kun om den første gikk bra... desverre gikk den ikke videre bra... Gleder meg til Director's Cut av filmen (kommer visst ikke til Norge...), men dette blir en smule OT.

Det er forøvrig også snakk om en oppfølger til Butcher Bay... kan bli interessant det.

Lenke til kommentar
Spillet fikk mao en bedre score enn HL2, dette må prøves!

Stiller meg dog fullstendig uforstående til denne karakteren. Etter å ha spilt det en god del (vil tippe at jeg hvertfall har unnagjort 3/4) kan jeg bare si følgende:

Det første man legger merke til med en gang man begynner å spille er den elendige grafikken! Utseendemessig holder den en god kvalitet men ytelsen er jo under enhver kritikk. For å si det slik: Det var nok en meget god grunn til at spillet defaulter til 640x480 når man starter det første gangen! Selv i 1024x768 er det en helt uakseptabel framerate med alt på max, men med minimalt anisotropisk filter. Og dette på en 6800GT@420/1.10 & AMD64,3400!

Gameplayet er absolutt heller ikke noe spesielt å skryte av. Begynner nå å bli rimelig lei av å krabbe gjennom kilometervis av ventilasjons-sjakter, noe som dessverre er en svært essensiell del av gameplayet. Kan vel knappest kalles særlig nyskapene eller originalt. Spillet kan i grove trekk deles opp i en "Stealth del" og en vanlig "fps del". Stealth delen har vi allerede sett mye bedre implementert i spill som feks. Splinter Cell og FPS delen er også "skikkelig midt på treet". Det eneste som er litt nyskapende og som skiller ut dette spillet fra de fleste andre er muligheten til å sloss med nevene på en mer "realistisk" måte en det vi er vant med. Dog blir denne muligheten igjen sterkt skjendet av den svake ytelsen på grafikken da bevegelsene blir veldig stakkato og hakkete og man føler aldri at man har særlig kontroll på slåssingen. Men denne ene detaljen er jo på langt nær nok til å heve spillet over den store massen!?

Personlig mener jeg at verken HalfLife eller HalfLife2 er de beste FPS som har blitt gitt ut, men til sammenligning er HL2 et bunnsolid FPS som virkelig ligger lysår foran Butcher Bay. At disse to spillene får samme karakter beviser vel bare hvor latterlig karaktersettingen er.

Lenke til kommentar
Spillet fikk mao en bedre score enn HL2, dette må prøves!

Stiller meg dog fullstendig uforstående til denne karakteren. Etter å ha spilt det en god del (vil tippe at jeg hvertfall har unnagjort 3/4) kan jeg bare si følgende:

Det første man legger merke til med en gang man begynner å spille er den elendige grafikken! Utseendemessig holder den en god kvalitet men ytelsen er jo under enhver kritikk. For å si det slik: Det var nok en meget god grunn til at spillet defaulter til 640x480 når man starter det første gangen! Selv i 1024x768 er det en helt uakseptabel framerate med alt på max, men med minimalt anisotropisk filter. Og dette på en 6800GT@420/1.10 & AMD64,3400!

Gameplayet er absolutt heller ikke noe spesielt å skryte av. Begynner nå å bli rimelig lei av å krabbe gjennom kilometervis av ventilasjons-sjakter, noe som dessverre er en svært essensiell del av gameplayet. Kan vel knappest kalles særlig nyskapene eller originalt. Spillet kan i grove trekk deles opp i en "Stealth del" og en vanlig "fps del". Stealth delen har vi allerede sett mye bedre implementert i spill som feks. Splinter Cell og FPS delen er også "skikkelig midt på treet". Det eneste som er litt nyskapende og som skiller ut dette spillet fra de fleste andre er muligheten til å sloss med nevene på en mer "realistisk" måte en det vi er vant med. Dog blir denne muligheten igjen sterkt skjendet av den svake ytelsen på grafikken da bevegelsene blir veldig stakkato og hakkete og man føler aldri at man har særlig kontroll på slåssingen. Men denne ene detaljen er jo på langt nær nok til å heve spillet over den store massen!?

Personlig mener jeg at verken HalfLife eller HalfLife2 er de beste FPS som har blitt gitt ut, men til sammenligning er HL2 et bunnsolid FPS som virkelig ligger lysår foran Butcher Bay. At disse to spillene får samme karakter beviser vel bare hvor latterlig karaktersettingen er.

Jeg spilte det på 1280x1024 med alt på max uten problemer. Men en liten ting. Du som har 6800 kort. Bruk Shader 2.0, ikke den over. Den lager hvis mye krøll. Å over til om du liker det eller ikke. Det er vel som så mye annet. Smaken er som baken, den er todelt ;) Uansett, jeg er ikke alene om å mene at det er bra. Mange mener det er det beste spillet som er sluppet til XBOX noen sinne, å det er jo enda bedre på PC.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Jeg spilte det på 1280x1024 med alt på max uten problemer. Men en liten ting. Du som har 6800 kort. Bruk Shader 2.0, ikke den over. Den lager hvis mye krøll. Å over til om du liker det eller ikke. Det er vel som så mye annet. Smaken er som baken, den er todelt  ;) Uansett, jeg er ikke alene om å mene at det er bra. Mange mener det er det beste spillet som er sluppet til XBOX noen sinne, å det er jo enda bedre på PC.

Har spilt gjennom hele greia nå, og det var også svært lite som imponerte mot slutten. :(

Det stemte dog at grafikken ble mye raskere når jeg gikk ned et steg på shaderne. Likevel må jeg si dette er svært dårlig at man skal være nødt til å gå ned på instillingene når man har high-end kort ytelse som tom. støtter neste generasjons shadere! :thumbdown:

Men om spillet er det beste på Xbox har jo ingenting å si for hvordan spillet arter seg på PC. Vi husker vel alle "det beste spillet på Xbox: Halo", som bare levde opp til et middels FPS på PC pga. langt høyere konkurranse og standarder.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Jeg spilte det på 1280x1024 med alt på max uten problemer. Men en liten ting. Du som har 6800 kort. Bruk Shader 2.0, ikke den over. Den lager hvis mye krøll. Å over til om du liker det eller ikke. Det er vel som så mye annet. Smaken er som baken, den er todelt  ;) Uansett, jeg er ikke alene om å mene at det er bra. Mange mener det er det beste spillet som er sluppet til XBOX noen sinne, å det er jo enda bedre på PC.

Har spilt gjennom hele greia nå, og det var også svært lite som imponerte mot slutten. :(

Det stemte dog at grafikken ble mye raskere når jeg gikk ned et steg på shaderne. Likevel må jeg si dette er svært dårlig at man skal være nødt til å gå ned på instillingene når man har high-end kort ytelse som tom. støtter neste generasjons shadere! :thumbdown:

Men om spillet er det beste på Xbox har jo ingenting å si for hvordan spillet arter seg på PC. Vi husker vel alle "det beste spillet på Xbox: Halo", som bare levde opp til et middels FPS på PC pga. langt høyere konkurranse og standarder.

Vi får satse på at det kommer en patch som støtter dette.

Lenke til kommentar

Eh, spillte spillet på 1280x960, 4xaa, 16xaf og alt på max.. Byttet deretter til 1600x1200 og 2xaa, 16xaf og alt på max. Ett ord: Smooth :D

Litt Offtopic: Får en irriterende feilmeldning når jeg starter spillet:

SbzEngine.exe - Programmet ble ikke riktig initialisert. Noen andre som har det samme problemet?

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Eh, spillte spillet på 1280x960, 4xaa, 16xaf og alt på max.. Byttet deretter til 1600x1200 og 2xaa, 16xaf og alt på max. Ett ord: Smooth :D

Litt Offtopic: Får en irriterende feilmeldning når jeg starter spillet:

SbzEngine.exe - Programmet ble ikke riktig initialisert. Noen andre som har det samme problemet?

Får ingen feilmeldinger, men noen grafiske bugs... venter på patch. Men for all del spillet er konge!

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...