darkwingduck Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 jeg er skikkelig newbie på overklokking, jeg vet bare at jeg trenger extra prossesor kraft i den gamle pIII 733mgz prossesoren min1 hvordan? og hvor mye tåler den uten å gå for varm? Lenke til kommentar
xthal Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 vel siden du ikke kan øke multiplier på din p3 må du ta til takke med fsb-overklokking, dette foregår som oftest inne i bios eller med jumpere på hovedkortet ditt (les manualen til hovedkortet eller websiden til produsenten for mere info). Og etter det jeg har hørt er ikke p3'er så veldig glade i å bli overklokka men det er jo altids lov å prøve, sett opp med 5mhz om gangen (hvis mulig, i alle fall ta det i små steg) til det blir ustabilt/nekter å boote osv, så får du prøve på den forrige innstillingen å se om det ble stabilt der. Dette tar som oftest en del tid, prøv oxo å sette om på ramtiminger o.l. for å se om du kan klokke høyere da. Happy overklökking dah Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 ja... men HVOR inne i BIOS da? Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Du har vel pakke PC? Hvis ja, går det som regel ikke ann å klokke :sad: Går ikke på fatter'n si maskin (Compaq 7000 Serie) [ Denne Melding var redigert av: ZkedaR på 2002-05-19 18:59 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå