PoseFant Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Vurderer å kjøpe en Sandisk 1.0 GB Ultra II til 1400 kroner. Skal benytte den i et Canon 300D. --- Noen som har erfaringer ? --- /pF Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Noen som har erfaringer ? Ikke med det spesifikke kortet, men det passer til kameraet og skal fungere som bare det (med livstidsgaranti dersom det mot formodning ikke skulle gjøre det...), hvis det var dette du lurte på...? Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Ta deg et minutt til å søke så finner du ut at dette er et kjembebra kort til ditt 300d!! Lenke til kommentar
geokri Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 jeg ville heller valgt 2stk 512 kort, er alltids en mulighet at det blir feil med kortet, eller at kameraet blir stjælt på en ferie. Surt om kameraet med 150bilder fra hele ferien blir stjælt den 12 dagen av en 14 dagers, da er det bedre om noen av bildene ligger på et minnekort på hotellrommet. Lenke til kommentar
PoseFant Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 geokri: Godt poeng ... Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hvis du har lyst å spare noen kroner, sjekk her http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_produkt&ProduktID=1135 Lenke til kommentar
znapper Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Vurderer å kjøpe en Sandisk 1.0 GB Ultra II til 1400 kroner. Skal benytte den i et Canon 300D. --- Noen som har erfaringer ? --- /pF Har 2 stk 1 gb kort, kjappe greier, kopierer kjapt over fra kamera til pc via usb 2.0 og kortleser. (skyter RAW og RAW+jpg med 20D, dermed passer størrelsen meg bra) Endret 19. oktober 2004 av znapper Lenke til kommentar
PoseFant Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 znapper: Ja det blir vel to kort siden jeg klikker i RAW, har kun 300D så skriving til CF vil nok ikke gå noe kjappere, men jeg forventer en viss økning når jeg leser kortet i PCen. Har et Kingston 512 kort nå som trolig er defekt. --- /pF Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Ok, er disse SanDisk kortene best uansett? Har nå et D70 i posten (wihiii, endelig ventet i nesten et år (jaja, litt overdriving)).. På JapanFoto ville de selge meg et DanElc 1gb "highspeed" kort til 2000kr, får 500kr avslag ved kjøp av D70. Men jeg lister opp alternativene jeg har funnet til nå; TwinMOS Compact Flash Card 1024MB, 36X Type I, Ultra High Speed! 36X kr 879,- SimpleTech Compact Flash Card 1024MB Type II, STI-CF/1GBT1 kr 895,- TwinMOS Compact Flash Card 1024MB, 70X Type I, Ultra-X Series, 70X kr 929,- Sandisk CompactFlash 1 GB SDCFB-1000-E10 kr 1114,- Sandisk CompactFlash Ultra II 1 GB SDCFH kr 1447,- Lexar 1 GB 40x USB CF WA kr 2950,- -- Den der digitale mørkerom butikken, er den til å stole på? Synes sida deres var litt shabby (nå er jo Multicom sin side også dét) også har de tatt logoen til lydverket... (selv om jeg antar det er en vanlig logo) Redigert: Joda, virket fin den butikken der. Måtte bare undersøke litt :] Jeg ble forressten veldig forvirret av denne testen: http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/default.asp - å velge rett CF kort er tydligvis vanskelig! SanDisk Ultra kortet gjorde det nemlig ikke spesielt bra synes jeg Endret 19. oktober 2004 av Velmont Lenke til kommentar
qdos Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg er for tiden i USA, og kjopte akkurat et Lexar 80X 1GB-kort for 99 dollar. Som om ikke det var nok, faar jeg tilbake 30 dollar ved aa sende inn en kampanjekupong til Nikon. 460 NOK for 1 GB CF Lenke til kommentar
nitnit Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 -- Den der digitale mørkerom butikken, er den til å stole på? Synes sidaderes var litt shabby (nå er jo Multicom sin side også dét) også har de tatt logoen til lydverket... (selv om jeg antar det er en vanlig logo) Redigert: Joda, virket fin den butikken der. Måtte bare undersøke litt :] Den er veldig bra, billig, og til å stole på. Kjøpte akkurat kamera derfra :-) Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) å velge rettCF kort er tydligvis vanskelig! SanDisk Ultra kortet gjorde det nemlig ikke spesielt bra synes jeg Du må finne en test gjort på D70 som kan utnytte et raskt kort. SanDisk Ultra II er også flere ganger raskere enn SanDisk Ultra. Jeg har SanDisk Ultra II og det er lynraskt i D70. SanDisk Ultra II har 9-11 MB/s. Men om det er verdt prisforskjellen kan du bare vite selv. Hvis du aldri tar serier med bilder kontinuerlig så tror jeg ikke du vil merke hastighetsforskjellen. Hvis du tar serier så vil SanDisk Ultra II være 10 ganger så raskt som et minnekort av simpleste type når bufferen i kameraet er full. Endret 23. oktober 2004 av Kristallo Lenke til kommentar
genesis Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Test ved bruk av ditt kamera Har selv bestillt ScanDisk Ultra 2 - 2GB. Endret 27. oktober 2004 av genesis Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Mht pris, så overvej evt. at købe kort i Danmark - fra hvad jeg kan forstå far de norske brugere her i forummet, så ligger priserne et stykke over hvad tilfældet er i Danmark. Hvad det så koster i forsendelse er jeg ikke klar over, men tror godt det kan betale sig. Tjek priserne på www.edbpriser.dk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå