kjelke Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Hei, Jeg har satt opp maya på min redhat 7.3 maskin (nvidia drivere, maya license og alt det der er satt opp) For å kunne installere maya måtte jeg fjerne den nye "motif" (libXm.so.3) og erstatte den med en eldre (libXm.so.2) Maya/AWcommon ville ikke installere uten denne filen. OK.... Når jeg kjører "maya" i et shell under X så får jeg opp følgene: "/usr/aw/maya4.0/bin/maya.bin: relocation error: /usr/aw/maya4.0/lib/libFoundation.so: undefined symbol: _dl_loaded" Ellers er alt på maskinen riktig konfigurert. Kan det libFoundation være uttadert/korruppt? Takk for hjelp. Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Quote: Den 2002-05-19 17:28, kjelke skrev:Hei,Jeg har satt opp maya på min redhat 7.3 maskin (nvidia drivere, maya license og alt det der er satt opp) For å kunne installere maya måtte jeg fjerne den nye "motif" (libXm.so.3) og erstatte den med en eldre (libXm.so.2) Maya/AWcommon ville ikke installere uten denne filen.OK.... Når jeg kjører "maya" i et shell under X så får jeg opp følgene:"/usr/aw/maya4.0/bin/maya.bin: relocation error: /usr/aw/maya4.0/lib/libFoundation.so: undefined symbol: _dl_loaded" Sjekk med 'ldd'. 'ldd /usr/aw/maya4.0/bin/maya.bin' og 'ldd /usr/aw/maya4.0/lib/libFoundation.so' Se hva binæren og biblioteket er linket opp mot kanskje du mangler noe. Lenke til kommentar
kjelke Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Når jeg kjører ldd på maya.bin så får jeg opp en liste over ALLE *.so filene i lib mappen. Disse har status: "not found" eg: libMaya.so => not found Det samme skjer med libFoundation.so: libLinux.so => not found Alle filer som reporteres her, ligger også i LIB mappen. Jeg har lagt "/usr/aw/maya4.0/lib" i /ect/ld.so.conf, of kjørt ldconfig. Det fungerer fremdeles ikke. Lenke til kommentar
kjelke Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 ..... jeg kjørte chmod 777 på libFoundation.so. Nå raporterer ldd ingen "not found" på den filen. Lenke til kommentar
kjelke Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Hei! Jeg kjørte "chmod 777 *" i lib mappen. ldd raporterer nå ingen errors på maya.bin! men den vil alikevel ikke starte! (samme feilmelding) Lenke til kommentar
kjelke Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Hei! Jeg kjørte "chmod 777 *" i lib mappen. ldd raporterer nå ingen errors på maya.bin! men den vil alikevel ikke starte! (samme feilmelding) Vær så snill å hjelp! Takk! Lenke til kommentar
kjelke Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 "/usr/aw/maya4.0" Ligger i ld.so.conf! Les heller hele posten før du svarer! Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Hmm... Hva blir feilen når du sjekker biblioteket den feiler på, nå da? (Fortsatt sjekk med 'ldd') Lenke til kommentar
kjelke Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 ldd finner raporterer INGEN feil på libFoundation.so. ls -l på /usr/aw viser: drwxr-xr-x 3 root root 4096 May 18 23:38 COM lrwxrwrwx 1 root root 7 May 18 23:48 maya -> maya4.0 drwxrwxr-x 16 root root 4096 May 23:50 maya4.0 Jeg er ingen ekspert, så jeg vet ikke om det som står ovenfor burde hvert der eller ikke? Så... Er det rettighetene som skaper problemer? "libFoundation.so: undefined symbol: _dl_loaded" <- Kan det altså være at "_dl_loaded" ikke kan fåes tilgang til grunnet rettigheter? Slik at det da raporteres som noe ukjent? Takk for hjelp. Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Quote: Den 2002-05-20 14:57, kjelke skrev:ldd finner raporterer INGEN feil på libFoundation.so. Hvis denne er riktig, samt maya.bin, så linker den riktig mot biblioteker. Quote: ls -l på /usr/aw viser:drwxr-xr-x 3 root root 4096 May 18 23:38 COMlrwxrwrwx 1 root root 7 May 18 23:48 maya -> maya4.0drwxrwxr-x 16 root root 4096 May 23:50 maya4.0Jeg er ingen ekspert, så jeg vet ikke om det som står ovenfor burde hvert der eller ikke? Så... Er det rettighetene som skaper problemer? Det over sier bare at du har en "link" fra maya til maya4.0. Men chmod til 755. Quote: "libFoundation.so: undefined symbol: _dl_loaded" <- Kan det altså være at "_dl_loaded" ikke kan fåes tilgang til grunnet rettigheter? Slik at det da raporteres som noe ukjent? Sjekk dokumentasjonen til Maya. Let etter referanser til glibc, eller gcc. Mulig du har en versjon av disse som ikke støttes av denne versjonen av Maya. Lenke til kommentar
kjelke Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 På maya sin downloads side har de en fix for "libLinux.so". Denne funker heller ikke for meg. Ellers står det ingen ting om lignende problemer på maya sin side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå