Gå til innhold

God fungerende lasteserver. Hva må til?


whom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Sorry for at jeg drar opp en såpass gammel tråd.

Spurte om råd når det gjaldt å sette opp en PC som server som kan styres over nettverk her hjemme og gjerne over nett hvor enn jeg måtte befinne meg ;)

Hadde egentlig veldig bruk for serveren da jeg laget posten, så var ikke før nå jeg prøvde meg, men har problem med å overta styringa på maskinen.

 

Ser ut til at det er like greit å bruke Windows PRO innebygde Remote Desktop Connection til formålet, men får ikke logget meg inn på serveren.

 

Har aktivert "Allow remote assistance" på serveren.

Og da skulle alt være klart så kjører Remote Desktop Connection fra hoved pcen.

Skal da taste inn serverens ip og når så er gjort går jeg videre til en "logg in" for serveren, men klarer her ikke å logge meg inn; Får opp en meldingen "Unable to log in, because of an account restriction"

Vet hva det betyr, men hva kan det komme av? Noe annet som må være aktivert på serveren. Ser under options på tjenesten og der kan også domenet li fylt inn, som er Mshome, hjalp ikke. Noen forslag

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Har brukeren du logger på passord? Det må den ha.

Det gjorde susen :)

Har nå såvidt prøvd dette, men ser ut til at det ikke helt passer til mine behov.

F.eks logget meg av denne maskinen og på serveren, noe som funket greit, der satt jeg på noe musikk på torrent for å teste, logget da av igjen i håp om at den vil fortsette å laste, men det viser seg da at når jeg logger av, lagrer den forandringene jeg har gjort, som installert o.l, men programmer blir avsluttet og dermed lastingen :hrm:

Ser at dere nevner andre programmer her, :) Kunne de tilfredstilt meg og vil ikke avslutte hva jeg har satt opp serveren til når jeg logger tilbake på min maskin?

Ellers så hadde det også vært greit å kunne være logget på, på begge maskine samtidig, slik at jeg kunne fått overført det som trengs til hovedpcen i samme slengen, istedenfor å gå inn på delte mapper over nettverk for å overøre.

Men vet ikke om en kan få alt i verden ;)

Lenke til kommentar
Har brukeren du logger på passord? Det må den ha.

 

F.eks logget meg av denne maskinen og på serveren, noe som funket greit, der satt jeg på noe musikk på torrent for å teste, logget da av igjen i håp om at den vil fortsette å laste, men det viser seg da at når jeg logger av, lagrer den forandringene jeg har gjort, som installert o.l, men programmer blir avsluttet og dermed lastingen :hrm:

Nei, den lukker ikke programmene med mindre du logger brukeren av. Hvis du bare avslutter remote desktop fortsetter selvfølgelig alt kjøre slik den var når du avsluttet. Dersom du har Server 2003 kan den imidlertid starte en ny "session", noe som betyr at du er pålogget to ganger. Den andre "påloggingen" kjører da i bakgrunnen. Start "taskmgr" for å sjekke hvilke sessions som er aktive.

 

I remote desktop instillingen kan du velge at de lokale diskene skal dukke opp som stasjoner i "my computer" på servern slik at du kan kopiere fra serveren til den lokale maskinen.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Har brukeren du logger på passord? Det må den ha.

 

F.eks logget meg av denne maskinen og på serveren, noe som funket greit, der satt jeg på noe musikk på torrent for å teste, logget da av igjen i håp om at den vil fortsette å laste, men det viser seg da at når jeg logger av, lagrer den forandringene jeg har gjort, som installert o.l, men programmer blir avsluttet og dermed lastingen :hrm:

Nei, den lukker ikke programmene med mindre du logger brukeren av. Hvis du bare avslutter remote desktop fortsetter selvfølgelig alt kjøre slik den var når du avsluttet. Dersom du har Server 2003 kan den imidlertid starte en ny "session", noe som betyr at du er pålogget to ganger. Den andre "påloggingen" kjører da i bakgrunnen. Start "taskmgr" for å sjekke hvilke sessions som er aktive.

 

I remote desktop instillingen kan du velge at de lokale diskene skal dukke opp som stasjoner i "my computer" på servern slik at du kan kopiere fra serveren til den lokale maskinen.

OK, skal prøve det ut i morgen, takker! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...