Gå til innhold

Lader til laptopp

Leetrune

Anbefalte innlegg

Ja, har klart og rota vekk laderen til laptopen min. Men jeg har funnet en annen lader med samme opplegg "kobling" eller hva jeg skal kalle det. Men den er litt svakere en den som jeg hadde.

det står Input(bakom laptopen på batteriet): 19Vdc 3.95A(3.95A) og på den laderen jeg fant Input: 230VAC 50 Hz Output:(streømmen som går inn til laptoppen ?) 12Vdc 800mA.

Det er en pavilion ze4400

det jeg lurte på om jeg ødelegger noe viss jeg bruker den laderen på laptoppen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil nok ikke funke da det er ca 1/3 del for liten spenning, i tillegg AAAAAALT for liten strøm (A). Jeg ville IKKE brukt den ladderen, i verstefall vil du ødelegge maskina. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Infocare for bestilling av ny orginal- lader, kan tenke meg at den koster mellom 300 og 1000 kr.

Lenke til kommentar

hadde den laderen klart å gi ut 19VDC så hadde det nok funket å lade opp batteriet mens laptopen er slått av, men jeg er ikke sikker på om den orginale laderen har noen smarte funksjoner med noen pulser for å lade batteriet på best mulig måte, så jeg anbefaler deg på det STERKESTE å anskaffe en orginal lader.

Lenke til kommentar

Med tanke på at en noname lader fra Claes koster nesten 600 spenn:

Batterieliminator for laptops 32-3876 598,00stk.

(Switchende eliminator med høyt strømuttak i forhold til vekt og størrelse. Stabilisert, justerbar utspenning 15, 16, 18, 19, 20, 22 og 24V DC. Maks belastning 15-20V/3,5A, 22-24V/2,9A. Leveres med 1,7 m kabel og 6 utskiftbare batteriplugger med polvending. 230V. Størr. 140x80x42 mm. Vekt 460 g.)

-så tror jeg at det smarteste du gjør er å kjøpe deg en original-lader. Litt kjipt å herpe laptopen bare fordi du prøvde å spare 600 spenn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...