X-Shock Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 fikk 12143 med mitt 6800NU @ 420/940 16x1,6vp Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 bra fredriku,ser ut som du får det meste til Lenke til kommentar
chil Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 GT kortet har ddr3 minne mens NU kort har DDr1 minne Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 bra fredriku,ser ut som du får det meste til Jepp, har vært heldig. Solgte jo MSI NU kortet mitt. Mulig det var samme tilfelle der, at det gikk ann å få 16 pipes, men ikke siste shader. Uansett, jeg er veldig fornøyd, når jeg nesten kan kjøre Ultra Extreme hastigheter Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hmm, var på jobb i dag.. Tok en nærmere titt på den kjøleren, det står jo da tross alt ikke at den passer på ditt kort! Les nærmere neste gang! Se nærmere selv: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ARCOLVSNV5 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Den passer utmerket på selve kortet, men strømkontaktene er forskjellige. NV5 passer 100% på mitt 6800 LE. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Crap!! Nå ble jeg litt usikker på det skjermkortet jeg skal kjøpe meg. Passeer den AC kjølernen til dette skjermkortet: Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP, "Ultra/2400",2ns,DVI, Retail http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301844&cks=PRL Arctic Cooling VGA Cooler, Model "NV silencer 5" -RETAIL Model# NV SILENCER 5 Item # N82E16835186120 Specifications: Compatibility: GeForce 6800(GT, Ultra) Fan Casing: normal (35 fins) Heatsink Plate: t(Cu)=2.5mm, 1.3mm Rated Fan Speeds: 2500 RPM Memory Cooler: No Bearing: Ceramic Bearing Skulle Teoretisk passe den. Ikke sant? Denne siden var bra. Sjekk den! http://www.rage3d.com/content/reviews/cooling/atisilencers/ Endret 21. oktober 2004 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jada, i teorien dvs. rent fysisk på kortet passer den sålenge det er referansedesign. Og det er vel alle 6800-kort svjv. Det står også på NV5-pakken at den passer til GT- og Ultra-kort. Problemet til Fredrik er at strømkontaktene er av ulik størrelse, noe kanskje Arctic Cooling kan ordne en løsning til? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Det er klart, den passer på kortet mitt og, men ikke med strømkontakten! Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Crap da. Men en ting jeg lurer på. Er at det den sier om rammen. Man skal putte på så mye kjølepasta at kjølreribba får kontakt med rammen. Er ikke Artic Silver 5 ledende, Men har dette noe og si, for jeg kunne tenke meg og bruke Artic silver 5. Er dette mulig? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Klipp av strømkontakten fra orginalvifta, og lodd den på NVsilenceren. Ødeleger vel muligens garantien på nvsilenceren, men.. Endret 21. oktober 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Men en ting jeg lurer på. Er at det den sier om rammen. Man skal putte på så mye kjølepasta at kjølreribba får kontakt med rammen. Er ikke Artic Silver 5 ledende, Men har dette noe og si, for jeg kunne tenke meg og bruke Artic silver 5. Er dette mulig? Jeg brukte AS2 eller 3 på kjernen og den seige faenskapen på minnebrikkene. Det er mer enn nok det, ikke skap bekymringer for deg selv ved å bruke AS5 overalt. AS5 inneholder vel sølv, som leder strøm ganske bra, men jeg lurer på om ikke det hevdes at AS5 ikke leder strøm på hjemmesidene. Not Electrically Conductive: Arctic Silver 5 was formulated to conduct heat, not electricity. (While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 5 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. While it is not electrically conductive, the compound is very slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridges two close-proximity electrical paths.) Akkurat. Med andre ord, ikke bruk AS5 med mindre du er flink til å beregne hvor mye du trenger og hvordan du skal spre det ut skikkelig. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Var det vanskelig og få det bra på minne brikkene, eller var det veldig lett. For det står at du må ta på så mye sånn at minne brikkene komme i kontakt med kjøleren, vil det si at det er litt avstand eller? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 ...Arctic Silver 5 was formulated to conduct heat, not electricity. ... Akkurat. Med andre ord, ikke bruk AS5 med mindre du er flink til å beregne hvor mye du trenger og hvordan du skal spre det ut skikkelig. riktig. de som begrunner at as5 ikke leder strøm med den uttalelsen, har misforstått. Det står jo at produktet er laget for å lede varme, ikke strøm. det vil ikke si at det ikke leder strøm, men at produktet er ikke laget med den hensikten... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Var det vanskelig og få det bra på minne brikkene, eller var det veldig lett. For det står at du må ta på så mye sånn at minne brikkene komme i kontakt med kjøleren, vil det si at det er litt avstand eller? Jeg la på en liten dæsj på hver brikke og klemte dem flate med kjøleren. På kjernen brukte jeg skalpell til å spre AS3. Jo mer du strammer skruene, jo bedre kontakt får brikkene og kjøleren. Pass på å ikke skru til for hardt, og husk å gjøre det i sikk-sakk mønster. Etter at jeg hadde strammet til, tøt den seige tingen rimelig godt ut fra brikkene, så jeg regner med at det er ok kontakt mellom dem. riktig. de som begrunner at as5 ikke leder strøm med den uttalelsen, har misforstått. Det står jo at produktet er laget for å lede varme, ikke strøm. det vil ikke si at det ikke leder strøm, men at produktet er ikke laget med den hensikten... Det står eksplisitt at det ikke leder strøm, se siste setning. "While it is not electrically conductive, the compound is very slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridges two close-proximity electrical paths." Så hvis man tolker dette ordrett, så får man ikke kortsluttet kretsen ved bruk av AS5, men man får en fin liten kondensator liggende over kretspunktene. Hurra ... Jeg ville nå tro at det ledet strøm iom at det er 99.9% sølv, men men. Endret 21. oktober 2004 av LarsC Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Funket desverre ikke med den siste vertexshaderen. men den er heldigvis ikke så viktig. Ville gitt minimale utslag på hovedscoren anyways! ja, for det er vel score i 3dmark som er viktig med vertexshader... vil si så selv.. jeg scoret 9.2K, mens andre som har åpnet til 16 pipes / 1.5 vs får lavere score.. ( prater om 6800LE, som jeg har på 12x1.6 ) Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Kjøleren passer nok på selve kortet ja, i og med at det er da samme "bunnplata". Og som sagt, pakken sier at den passer til "GT" og "Ultra", alt annet må man bare prøve seg frem til. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Den passer utmerket på selve kortet, men strømkontaktene er forskjellige. NV5 passer 100% på mitt 6800 LE. Hvor mye støyer NV5 kjøleren? Merker du forskjell fra standardkjøleren? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 'Hvor mye?' er et vanskelig spørsmål. Det er ikke oppgitt noen støymålingstall på pakken, bare en proprietær støyskala. Den er ikke lydløs, men gjør mye mindre av seg enn standardkjøleren, så jeg merker veldig godt forskjell. Skal man ha absolutt tystnad, må man nok ty til vannkjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå