Gå til innhold

NVsilencer 5 passer ikke ASUS 6800-kort!

fredriku

Anbefalte innlegg

Fikk et virkelig sjokk istad!

Skulle montere NVsilencer 5 på mitt ASUS 6800 Gamer Edition.

Det funket overhodet ikke!

den ledningen som styrer viften og gir strøm til den, er for stor til å passe på kortet :(

Ville bare gjøre de som har disse kortene oppmerksomme på dette, så de slipper å gjøre samme feil.

Forøvrig selges min NVsilencer 5 nå :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er stille, du kan sette viftehastigheten selv, men jeg klokker det så mye at jeg vil sette opp hastigheten for å være sikker. Men det skal tåle 130 grader, så skal ikke være for ille :p

Syns du skal gå for det jeg!

Ok,jeg har ikke tenkt til å klokke,vil bare kunne spille.Da er saken klar jeg tar et Asus kort.Mest sannsynlig et GT 128mb.

Lenke til kommentar

Heisann, vannvittig irriterende problem med den viftekontakten, opplevde det samme da jeg kjøpte vga-silencer til Radeon 9800 Pro. Kontakten på vifta var 2-pin, mens den på kortet var 3-pin (eller omvendt).

Men det gikk faktisk og presse den ned så det ble nok kontakt, og vifta går den dag i dag den, er det samme greia du sliter med?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg har ork til å få tak i en adapter. Spurte sjefen min i pcbutikken der jeg jobber og, var visstnok ikke mulig.. :(

Uansett, det klokker bra, kjører 446/1200 stabilt ;)

Og denne er ALTFOR stor til å presses nedi, for å legge vekt på det. Da vil jeg ødelegge alle muligheter desverre :(

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
Forøvrig er og bytte til en NVSilencer5 for og minske støy tull (testet selv)...

I forhold til hva? NV5 er iallefall vesentlig mer stille enn referansekjøleren på MSI NX6800 (ikke kobberkjøleren) og kjøleren på Gainward 6800 LE.

Lenke til kommentar

Stikk-kont@kten: du har da ikke erfaring med NV5 silencern, du?

Den kjøleren du har til ditt x800 er ikke like stor som NV5'en, og trenger dessuten ikke å fjerne fullt så mye varme.

Men det medlemmet SK skulle spørre var meg, og jeg svarer NEI, NV5 silencer bråker ikke så mye som standardkjøleren til 6800GT.

Lenke til kommentar
Det er stille, du kan sette viftehastigheten selv, men jeg klokker det så mye at jeg vil sette opp hastigheten for å være sikker. Men det skal tåle 130 grader, så skal ikke være for ille :p

Et siste spørsmål før jeg bestiller skjermkort.Hva er forskjellen på Asus 6800 gt og Asus 6800nu bortset fra at GT er 400 kr dyrere? Begge er jo 128 mb.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Et siste spørsmål før jeg bestiller skjermkort.Hva er forskjellen på Asus 6800 gt og Asus 6800nu bortset fra at GT er 400 kr dyrere?

Vel, GT kortet har 16 pipes, ellers er det 100% likt! :)

Så gå for det som passer deg best!

I dette tilfellet ville jeg betalt de 400 ekstra for et fullt virkende GT-kort!

Lenke til kommentar

Til de som fortsatt ser i denne tråden: har nu et fullverdig GT kort, med unntak av vertex shader. 16 pipelines og fikk 12603 i 3D Mark 03 :D

Med et ASUS 6800 Gamer Edition som egentlig skulle vært 12 ;)

Nå kan dere se det funker!

Funket desverre ikke med den siste vertexshaderen. men den er heldigvis ikke så viktig. Ville gitt minimale utslag på hovedscoren anyways!

Endret av fredriku
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...