Gå til innhold

edit: _Service_ fra Digital Impuls


Anbefalte innlegg

Som havegg nevner finnes det også poisitive erfaringer med DI Trondheim, og det må vi ikke skyve under teppet.

 

Det virker dog som hovedproblemet deres er dagsformen. Med det mener jeg at betjeningen "tar den helt ut" når de har en dårlig dag og at de ikke makter å kjøre en "profesjonell butikk holdning" hele linja ut - uavhengig av om de har en dårlig dag eller ikke.

 

Som nevnt i tidligere tråder synes jeg det er synd at jeg opplevde den dårligste servicen og den frekkeste betjeningen jeg har opplevd i hele mitt liv akkurat på denne butikken - for jeg likte "utseendet" deres og ble fristet til kjøp-kjøp-kjøp!

 

Men - en butikk hvor jeg ikke føler meg sikker på en trygg handel får aldri mine penger; DET er sikkert...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reklamasjon gjelder ved en fabrikasjonsfeil på produktet, ergo en feil som bruker ikke kan klandres for.

 

Ergo skal produsenten sørge for ett nytt produkt som er like bra eller bedre. Dette tar ofte meget lang tid. De kunne vært mye jævligere mot deg enn det de var...

Lenke til kommentar

Gode nyheter: Det har blitt en glimrende løsning i saken :yes:

 

Etter at Digital impuls Trondheim testet disken i går og bekreftet at den ikke gikk gjennom Seatools-testen så ringte de meg og sa jeg kunne komme ned å få en ny disk. Jeg dukket opp der nede i 17-tiden og fikk en ny 200GB disk tilbake. Altså ikke bare en 160GB 2MB som var det jeg egentlig forventet, men 200GB med 8MB uten ekstra kostnad.

 

Ok, jeg lar meg kanskje kjøpe litt her, men det er venskelig å takke nei når man først blir tilbudt noe eksta. Jeg var knallfornøyd i hele går ettermiddag og smilte fra øre til øre. Det kan jeg ikke huske at noen andre nettbutikker har klart å få meg til å gjøre.

 

Det var lite folk i butikken da jeg var der og ble stående og prate med innehaveren en stund. Han virket som en hyggelig og fornuftig kar, så det stemmer over hodet ikke med det inntrykket tronaldo har gitt av han. Vi pratet litt om håndtering av reklamasjon, databransjen og kunder generellt. Jeg har også jobbet som selger av elektriske artikler så det virket som vi skjønte hverandre veldig godt.

 

Dermed kan jeg bare si at selv om jeg fikk et sleivspark av en epost som første tilbakemelding så har Digital Impuls ryddet opp i saken på en måte som langt har overgått mine forventninger. All honnør til Digital Impuls for håndteringen av denne saken :thumbup: *applaus*

Lenke til kommentar
Det var lite folk i butikken da jeg var der og ble stående og prate med innehaveren en stund. Han virket som en hyggelig og fornuftig kar, så det stemmer over hodet ikke med det inntrykket tronaldo har gitt av han. Vi pratet litt om håndtering av reklamasjon, databransjen og kunder generellt. Jeg har også jobbet som selger av elektriske artikler så det virket som vi skjønte hverandre veldig godt.

Det at han i det hele tatt diskuterer andre kunder og deres oppførsel er jo nok et eksempel på hvordan de driver butikk.

 

At han virket som en fornuftig og grei kar når du var der nede er vel ikke så rart. Etter alle postene med negativ omtale ville jo bare en idiot vært vanskelig mot deg etter de hadde lest tråden.

 

Når det kommer til inntrykket jeg har gitt av han må du ikke glemme at det er en grunn til at du laget denne posten i første omgang og mailen du fikk fra dem var ikke akkurat hyggelig. Han var også "grei" med meg når han fant ut at jeg hadde rett i at disken var DOA - men før dette regelrett sjikanerte han meg.

 

Jeg har i senere poster angående DI Trondheim forsøkt å moderere meg litt og nevne også positive ting med butikken, men at sjefen diskuterer kunder med kunder gjør meg skuffet - igjen. Kun sjefen og jeg vet hva som virkelig foregikk når jeg handlet der - og han vet også at han var ufin.

 

Hans konstante forsvar av denne episoden understreker dette.

 

*Tronaldo*

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av *Tronaldo*
Lenke til kommentar
Ok, jeg lar meg kanskje kjøpe litt her, men det er venskelig å takke nei når man først blir tilbudt noe eksta. Jeg var knallfornøyd i hele går ettermiddag og smilte fra øre til øre. Det kan jeg ikke huske at noen andre nettbutikker har klart å få meg til å gjøre.

Synes ikke det er direkte positivt at du Simen1 som brukermoderator bruker din stilling til å få ekstratjenester - og ja - du lar deg kjøpe så det holder! :no:

Lenke til kommentar
Det at han i det hele tatt diskuterer andre kunder og deres oppførsel er jo nok et eksempel på hvordan de driver butikk.

For ordens skyld så vil jeg bare si at det var jeg som tok opp temaet "andre kunder" siden jeg også har selgererfaring og har opplevd en del ehmm... forskjellige kunder.

 

Jeg huser tråden din fra en stund tilbake. Tråden ble jo som vi husker stengt pga drittkasting og personangrep alle veier. Tråden utspilte sin rolle i at de fleste fikk med seg at saken din hadde to sider der begge parter følte seg ufint behandlet. Jeg føler ikke at min tråd er plassen å ta ut sinnet ditt på.

 

Uansett hva du sier så endrer det ikke på at jeg er svært fornøyd med hvordan saken min løste seg. Personen som svarte på den første eposten min var riktignok ufin, og uten å nevne navn så var det ikke innehaveren som skrev den. Jeg regner med han har fått en pekefinger av ledelsen for den eposten, selv om Digital Impuls ikke sier noe om det til oss. (Det er jo svært forståelig når man vet hvordan tråder kan utarte seg til rene personangrepene). Foruten den aller første eposten har jeg blitt behandlet på en utmerket måte.

 

Dere må gjerne konspirere om jeg er kjøpt og betalt osv, men det endrer ikke på at jeg er strålende fornøyd med Digital Impuls og gjerne handler der igjen.

Lenke til kommentar
/KUN ET SPØRSMÅL - ikke en anklage/

Mon tro om DI sjefen har spurt om en flatterende review i denne tråden mot at Simen1 fikk en større disk?

Jeg vil bare si at det ikke finnes noen avtale eller føringer om at jeg skulle skrive noe positivt etter å ha fått en større disk. Ja, jeg skjønner at dere tar dette med en klype salt men ville bare ha det sagt likevel. For alt Digital Impuls visste kunne jeg gått hjem og gnidd meg i hendene og skrevet dritt om dem på forumet. Den type oppførsel synes jeg hører mer hjemme hos jenter på ungdomskolen enn her på forumet. Alt jeg sier er at saken min løste seg utmerket, noe som i hvertfall ikke er løgn.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

At du fikk en større disk tilbake er jo fint , men dette ser ut som at de har gjordt nettop med et håp om at du skulle skrive det her , jeg tror IKKE at det var en betingelse fra dem , men heller noe de kalkulerte med . Og at de gir deg en større disk tilbake etter det frekke forsøket deres skulle bare mangle . Kan forøvrig vise til at jeg selv fikk ødelagt en disk pga et hk som var feil på , jeg tok da kontakt med Psdata og fikk nytt hk og disk + en ekstra 160 gb disk som plaster på såret og dette uten å måtte gå via et forum for at de skulle reagere . Det er det som kalles kundebehandling .

At et firma plutselig blir så vennelige når dem blir lagt ut i et offentlig forum viser egentlig at de har lite respekt for sine kunder og dette gjør dem faktisk mindre i mine øyne , for det er ikke slik det skal være .

Greit at et firma kan gjøre en feil , men når den til stadighet gentar seg og det virker som kun de sakene som blir tatt opp offentlig løser seg , ja da sygger iallefall jeg unna .

Lenke til kommentar

Greit Simen1 - jeg tar ditt ord for at en slik avtale ikke ble inngått.

 

Bare så det er sagt så har jeg jobbet 4 år som "kassadame" i studietiden og har etter dette jobbet mye med support på data. Jeg vet derfor at det finnes vanskelige kunder.

 

Jeg vil også ha meg frabedt at jeg tok del i personangrep i DI tråden min - jeg beskrev kun sjefens oppførsel. Andre skribenter i tråden kan jeg ikke gå god for...

Lenke til kommentar
At du fikk en større disk tilbake er jo fint , men dette ser ut som at de har gjordt nettop med et håp om at du skulle skrive det her , jeg tror IKKE at det var en betingelse fra dem , men heller noe de kalkulerte med . Og at de gir deg en større disk tilbake etter det frekke forsøket deres skulle bare mangle . Kan forøvrig vise til at jeg selv fikk ødelagt en disk pga et hk som var feil på , jeg tok da kontakt med Psdata og fikk nytt hk og disk + en ekstra 160 gb disk som plaster på såret og dette uten å måtte gå via et forum for at de skulle reagere . Det er det som kalles kundebehandling .

At et firma plutselig blir så vennelige når dem blir lagt ut i et offentlig forum viser egentlig at de har lite respekt for sine kunder og dette gjør dem faktisk mindre i mine øyne , for det er ikke slik det skal være .

Greit at et firma kan gjøre en feil , men når den til stadighet gentar seg og det virker som kun de sakene som blir tatt opp offentlig løser seg , ja da sygger iallefall jeg unna .

Hør hør! Du skulle vært journalist :)

Lenke til kommentar
Ok, jeg lar meg kanskje kjøpe litt her, men det er venskelig å takke nei når man først blir tilbudt noe eksta. Jeg var knallfornøyd i hele går ettermiddag og smilte fra øre til øre. Det kan jeg ikke huske at noen andre nettbutikker har klart å få meg til å gjøre.

Synes ikke det er direkte positivt at du Simen1 som brukermoderator bruker din stilling til å få ekstratjenester - og ja - du lar deg kjøpe så det holder! :no:

Tull og irrelevant, Om Simen1 opptrer som bruker eller mod. har ingenting med saken å gjøre, alle kan komme med sine erfaringer om nettshoppene og andre butikker her i forum.

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Ok, jeg lar meg kanskje kjøpe litt her, men det er venskelig å takke nei når man først blir tilbudt noe eksta. Jeg var knallfornøyd i hele går ettermiddag og smilte fra øre til øre. Det kan jeg ikke huske at noen andre nettbutikker har klart å få meg til å gjøre.

Synes ikke det er direkte positivt at du Simen1 som brukermoderator bruker din stilling til å få ekstratjenester - og ja - du lar deg kjøpe så det holder! :no:

Tull og irrelevant, Om Simen1 opptrer som bruker eller mod. har ingenting med saken å gjøre, alle kan komme med sine erfaringer om nettshoppene og andre butikker her i forum.

Enig , har ingenting med det å gjøre .

Det som er dårlig her er at butikken prøver seg på en lettvint unnaluring og snur først når dette blir offentlig , samtidig ser det jo ut som andre har hatt slike problem før , der de ikke har fått noen løsning fordi disse ikke ble offentlige . Det er dette som gjør denne butikken enda mer useriøs i mine øyne :thumbdown:

Skal det bli slik at en må gå på et offentlig forum eller innom et eller annet tv selskap å få de til å ta saken på noe som en rettmessig har krav på , ja da bir det for ille , og kunder bør styre langt unna slike . :hmm:

Lenke til kommentar

DI mister litt troverdighet dersom det er sånn at de først snudde etter å ha lest denne posten.

 

Hadde DI snudd i saken UTEN å ha lest tråden, hadde de løst saken på en grei måte. Selv om det å først "prøve" seg på å lure kunden, er veldig på kanten til hva de burde kunne tillate seg.

 

_

johanf

Lenke til kommentar
DI mister litt troverdighet dersom det er sånn at de først snudde etter å ha lest denne posten.

Fakta: Hvi dere blar noen sider tilbake så ser dere at brukeren "digitalimpuls.no" først ble oppdaget etter at jeg hadde fått beklagelsen på epost.

 

Deretter blir det bare spekulasjoner om de har lest i tråden som gjest eller innlogget som en annen bruker før de sendte meg beklagelsen. Personlig tror jeg ikke det. Ikke for å være naiv, men jeg tror faktisk jeg hadde blitt rettferdig behandlet selv om jeg ikke hadde postet noe på forumet. Sitat butikksjefen: "Forbrukerkjøpsloven må vi uansett rette oss etter". Det at jeg tro på dem er grunn nok til at jeg gjerne fortsetter å være kunde der.

Lenke til kommentar
DI mister litt troverdighet dersom det er sånn at de først snudde etter å ha lest denne posten.

 

Det gjør ikke det når de pr telefon med meg i dag innrømmet at de har vært litt slappe med saken, men at de setter seg fullt inn i reklamajons rettigheter etter saken med simen. Det er fortsatt mennsklig å gjøre feil, når de er villige til å rette på dette for fremtiden også er det null vits å syte lenger over saken. At en webshop reagerer på dårlig publisitet i media er jo en selfølge og et sunnhets tegn.

 

Jeg fikk også rettet på saken min med et mellom legg til en større disk.

Lenke til kommentar
DI mister litt troverdighet dersom det er sånn at de først snudde etter å ha lest denne posten.

 

Det gjør ikke det når de pr telefon med meg i dag innrømmet at de har vært litt slappe med saken, men at de setter seg fullt inn i reklamajons rettigheter etter saken med simen. Det er fortsatt mennsklig å gjøre feil, når de er villige til å rette på dette for fremtiden også er det null vits å syte lenger over saken. At en webshop reagerer på dårlig publisitet i media er jo en selfølge og et sunnhets tegn.

 

Jeg fikk også rettet på saken min med et mellom legg til en større disk.

Ja ETTER at det var her :hmm:

Beklager men jeg blir bare skeptisk til slik "politikk" :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke jeg trenger å referere til lovdata. De er nok utmerket klar over hva som står i forbrukerkjøpsloven etter å ha jobbet med dette i lang tid. JEg tror mer på at de prøver seg så godt de kan å avfeie reklamasjoner med at "garantien er gått ut". Jeg har også lest litt av hvert av tilbakemeldinger her på forumet og avfeiningen virker som et standard triks de alltid sender tilbake før de leser mailen. Slik sleip praksis har nok mye å gjøre med reduksjon av utgifter. Det er tross alt bedriftene som selv må dekke gapet i rettigheter mellom garantien på 1 år og reklamasjonen på 2 år.

Nei, det er ikke bedriften som må dekke det. (unntatt spesielle saker)

Digital Impuls har selv måttet dekke hele kostnaden for den nye disken min. Hvis du vet om noen som vil overta kostnaden deres så kan du sikkert sende forslaget til Digital impuls og få "finnerlønn" for det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...