Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Som oftest når jeg er på nett er internett tilkoblingen min veldig treg, når jeg f.eks laster ned filer ligger nedlastningshastigheten på rundt 4 kb/s, men i teorien skal den jo ligge rundt 6,4 kb/s hvorfor må jeg betale full pris på et produkt som ikke utnytter sitt potensiale? er det mulig å kunne klage på dette? eller finnes det noen patcher som kan fikse dette?

Og er det noen som kan hjelpe meg å finne windows xp drivere til dette kortet: Dynalink IS64PC+1 & IS128PC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-19 18:42, fondus skrev:

ISDN har maks 8 kbs

Men isdn har 64 kiloBITS linje!

man finner ut hvor stor nedlastningshastighet man har ved å dele antall kilobit på 8 :smile:

Her blir forvirringen total for de uinnvidde. Ok... let's go.

Datamaskiner opererer med nuller og enere (positiv eller negativ). Dette har betegnelsen "bit". For eksempel... en CD plate består av groper og forhøyninger. En grop er negativ og en forhøyning positiv. Datamaskinen leser dette som 0 og 1.

En byte er ett tegn i alfabetet, ett nummer eller ett symbol. For å lage en byte må man ha 8 bits. For eksempel kan kombinasjonen 00101100 være en liten "s". Så for å lagre "s" på CD platen må datamaskinen lage grop-grop-forhøyning-grop-forhøyning-forhøyning-grop-grop (altså 00101100).

Hastigheten på Internett blir regnet i bits. Altså hvor mange 0 eller 1 forbindelsen klarer å sende i sekundet. En ISDN linje klarer 64 kilobit i sekundet, altså 64 tusen nuller eller enere hvert sekund. Ettersom en datamaskin bestemmer ett tegn ut fra 8 bits, må man altså dele dette tallet med 8 for å finne ut hvor mange kilobyte (tegn) forbindelsen din klarer. For eksempel... 64 delt på 8 er 8. En ISDN linje skal derfor teoretisk klare maks 8 kilobyte. En ADSL linje på 2048 kilobit skal klare 256 kilobyte i sekundet.

1 byte = 8 bit.

1 bit = enten 1 eller 0.

Håper dette oppklarer litt, og at det ikke var for klumsete skrevet.

Lenke til kommentar

Bare lurer:

Hvilken ISP bruker du? Tror en kamerat av meg har Tele2, han har 56k modem. Han får bare 49kbps fra ISP'en.. Så det kan jo være den som er problemet. Men da burde du vel kanskje klage, men det er sikkert ikke så mye de kan/vil(?) gjøre med det.

Uansett.. Lykke til :smile:

Dumbo aka sim

Lenke til kommentar

Jeg har Tele2... men det rare er at når telenor kunder har dårlig nedlastingshastighet har jeg bra... er ikke dette rart? for er det ikke slik at alle teleleverandører bruker telenor sitt nett?

blir ikke klok av dette... :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...