trenurg Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Jeg har følgende spørsmål : Jeg leier en leilighet i et hus hvor det er installert ADSL - Uteleieren har lagt en TP kabel fra sin RUTER og inn i min leilighet som jeg kan bruke til å aksessere internett. Jeg har koblet et trådløst aksesspunkt til denne TP kabelen og satt aksesspunktet opp etter alle kunstens regler. Spørsmålet er : Må jeg definere IP adresser +++ eller holder det å sette opp automatiske innstillinger ???? - ifall jeg må def adresser er det da adressene til ROutern og ISP`n til utleier som må skrives inn ????? Jeg får på en måte kontakt med nettverket (for det dukker opp som trådløst nettverk) men jeg får ikke lastet noen sider i Explorer..... Takknemlig for gode råd her.... :-) F Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Hvilket AP bruker du? Når det gjelder IP-adresser, så ville jeg satt dette til automatisk mottak fra routeren. Grunnen til at du ikke får lastet noen sider i IE, er antagligvis fordi du ikke har noen DNS-server konfigurert. Dette vil bli bli konfigurert automatisk hvis du har automatisk mottak av IP-adresse. Hvis ditt AP har egen DHCP-server, slå av denne slik at du får hentet IP-adresser direkte fra routeren til utleier. Endret 18. oktober 2004 av sofTest Lenke til kommentar
trenurg Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Jeg har en D-link sak som egentlig er en 11 mbit trådløs ruter - fikk vite at jeg kunne bruke denne som trådløst aksesspunkt ved å koble TP kabelen inn i en av LAN portene istedetfor WAN porten man vanligvis bruker når kabelen kommer direkte fra RUTEREN.... Lenke til kommentar
dilldall Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Har samma løsning selv på en dlink router der jeg ikke bruker WAN delen fordi jeg er koblet opp med routeren til Nextgentel. Skru av DHCP server på routeren (DHCP knallen) og sett IP adressen på routeren til å være i samme range som nettet til husverten (LAN-knappen). Da bør det fungere greit. Har selv en DI624+, men regner med at routeren din har de samme instillingene. EDIT: Skrivefeil Endret 18. oktober 2004 av dilldall Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Det beste er om det er mulig å slå av DHCP-serveren i D-Link'en. Et annet alternativ er å sjekke om du kan sette D-Link'en i bridged mode, og koble den via WAN-porten. Du kan også prøve å sette fast IP-adresse, men da er du avhengig av å få vite hvilket adresseområde, subnet utleier bruker, og hvilke DNS-servere ISP'en har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå