Arneee Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Ser ut som vi betaler litt for mye her i Norge. http://www.komplett.de/k/ki.asp?sku=110316&cks=PRL http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110316&cks=PRL http://www.komplett.co.uk/k/ki.asp?sku=110316&cks=PRL Comments ? Arne Lenke til kommentar
rscue Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Moms + dyrere arbeidskraft+ dyrere frakt utgjør utrolig mye, slik er det når vi vil ha gode sykelønns ordninger og andre sosiale goder... Så jeg betaler gjerne litt mer for disse godene.. Mvh Rscue Edit: leifer'n Endret 18. oktober 2004 av rscue Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 kabler er det faktisk det noen butikker lever på, så det er ikke så utenkelig at det er dyrt. Det er jo disse små tingene som butikker og netbutikker har sin største profitt på, mens hardware sånn som harddisker, cpuer osv tjener butikkene ofte minimalt på. Lenke til kommentar
Arneee Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 kabler er det faktisk det noen butikker lever på, så det er ikke så utenkelig at det er dyrt.Det er jo disse små tingene som butikker og netbutikker har sin største profitt på, mens hardware sånn som harddisker, cpuer osv tjener butikkene ofte minimalt på. Joda, det er her de har den store profitten, men likevel, I Tyskland 2€ = 16 kr. I Norge 75 Kr. Det er en rimelig stor differanse, spesielt med tanke på at det er komplett i begge land. Det jeg ikke liker er at de er i Norge de skal ha den store profitten - jeg vil ikke subsidiere resten av Europa. Arne Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Denne prisforskjellen har nok lite å gjøre med moms, frakt o.l. Det er nok mer prisstrategier som er forskjellige fra norge og utland. Kabler fåes veldig billig fra forskjellige leverandører i norge. Så her tjener nok komplett mer penger i norge enn i utlandet. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Moralen er da: ikke kjøp kabler fra komplett Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Nå har jeg ikke tatt meg tid til å sjekke men jeg er sikker på at hvis du gjør samme test på en harddisk så kommer Norge veldig mye bedre ut. Fortsatt sikkert dyreste men med veldig mye mindre margin, Norge er jo et høykostland. Det dette egentlig sier er at kabler er noe Komplett ikke ønsker å konkurrere på pris med. Nettopp fordi de som skal ha en kabel de kjøper gjerne den da der hvor de bestiller alt det andre stuffet sitt. Cobos Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) kabler er det faktisk det noen butikker lever på, så det er ikke så utenkelig at det er dyrt.Det er jo disse små tingene som butikker og netbutikker har sin største profitt på, mens hardware sånn som harddisker, cpuer osv tjener butikkene ofte minimalt på. Joda, det er her de har den store profitten, men likevel, I Tyskland 2€ = 16 kr. I Norge 75 Kr. Det er en rimelig stor differanse, spesielt med tanke på at det er komplett i begge land. Det jeg ikke liker er at de er i Norge de skal ha den store profitten - jeg vil ikke subsidiere resten av Europa. Arne Kjøp kabler på Clas Ohlson, da... Så har det kanskje litt med hva vi tjener her til lands... Sverige klager over dyre priser (på mat) Endret 19. oktober 2004 av Blackslash Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå