Gå til innhold

Får ikke formatert ekstern disk - Retur?

mabbutt

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat blitt ferdig med recovery av en LaCie 250GB ekstern HD (det tok sin tid), som tok kvelden etter drøye halvannen\to uke® (sukk). Jeg tenkte jeg skulle prøve å formatere, men det får jeg ikke "lov til" verken i dos eller i Partition Magic.

Vet dere om noen programmer jeg kunne lyktes med, eller er jeg uten håp? Jeg får isåfall sende den tilbake på garantien, så jeg får ny. Jeg kjøpte den på MPX. Jeg vet jo egentlig at den er ødelagt, men...:\

Vet noen hva de gjør på MPX når de får disken? Jeg vil gjerne vite hvor lang tid de eventuelt kommer til å bruke på å sende meg en ny en. Kan jeg tjene tid på å be de om å ikke prøve å redde dataene som eventuelt måtte ligge igjen på disken f.eks.??

Jeg har sendt ting i retur før, men aldri en harddisk. Er fremgangsmåten på å sjekke om en harddisk er defekt, lenger enn for f.eks. et tastatur? Håper på noen gode svar.

mvh,

Geir Huse

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å slette partisjonen, og opprette en ny? Er partisjonen korrupt, så nytter det ikke med bare en formatering.

Jeg kan også ganske sikkert si at MPX ikke vil prøve å redde noen data fra disken din, enten du vil eller ikke. De vil nok kun sjekke om disken fungerer eller ikke.

Lenke til kommentar

Takk for fint svar.

Prøvde å slette partisjonen nå, og deretter lage ny, og formatere, men det var nytteløst.

Retur neste :)

EDIT: Ibas? Kanskje jeg skal sjekke det ut, om jeg ikke bare sender inn disken. Jeg ble egentlig drittlei den dagen den tok kvelden, men :whistle:

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...