t_man Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Hei ! Har akkurat fått modemet til å funke (måtte innstalere noen drivere). Lurer så på hva jeg må enable i kernelen (tenker først å fremst på PPP ting). Noen som vet ? Bruker foresten kernel 2.4.18 _________________ -- Mvh, Tobias. [ Denne Melding var redigert av: t_man på 2002-05-19 17:05 ] Lenke til kommentar
t_man Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 Ingen som vet hva jeg må innstalere i kernelen ? Lenke til kommentar
jean Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 joda, bare ingen som svarer med en gang.. Du trenger å enable ppp i kernelen. Du trenger også en ppp deamon på pc'en.. lenge siden modem tiden, men tror ikke det er noe stort mer enn det.. spørs jo hvordan modemet er tilkoblet osv, du trenger støtte for "com" portene som det heter seg under windows, om det er tilkoblet på den måten.. Lenke til kommentar
t_man Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 Hei ! Har enablet PPP i kernelen, men hva er en PPP deamon. Lenke til kommentar
jean Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 pppd, søk og last ned, stor sannsylighet for at du allerede har den lagt inn (følger med de fleste distro'er).. om ikke, søk på freshmeat.net for eks Lenke til kommentar
t_man Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 Takker. Har pppd allerede innnstalert (bruker slackware). Men, i kernelen finnes det masser av PPP valg. f.eks. PPP async, etc. Det er altså en slags undermeny til PPP, er det noen av disse jeg trenger å innstalere ? Lenke til kommentar
jean Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Ja, du må velge noen av de under der: PPP Filtering, PPP Deflate Compression, og PPP BSD-Compression .. Jeg er ikke helt stødig på PPP, i og med at jeg så godtsom aldri har brukt det, men jeg er veldig sikker på at du ikke trenger noen av de andre optionene på "undermeny'en" som du kaller den :wink: Lenke til kommentar
t_man Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 Takker (igjen), skal sjekke det ut så fort jeg kommer hjem :smile: Lenke til kommentar
jean Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 :wink: Du kan prøve å sette opp greia med pppsetup, meget enkelt Lenke til kommentar
t_man Skrevet 25. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2002 Jean: Har kun to av de alternativene (bruker kernel 2.4.18): PPP Deflate Compression og PPP BSD-Compression Finner altså ikke en som heter PPP filtering. Har bla. en som heter PPP async - kanskje den jeg skal innstalere ? _________________ -- Mvh, Tobias. [ Denne Melding var redigert av: t_man på 2002-05-25 10:02 ] Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Ta med alle ppp tingene, lag dem som moduler, og last opp dem du trenger. Jeg bruker bare ppp, async, og deflate compression modulene. modulnavn ( ppp_generic, ppp_async og deflate compression laster seg selv hvis det trengs :smile: ) Lenke til kommentar
t_man Skrevet 25. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2002 Greit skal gjøre... Tror jeg lar rc.modules fikse loadinga av modulene :smile: Lenke til kommentar
t_man Skrevet 25. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2002 Hei ! Har nå fått det til. Enabla (ikke som mudule) PPP, PPP async og PPP Deflate compression Har nå vært koblet til i hele 10 minutter. Bruker både Netscape og Konqueror. Da er det bare å vente på at ADSL blir tilgjengelig da. Takk, tusen takk for all hjelp :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå