Gå til innhold

P4 s478 kjøler til overklokking.

el_salvad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil anbefale SP-94 med denne Papst viften og en viftestyring, så du selv kan justere turtallet.

har planer om den ribba.. men 39 db.. var ikke det litt drøyt? holder det ikke med denne da?

er jo like greit å bare kjøpe denne vifta.. trenger ik å ha så høyt turtall at den bråker så mye... har sett vanlige kjølinger.. komplette sett.. der blåser de ikke en 3 del av det den vifta gjør.. Så tror det holder med denne..

Eller noen som har noe å si om det? Er ikke sikker.. men håper det holder :p

Endret av neon123
Lenke til kommentar
Vil anbefale SP-94 med denne Papst viften og en viftestyring, så du selv kan justere turtallet.

har planer om den ribba.. men 39 db.. var ikke det litt drøyt? holder det ikke med denne da?

er jo like greit å bare kjøpe denne vifta.. trenger ik å ha så høyt turtall at den bråker så mye... har sett vanlige kjølinger.. komplette sett.. der blåser de ikke en 3 del av det den vifta gjør.. Så tror det holder med denne..

Har du enda ikke skjønt hva viftestyring er?

Lenke til kommentar

Har du enda ikke skjønt hva viftestyring er?

Joda. har det...=)

Lenke til kommentar

ER 100% ENIG. Hadde den kjøleren før og den er ikke mye verre enn vannkjøling (hvis du har et STORT vifte oppå). Det er den beste luftkjølingen på markedet i dag :yes:

Jamen det er godt.. da går jeg får den kjølinga og den vifta.. er en viftestyring på kabinettet så kan koble den vifta på der..... skal ha viftestyring på 4 andre vifter i kabbiset og=)

EDIT: men hvor mange A bruker den vifta? vifte styringa tåler ikke mere belastning enn 1.2A!

Endret av neon123
Lenke til kommentar

Hvor mye lyd lager den Papst viften? 39db ved full speed? Og det er vel ikke nødvendig å kjøre den på fult turtall hele tiden heller? :hmm: eller? Hvor mye lyd lager den ved lavere turtall? Såg at der var viftestyring, kan du stille mye ned og opp på den?

Lenke til kommentar

Jeg kjører den viften på en viftestyring, og har den på svært lavt turtall til vanlig. Med maskinen klokket til 3.5GHz, ligger load på rundt 40grader. Men er jo kjekt å ha litt ekstra turtall, hvis man vil presse max ut av cpu. Bruker å sette opp turtallet litt når jeg omkoder filmer. Ellers har jeg den så lavt at den nesten ikke høres. Men har ennå ikke hatt behov for å kjøre den på full effekt.

Lenke til kommentar
Jeg kjører den viften på en viftestyring, og har den på svært lavt turtall til vanlig. Med maskinen klokket til 3.5GHz, ligger load på rundt 40grader. Men er jo kjekt å ha litt ekstra turtall, hvis man vil presse max ut av cpu. Bruker å sette opp turtallet litt når jeg omkoder filmer. Ellers har jeg den så lavt at den nesten ikke høres. Men har ennå ikke hatt behov for å kjøre den på full effekt.

Så du kan kjøre viften så lavt at den nesten ikke høres? :dontgetit:

Det høres bra ut! Har du akkurat det der selv eller? Jeg synes boxed kjøleren bråker litt mye. hvordan er den papst viften i forhold til boxed? :innocent:

Lenke til kommentar
Det høres bra ut! Har du akkurat det der selv eller? Jeg synes boxed kjøleren bråker litt mye. hvordan er den papst viften i forhold til boxed? :innocent:

Har SP-94 og den Papst viften selv. Er strålende fornøyd. Men med en slik vifte, er man avhengig av en eller annen form for viftestyring. Uten det, vil den jo bråke ganske mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...