el_salvad Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Har nå bare boxed kjøler til CPU'en min (se signatur). Og jeg vil oppgradere denne til en som er MINST like støysvak, og MINST eller bedre til overklokking. Noen som vet om noen kjølere som er det? Helst ved microplex eller pcutstyr? Skal også kjøpe; http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1899 Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Vil anbefale SP-94 med denne Papst viften og en viftestyring, så du selv kan justere turtallet. Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Vil anbefale SP-94 med denne Papst viften og en viftestyring, så du selv kan justere turtallet. har planer om den ribba.. men 39 db.. var ikke det litt drøyt? holder det ikke med denne da? er jo like greit å bare kjøpe denne vifta.. trenger ik å ha så høyt turtall at den bråker så mye... har sett vanlige kjølinger.. komplette sett.. der blåser de ikke en 3 del av det den vifta gjør.. Så tror det holder med denne.. Eller noen som har noe å si om det? Er ikke sikker.. men håper det holder Endret 18. oktober 2004 av neon123 Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Vil anbefale SP-94 med denne Papst viften og en viftestyring, så du selv kan justere turtallet. Det er en sikker vinner. Kjører SP-97 på min AMD, og den kjøler som bare ****. Fint viftevalg også, forresten Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Vil anbefale SP-94 med denne Papst viften og en viftestyring, så du selv kan justere turtallet. har planer om den ribba.. men 39 db.. var ikke det litt drøyt? holder det ikke med denne da? er jo like greit å bare kjøpe denne vifta.. trenger ik å ha så høyt turtall at den bråker så mye... har sett vanlige kjølinger.. komplette sett.. der blåser de ikke en 3 del av det den vifta gjør.. Så tror det holder med denne.. Eller noen som har noe å si om det? Er ikke sikker.. men håper det holder Har du enda ikke skjønt hva viftestyring er? Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Vil anbefale SP-94 med denne Papst viften og en viftestyring, så du selv kan justere turtallet. har planer om den ribba.. men 39 db.. var ikke det litt drøyt? holder det ikke med denne da? er jo like greit å bare kjøpe denne vifta.. trenger ik å ha så høyt turtall at den bråker så mye... har sett vanlige kjølinger.. komplette sett.. der blåser de ikke en 3 del av det den vifta gjør.. Så tror det holder med denne.. Eller noen som har noe å si om det? Er ikke sikker.. men håper det holder Har du enda ikke skjønt hva viftestyring er? Joda. har det...=) Lenke til kommentar
camxer Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Vil anbefale SP-94 med denne Papst viften og en viftestyring, så du selv kan justere turtallet. ER 100% ENIG. Hadde den kjøleren før og den er ikke mye verre enn vannkjøling (hvis du har et STORT vifte oppå). Det er den beste luftkjølingen på markedet i dag Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Vil anbefale SP-94 med denne Papst viften og en viftestyring, så du selv kan justere turtallet. ER 100% ENIG. Hadde den kjøleren før og den er ikke mye verre enn vannkjøling (hvis du har et STORT vifte oppå). Det er den beste luftkjølingen på markedet i dag Jamen det er godt.. da går jeg får den kjølinga og den vifta.. er en viftestyring på kabinettet så kan koble den vifta på der..... skal ha viftestyring på 4 andre vifter i kabbiset og=) EDIT: men hvor mange A bruker den vifta? vifte styringa tåler ikke mere belastning enn 1.2A! Endret 18. oktober 2004 av neon123 Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Vil anbefale SP-94 med denne Papst viften og en viftestyring, så du selv kan justere turtallet. Hvor mye lyd lager den Papst viften? 39db ved full speed? Og det er vel ikke nødvendig å kjøre den på fult turtall hele tiden heller? eller? Hvor mye lyd lager den ved lavere turtall? Såg at der var viftestyring, kan du stille mye ned og opp på den? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg kjører den viften på en viftestyring, og har den på svært lavt turtall til vanlig. Med maskinen klokket til 3.5GHz, ligger load på rundt 40grader. Men er jo kjekt å ha litt ekstra turtall, hvis man vil presse max ut av cpu. Bruker å sette opp turtallet litt når jeg omkoder filmer. Ellers har jeg den så lavt at den nesten ikke høres. Men har ennå ikke hatt behov for å kjøre den på full effekt. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg kjører den viften på en viftestyring, og har den på svært lavt turtall til vanlig. Med maskinen klokket til 3.5GHz, ligger load på rundt 40grader. Men er jo kjekt å ha litt ekstra turtall, hvis man vil presse max ut av cpu. Bruker å sette opp turtallet litt når jeg omkoder filmer. Ellers har jeg den så lavt at den nesten ikke høres. Men har ennå ikke hatt behov for å kjøre den på full effekt. Så du kan kjøre viften så lavt at den nesten ikke høres? Det høres bra ut! Har du akkurat det der selv eller? Jeg synes boxed kjøleren bråker litt mye. hvordan er den papst viften i forhold til boxed? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Det høres bra ut! Har du akkurat det der selv eller? Jeg synes boxed kjøleren bråker litt mye. hvordan er den papst viften i forhold til boxed? Har SP-94 og den Papst viften selv. Er strålende fornøyd. Men med en slik vifte, er man avhengig av en eller annen form for viftestyring. Uten det, vil den jo bråke ganske mye. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Må jeg kjøpe en viftestyring seperat fra viften eller følger det med? Vil en sånn gjøre biffen? http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...DV02UK&toc=5880 Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Noen som vet om det er mere belastning enn 1.2A? på den papst vifta? 39db? Endret 19. oktober 2004 av neon123 Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Det følger ikke med noen viftestyring når du kjøper viften. Så det må du kjøpe selv. Bruker selv denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBRHBUK3SI Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Okey.. men det er viftestyring på kabinettet til 1 vifte.... den tåler ikke mere belastning enn 1.2A! Kommer det te å funke med den vifta da? Noen som vet??? Endret 19. oktober 2004 av neon123 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Det følger ikke med noen viftestyring når du kjøper viften. Så det må du kjøpe selv. Bruker selv denne:http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBRHBUK3SI bruker'n selv.. genial Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 noen som vet om en måte å modde på en 112mm vifte på sp-94 ? Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Hva med denne? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NXP201B Funker den? Edit: eller denne? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NXP301 Endret 19. oktober 2004 av el_salvad Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Ser det er mange som skryter over Zalman CPNS serien sine kjølere.. Noen som vet om det går ann å klokke noe mye bedre med de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå