FireNacho Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Er det noe mulighet for å gjøre det ? for det hadde vært veldig kjekt. Lastet ned feks. WinXPno SP1 (jeg vet hvor jeg finner SPene) + de updatene man trenger i tillegg og bare brent de ut på cd slik at man slipper å gå på Winupdate hele tida (installere SP2 er uaktuelt). Vet noen om det har blit lagd en Offline Winupdate sak ? Ikke SUS! Eller om ett sted der det står en liste over hvilke oppdateringer man trenger etter man har installert WinXPSP1 og WIN2000SP4 . Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hvorfor er SP2 uaktuelt? SP2 inneholder en haug med bugfixes som du ikke finner andre steder. I tillegg inneholder den også SP1 og alle andre oppdateringer fra Windows Update. Har du en nogenlunde virus/adware/spam fri PC, og har oppdaterte drivere til utstyret ditt, fungerer SP2 uten problemer. Og det at diverse programmer ikke fungerer med SP2 er i 99,99% av tilfellene bare sprøyt. I de tilfellene der noen program ikke fungerer, er det bare å laste ned en oppdatering til dette. Det å ikke oppdatere til SP2, kan føre til at maskinen din i framtiden blir brukt til å spre spam/virus i hopetall på samme måte som i fjor, da en haug med folk ikke hadde kjørt Windows Update og patcha maskinen mot MSBlaster. Blir bare så oppgitt over alle "fjortissene" som tror SP2 ødelegger alt. Lenke til kommentar
FireNacho Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) hehe jeg venta på den der. jeg skal si deg hvorfor... FORDI MASKINA MI VIL IKKE STARTE !!! :( jeg har en maskin med det installert og det funker fint. Og så skulle jeg legge inn SP2 på den maskina jeg bruker til vanlig og plutselig nekta XP å boote, load linja frøs. Jeg kom ikke inn i sikkerthets modus eller noen ting. Så formaterte jeg og prøvde igjen med å legge inn SP2 først, uten å legge inn noe annet og det funka ikke da heller. Så nå har jeg gitt opp. Men det er ikek bare derfor jeg vil ha det. Også kjekt her hvor jeg jobber når maskiner får virus og vi må plugge de ut fra nettverket, og maskinene har win2000. Men ellers her på jobben sitter jeg med SP2 som funker fett bare du disabler Security center tjenesten. Endret 18. oktober 2004 av FireNacho Lenke til kommentar
nibly Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Mulig at det er kompatibilitets problemer med hardware/driver i Windows XP SP2. Sjekk HCL listen til Microsoft + Oppdater drivere/fjern gammel hardware. Selvfølgelig kan mulighetene være mye annet også. Men jeg ville begynt med å sjekke dette. Du kan laste ned 'alle' oppdateringer for Windows til offline bruk fra denne siden: http://windowsupdate.microsoft.com/catalog/ Endret 18. oktober 2004 av nibly Lenke til kommentar
FireNacho Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Takk, akkurat det jeg var på jakt etter. Jeg orker ikke røske ut hardware for å sjekke hva som er galt. Har vært små problemer med den helt siden jeg kjøpte den. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Har du en nogenlunde virus/adware/spam fri PC, og har oppdaterte drivere til utstyret ditt, fungerer SP2 uten problemer. Blir bare så oppgitt over alle "fjortissene" som tror SP2 ødelegger alt. Tillat meg å si NEI, NEI og atter NEI! Her tar du nok heeeelt feil. På min PC (med nyeste drivere, BIOS osv) slutter ca 50% av alle programmene å reagere, dvs at jeg kan trykke på ikonet, men det skjer ingen verdens ting. Har vært borti flere maskiner hvor det mange uforklarlige ting når man prøve å installere SP2. Det faktum at det gikk greit for deg betyr IKKE at det går like greit for alle andre, så jeg vil anbefale deg å være litt forsiktig her.... Det er ikke uten grunn at flere store selskap (lurer på om ikke fujitsu-siemens var ett) har gått ut og anbefalt sine brukere å vente med SP2. Har følgende hardware i PC'en min: MSI K8N NEO Platinum S754 AMD A64 3000+ @ 2,33GHz 1GB Geil Golden Dragon PC3700 Promise FastTrack S150SX4 med 256MB RAM, SATA RAID 2x WD Raptor 36GB i RAID 0 Creative Audigy 2 ZS Powercolor X800 PRO VIVO @ 16pipes 520/520 (vannkjølt og dønn stabilt over flere dager) Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Tillat meg å si NEI, NEI og atter NEI! Her tar du nok heeeelt feil. På min PC (med nyeste drivere, BIOS osv) slutter ca 50% av alle programmene å reagere, dvs at jeg kan trykke på ikonet, men det skjer ingen verdens ting. Har vært borti flere maskiner hvor det mange uforklarlige ting når man prøve å installere SP2. Det faktum at det gikk greit for deg betyr IKKE at det går like greit for alle andre, så jeg vil anbefale deg å være litt forsiktig her.... Og det samme gjelder motsatt. Det at det ikke går bra på DIN PC, betyr ikke at det går greit på de aller fleste. Selv har jeg oppgradert over 50 PC'er med SP2. Har hatt problemer med EN pc, og da fordi det var en beta driver til skjermkortet. Kjenner også massevis av folk som ikke hadde noen problemer med SP2. Det at enkelte produsenter ikke anbefaler folk å installere SP2, kan ha mange grunner. En grunn kan være at de bruker drivere/programvare som ikke fungerer med SP2. Tilbake til din PC. Dersom det ikke skjer noe når du trykker på ikonene dine, har du større problemer enn SP2. Slipstream en XP cd og installer med den. Igjen; SP2 inneholder en HAUG med bugfixer til XP. Disse får du ikke installert på noen andre måter enn å installere SP2. Dersom du ikke installerer den, risikerer du å bli spreder av spam/virus, på samme måte som de som ble smittet av MSBlaster/Sasser i fjor. Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 hehe jeg venta på den der. jeg skal si deg hvorfor... FORDI MASKINA MI VIL IKKE STARTE !!! :( Slipstream en cd og installer med den. Når du da installerer med denne CD'en, er SP2 allerede installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå