Nissen Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Bare lurer på hvorfor det ikke er flere som driver å modder på skjermen. Det er jo en stoor del av selve pcen, og er vel like kult å sette f.eks plexiglass i som selve pcen (det er vell egentlig bare kulere, siden det etterhvert er omtrent standard med plexiglass i kabinettet.) Noen som har linker til modifiserte monitorer ? Vurderer å gjøre noe med min.. Mvh Nissen Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Bare lurer på hvorfor det ikke er flere som driver å modder på skjermen. Det er jo en stoor del av selve pcen, og er vel like kult å sette f.eks plexiglass i som selve pcen (det er vell egentlig bare kulere, siden det etterhvert er omtrent standard med plexiglass i kabinettet.) Noen som har linker til modifiserte monitorer ? Vurderer å gjøre noe med min.. Mvh Nissen Skjermen blir varm, den kan bli veldig varm, jeg vet ikke hvordan plexiglass reagerer med så sterk varme, du må ha hull i plexiglasset, flere små hull for at varmen skal stige opp fra skjermen... Det er mange hindringer, kutte hull kan medføre sprekker i glasset. Men hvis du prøver så sleng med noen bilder, d hadde vært fet... (Husk kathoder inni skjermen, det er alltid fet ) Lenke til kommentar
belgen Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 en skjerm er kathode! du kan jo sette inn vifter 1 inn og 1 ut! men bruk led vifter Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Og en liten ting til...... PASS PÅ FINGRENE!!!!! Det kan akumuleres ganske høye spenninger inne i en skjerm, selv når koblet fra nettspenningen... (er utdannet monitorreperatør.... tro meg!!!!!) Men det høres ganske spennende ut...... Montro om jeg har noe borte i vognsjulet.... Kanskje det dukke opp en worklog snart Lenke til kommentar
ElmotriX Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 selv har jeg ikke gjort noe drastisk skjærm modding... men for noen måneder siden skrudde jeg den fra hværandre å lakerte dekselet søv... ble drit fett og matcha kabben drit bra.... Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 En gang skulle jeg demontere en TV som hadde blitt kastet ut av vinduet 3 DAGER tidligere. Jeg fikk støt i det jeg tok av høyspentledninga (den røde ledninga som ender opp på toppen av bilderøret) Tips: Før du gjør noe som helst med skjermen, la den stå på (ikke power save, men PÅ) og dra ut strømledningen direkte uten å slå av hovedbryteren. Dette gjør man for å lade ut alle kondensatorene slik at man ikke får støt. (Dette er IKKE skadelig for skjermen) Etter at du har moddet skjermen bør den ikke stå med hovedbryteren i PÅ posisjon når du forlater rommet/huset. Jeg har sett mange stygge tilfeller av brente komponenter. Når ufaglærte modder slikt selv bør man ta ekstra forhåndsregler... Men for all del: Have FUN! lykke til Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) har en 14tommers samsung skjerm liggende...hmm Endret 20. oktober 2004 av TrulZern Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Og en liten ting til...... PASS PÅ FINGRENE!!!!! Det kan akumuleres ganske høye spenninger inne i en skjerm, selv når koblet fra nettspenningen... (er utdannet monitorreperatør.... tro meg!!!!!) Men det høres ganske spennende ut...... Montro om jeg har noe borte i vognsjulet.... Kanskje det dukke opp en worklog snart Jeg har en 17" CRT liggende, har vært kobla ut av strømmen i over en uke nå (8 dager), vente en uke til? Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Mekket inn lexan glass + katode, inn i min sjerm for en god stund siden. http://tinypic.com/dfewi Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Og en liten ting til...... PASS PÅ FINGRENE!!!!! Det kan akumuleres ganske høye spenninger inne i en skjerm, selv når koblet fra nettspenningen... (er utdannet monitorreperatør.... tro meg!!!!!) Men det høres ganske spennende ut...... Montro om jeg har noe borte i vognsjulet.... Kanskje det dukke opp en worklog snart Jeg har en 17" CRT liggende, har vært kobla ut av strømmen i over en uke nå (8 dager), vente en uke til? For å si det sann så ville ikke jeg tatt sjansen på det..... Tror laddningene ligger der leeeeeenge.... Har aldri prøvd å tatt borti så.... Men det er jo bare å passe på fingrene sine. Ett lite tips er å ikke rote med skjermingen som er bake på bildedrøret. Der skal gå signaler med veldig høy frekvens, skal lite til for å messe opp.. (egen erfaring ) Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 selv har jeg bare planer om å sette inn masse rare ledings greier, og kanskje noe leds som stikker ut for å få det stilig, + lakking, men jeg har bare den jeg bruker nå, så det blir ikke aktuelt.. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Er det ikke bare å jorde skjermen, da? En modda skjøteledning med bare jord.... Lenke til kommentar
ElmotriX Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 du kunne jo bare jorda fingertuppen men hvis du , etter at skjermen er koblet ut, sprur skjermen på, vil di gjenverende ladningene forsvinne i det skjermen prøver å skru seg på... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 ta på mors gummihansker.. Lenke til kommentar
Slafsehund Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Det er ikke vanskelig å modde skjerm har modda 2 stk. resultatet blir fett. Noen skjermer er helt kapslet inn i et metall bur, spesielt på dyre 21 tommere det er for å motvirke på støy på bildet . men du kan monter lys inni da. men det er ikke så lurt å ta bort metallet. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Har planer om å montere lys på skjermen for å lyse opp tastaturet. Er det mulig å hente f.eks 5V fra skjermen? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Er det mulig å hente 12V fra den, og hvor kan den hentes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå