SuperMorten Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Beklager å syte sånn, men kjipern å kjøpe så dyrt pc anlegg og så er det bare ræva... Kan jo prøve en annen versjon av winamp. Er egentlig fan av de enkle winampene, 2.91 f.eks, men jeg kan jo se om 5'ern er noe bedre. Har jo egentlig testet med mediaplayer f.eks, og det fungerte supert.. men jeg får sjekke ut muligheten. Sub'en står forresten ganske langt inni et hjørne, så det kan jo også være en mulighet. Men det som er litt rart, er at jeg bygde en billigpc for en kamerat, og så testet jeg lyden på den...og det var jo en helt ny verden. Det var integrert lydkort på EPoX EP-8KMM5i, og der var bassen super. På min pc må jeg har bassen helt på min på kontrollenheten, men på den andre pcen måtte jeg skur den opp til 50%. Jeg skal prøve meg litt frem med spiller og plassering, men er overbevist at lydkortet er avgjørende her. Til dere som har z-680, hvilket lydkort bruker dere, og fungerer det bra? Et alternativ er jo å finne et lydkort som bruker sammen chippen som i EPoX EP-8KMM5i.. Hvis noen har en bra løsning, plz help me! Lenke til kommentar
k3rm0r Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Beklager å syte sånn, men kjipern å kjøpe så dyrt pc anlegg og så er det bare ræva...Kan jo prøve en annen versjon av winamp. Er egentlig fan av de enkle winampene, 2.91 f.eks, men jeg kan jo se om 5'ern er noe bedre. Har jo egentlig testet med mediaplayer f.eks, og det fungerte supert.. men jeg får sjekke ut muligheten. Sub'en står forresten ganske langt inni et hjørne, så det kan jo også være en mulighet. Men det som er litt rart, er at jeg bygde en billigpc for en kamerat, og så testet jeg lyden på den...og det var jo en helt ny verden. Det var integrert lydkort på EPoX EP-8KMM5i, og der var bassen super. På min pc må jeg har bassen helt på min på kontrollenheten, men på den andre pcen måtte jeg skur den opp til 50%. Jeg skal prøve meg litt frem med spiller og plassering, men er overbevist at lydkortet er avgjørende her. Til dere som har z-680, hvilket lydkort bruker dere, og fungerer det bra? Et alternativ er jo å finne et lydkort som bruker sammen chippen som i EPoX EP-8KMM5i.. Hvis noen har en bra løsning, plz help me! sub'n er litt for krafitg i forhold til resten av anlegget, og den er ike så tight.. den er bare slik.. unormal durring kan være pga brukerfeil, drivere, instillinger.. ihvertfal det eg fant ut etter en telefon med logitech.. fiksa litt på instillinger osv. og bassen funker SUPERT. spiller fremdeles litt høyt, men har ingen unormal skurring eller lignende Lenke til kommentar
Lurkern Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hadde samme problemet med subben... Løsningen var å pakke et par lester (tykke sokker) inn i porten til subben. Dette tar av for vibrasjonen som fører til ulyden fra plastikken der inne. Skal nevnes at jeg ikke pakket de langt inn, bare nok til at de sitter fast der som en slags ball (de må nemlig sitte hardt fast for at det skal hjelpe). Og ja, vet at det står i bruksanvisningen at man ikke skal putte ting inn der... Har brukt høyttalerne slik i et år nå uten problemer Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Det å fjerne subben fra et hjørne kan ha en god del å si, da man i teorien kan få 3-6dB volumøkning rundt bassfrekvensene ved dette (har testet det på min vega XL18 og det utgjorde veldig stor forskjell i min sammenheng). Lenke til kommentar
SuperMorten Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hehe...sokk ja. Testet det ut, og det funket faktisk litt. Men vil ikke si at det fungerer tilfredstillende nå heller. Men et lite spørsmål, er det sunt med en sokk i bassporten? Er åpen for andre forslag:) Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Er åpen for andre forslag Selg det, og kjøp noe annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå