Gå til innhold

Z-680 THX + TV ?


Anbefalte innlegg

ER det noen spesifikke tv merker eller modeller jeg må ha for å få denne støtten eller er det noen kabler for at dette skal fungere?

 

VIl jo gjerne få koblet til slik at jeg får det systemet slik det skal være, får det bare til på pcen på soundblaster audigy 2 kortet mitt..

 

 

edit; logitech Z680 THX skal kobles rett i tven så da må jeg vel ha et spesielt tv som støtter dette?

Endret av arna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TV lydutgangen (visst du har en, headphone kan vel brukes og). Disse er stereo.

Du kobler bare ledning fra TV'en inn i den grønne inngangen på kontroll pod'en.

du vil få stereo lyd, eller fake surround.

 

Visst du skal se film fra dvdspiller, så kobler du dvd'en til kontroll pod'en (coaxial eller optical). Da får du 5.1 lyd og THX og alt dvd'en måtte tilby...

 

Vet ikke om noen TV som støtter 5.1 eller THX lydutgang... Det er jo ingen tv signaler som har med seg slik lyd.. Det er kun digital parabol f.eks, og da må du få lyden ut av decoderen o.l.

 

(Rett meg gjerne).

Lenke til kommentar

så det blir liksom z680 til dvd-spiller og dvd spiller til TV?

 

Alt avhenger hva dvd spilleren støtter med andre ord .. Har du noen gode ideer på spillere som tar 7.1 og / eller THX ? Eventuelt stereoannlegg som tar dette.

 

Og med 'kontroll pod' tenker du da den interne som er i TVer eller en ekstern som kjøpes utenom ?

Lenke til kommentar
Alt avhenger hva dvd spilleren støtter med andre ord .. Har du noen gode ideer på spillere som tar 7.1 og / eller THX ? Eventuelt stereoannlegg som tar dette.

THX er en sertifisering, ikke et lydformat. DVD-spillere støtter/tar ikke 7.1 etc.. De støtter lydformat som f.eks Dolby Digital og DTS. De fleste filmer på dvd i dag har som regel et 5.1 eller 6.1 lydspor. Det er opp til recieveren, eller i ditt tilfelle logitech-settet om dette støttes.

 

En grei dvd spiller til under 2000,- er Pioneer DV-575A.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Men det er vel ikke opp til logitech settet om det støttes, for det gjør det, men heller dvd spilleren om den har innganger nok til å håndtere 7.1 systemet ?

Du kobler en optisk eller elektrisk digitalkabel fra dvd-spiller til z-680 settet. Dvd spilleren blander seg ikke opp i lydformatet, det kommer an på hva som ligger på DVD'en, og hva høytalersettet ditt klarer å gjengi.

Lenke til kommentar
Men det er vel ikke opp til logitech settet om det støttes, for det gjør det, men heller dvd spilleren om den har innganger nok til å håndtere 7.1 systemet ?

Du kobler en optisk eller elektrisk digitalkabel fra dvd-spiller til z-680 settet. Dvd spilleren blander seg ikke opp i lydformatet, det kommer an på hva som ligger på DVD'en, og hva høytalersettet ditt klarer å gjengi.

Tror vi misforstår hverandre litt nå, eller kanskje ikke jeg som forstår svaret, men det jeg prøver å spørre om er at det z-680 har vel ikke bare 1 inngang til (kontrolleren) ?

 

For det var ihvertfall slik det det gamle anlegget mitt fra logitech at den hadde 3 kabler fra kontrolleren som måtte kobles inn i grønn, sort og rosa inngang på lydkortet, dvd spillere må vel ha det slik for å kunne gjengi lyd på alle høytalerne ?

Lenke til kommentar
Men det er vel ikke opp til logitech settet om det støttes, for det gjør det, men heller dvd spilleren om den har innganger nok til å håndtere 7.1 systemet ?

Du kobler en optisk eller elektrisk digitalkabel fra dvd-spiller til z-680 settet. Dvd spilleren blander seg ikke opp i lydformatet, det kommer an på hva som ligger på DVD'en, og hva høytalersettet ditt klarer å gjengi.

Tror vi misforstår hverandre litt nå, eller kanskje ikke jeg som forstår svaret, men det jeg prøver å spørre om er at det z-680 har vel ikke bare 1 inngang til (kontrolleren) ?

 

For det var ihvertfall slik det det gamle anlegget mitt fra logitech at den hadde 3 kabler fra kontrolleren som måtte kobles inn i grønn, sort og rosa inngang på lydkortet, dvd spillere må vel ha det slik for å kunne gjengi lyd på alle høytalerne ?

Jo du kan også koble det på den måten, men det enkleste, med best lydkvalitet, er å bruke en digitalkabel mellom dvd spiller og kontrollenhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...