Jan Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Aldri i mitt liv har jeg hattt probblemer med retskrivning. Skriver "Dessverre". Lenke til kommentar
DevN Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Aldri i mitt liv har jeg hattt probblemer med retskrivning. Skriver "Dessverre". Ikke i dag heller? Regner med du gjorde det med vilje, men, men: Aldri i mitt liv har jeg hatt problemer med rettskriving. Skriver "Dessverre". - "Rettskrivning" tror jeg ikke du gjorde med vilje i så fall, det hadde ingenting med dobbelkonsonanter å gjøre. Og tror jeg ville skrevet: Skriver "dessverre". Forbehold på skrivefeil og slurvefeil. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Har alltid skrevet "dessverre," slik det skal være. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg hører at 'desverre' høres både feil og idiotisk ut. Derfor har jeg alltid skrevet (ikke 'skrivd') 'dessverre'! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Ops, har alltid skrivd det med én s jeg... Tror ikke det er den verste skrivefeilen din En ting jeg har lurt mer på er om det er installere eller innstallere, har nå kommet fram til at det er installere. Piuh, den jeg stort set har brukt... Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg skriver alltid 120% (+-sånn ca 30%) riktig så jeg skriver jo så klart med en s Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg lærte vel å stave "dessverre" for et par år siden. Gjorde den samme feilen i gamledager jeg også gitt. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Ops, har alltid skrivd det med én s jeg... Tror ikke det er den verste skrivefeilen din En ting jeg har lurt mer på er om det er installere eller innstallere, har nå kommet fram til at det er installere. Piuh, den jeg stort set har brukt... Har laget et eget lite notat i bakhodet: - Innstillinger (to n) - Installere (en n) Tenker jeg på installere, kommer innstillinger automatisk opp, dermed husker jeg hvilket ord som hadde to n, og hvilket som hadde en n. Lenke til kommentar
Glasskonstruksjon Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hva?? To "s"-er? Hvordan i all verden har jeg gått glipp av det? Dessverre blir helt feil for meg, men må vel bare venne meg til det. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Ops, har alltid skrivd det med én s jeg... Samme her .. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Her har det blitt skrevet "dessverre" så lenge jeg kan huske. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Har nok alltid skrevet desverre, men rart ingen har kommentert det. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Har nok alltid skrevet desverre, men rart ingen har kommentert det. Det syntes jeg og, er vel ikke så altfor mange som vet det. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Har alltid skrevet dessverre (Har vært skrivefeil om det har vært én S ). Virker helt logisk for meg, da jeg tror at ordet fra gammelt av er satt sammen av "dess verre". Men merker at det er bra mange som skriver desverre, selv om jeg sjeldent orker å rette på de. Fin bump forøvrig Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Har som regel skrevet desverre fordi jeg har sett andre gjøre det, men nå da jeg vet at det skal skrives dessverre så skal jeg gå over til det Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 dessverre skrives nok dessverre med 2 s'er ja. HHAHAHAHAHAHHAH! Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Er det to ord jeg bestandig sliter med, så er det "dessverre" og "interessant". Men det er også de eneste. Må bestandig slå opp i Clue selv om jeg har slått dem opp 345246 ganger før. Irriterende... 1 Lenke til kommentar
Tigerhaien Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg har alltid skrevet dessverre, men jeg søkte det opp nå fordi jeg denne uka har sett tre forskjellige personer skrive desverre, og jeg syntes det så helt feil ut. Personlig er jeg ganske nazi på grammatikk, men jeg føler meg litt som en viktigpetter om jeg retter på nære venner over nettet. Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg skriver alltid korrekt, så jeg skriver "dessverre". ... Skal innrømme at jeg selv skriver desverre. Til tross for at jeg vet det skrives dessverre. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå