Nevnarion Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Nå lurer jeg seriøst. Hvordan skriver folket des(s)verre? Har hele mitt liv skrevet med EN s, altså desverre. Og det er det aldri noen lærere eller noen andre som har kommentert. Men så fikk jeg plutselig høre fra en i går at "du skriver det feil. Det skrives med to s'er, altså dessverre" Så ble jeg i tvil, og slo det opp i en ordliste. Der står det svart på hvitt at det skrives dessverre Men...har spurt mange jeg kjenner om hvordan de staver des(s)verre, og stort sett alle staver det D-E-S-V-E-R-R-E. Så... Endret 18. oktober 2004 av Nevnarion Lenke til kommentar
brillan Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 www.ordbok.no sier dessverre Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 dessverre skrives nok dessverre med 2 s'er ja. 2 Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Dess og verre. Det er to forskjellige ord satt sammen, det. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Jeg vet at riktig skrivemåte er med to s'er Men hvordan skriver dere des(s)verre? Vær ærlig. Ikke la dere påvirke av hva som er riktig og ikke. Det jeg synes er mistenkelig er at ingen lærere har påpekt det noen gang Endret 18. oktober 2004 av Nevnarion Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Jeg skriver alltid korrekt, så jeg skriver "dessverre". Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Når jeg tenker på måten jeg sier det på så sier jeg de-sverre, legger ikke akuratt noe press på S, hadde jo spytta ned vedkommende, jeg sier det med gjevn flyt. Hadde nok ikke reagert om noen hadde skrevet det med en eller to s'er. Drage_net : Kan du gå god for det, _alltid_ korrekt ? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 jeg pleier og skrive desverre.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Jeg skriver dessverre. Tror nok det er lærerne dine det skorter på. Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Jeg vet at riktig skrivemåte er med to s'er Men hvordan skriver dere des(s)verre? Vær ærlig. Ikke la dere påvirke av hva som er riktig og ikke. Ahh... var det du var ute etter ja. Vel, jeg skriver dessverre. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Dessverre vet jeg ikke.... 2 Lenke til kommentar
Leon Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Jeg skriver dessverre slik det skal skrives, etter reglene i allefall. Men, en vanlig feil er det, det skal være helt klart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Desverre skriver jeg. Kan ikke huske å ha fått feil på det. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Kan ikke være bare lærerne mine det skorter på da. Ville vært rart. Men kanskje jeg egentlig skriver med to s'er jeg også. Bare at jeg har blitt forvirret av det hele. Men vet uansett mange som ikke er klar over at det skrives sånn. Artig er det hvertfall, og det er MANGE som skriver det feil Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Jeg har da alltid skrevet desverre...... Har aldri fått påpekt at det var feil heller..... hmmmmm Lenke til kommentar
DevN Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Spurte fattern for noen måneder siden, og fant ut at det skrives "dessverre". Jeg husker ikke hvordan jeg skrev det før. Du kan gjerne gi meg et svar hvis du gidder og søke etter innlegg som er... tja, minst 6mnd gamle av meg. Hehe. Lenke til kommentar
PT Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 desverre dessverre Døm selv Skriver selv 'dessverre' Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 jeg pleier og skrive desverre.. Stor bokstav i setningen, "og" eller "å"? "Desverre" er dessverre feil. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Ops, har alltid skrivd det med én s jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå