Gå til innhold

Går denne rambrikken og hovedkortet sammen?

magne_v

Anbefalte innlegg

Hei

Skal bygge nytt system og har lurt litt på hvilket hovedkort og minne jeg skal velge. Jeg landet egentlig på dette hovedkortet:

Abit AA8 DuraMAX Hovedkort for S775 I925X,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR2,PCI-Ex16

og denne ram-brikken(e):

Corsair Twin2X 5400 DDR2, 1024MB

PC5400 Kit w/two matched CM2X512-5400C4 Dimm's

Så var jeg og tittet på nettbutikken til IOShop tror jeg det var, hvor det stod noe om at det hovedkortet støtter minne opp til PC4200! vil det si at det minne jeg har valgt ikke vil passe til hovedkortet? Eller er det ikke vits å kjøpe den, siden jeg ikke får utnyttet hastigheten på ram-brikken(e)?

Ellers setter jeg pris på tips til andre hovedkort/minnebrikker hvis dette er en dårlig mix, eller ikke særlig verdt det.

Magne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg vet ikke så mye om verken det hovedkortet eller den RAMen. Men dersom hovedkortet maks støtter minne opptil 4200, kan jeg ikke skjønne at det skal være noen vits i å kjøpe raskere RAM enn dette. Du vil da ikke få utnyttet hastigheten på RAM-brikkene som du sier.

Stig

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg vet ikke så mye om verken det hovedkortet eller den RAMen. Men dersom hovedkortet maks støtter minne opptil 4200, kan jeg ikke skjønne at det skal være noen vits i å kjøpe raskere RAM enn dette. Du vil da ikke få utnyttet hastigheten på RAM-brikkene som du sier.

Stig

Man får utnyttet raskere ram hvis man overklokker :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...