Gå til innhold

Jeg misfornøyd med X800XT PE?

Gjest Slettet+5432143541

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5432143541

Vel egentlig ikke, men alikevel så er det noe som bekymrer meg.

Så på tester av dette kortet og konkluderte med at kortet holdt følgende fpsverdier i spill: cs 100(max) Doom 3 Ultra High 89fps, Call of duty 200fps,

Det jeg fikk var: cs 100fps doom 3 60fps,Call of duty 50 fps..

Er det noe jeg ikke har gjort riktig ved installasjon eller?

Jeg har inntallert de aller nyeste driverne (Catalyst)

Jeg har:

Hovedkort K7N2 Delta

AMD Athlon Xp 3000XP+(2,16Ghz)

1,5 GigaRam

Powercolor X800XT PE

Endret av Slettet+5432143541
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg er ekspert, men jeg synes det er rart at testkonklusjoner tørr begi seg utpå å love FPS for spill og skjermkort?

Ytelsene i flere komponenter i pc'en avgjør jo hvilken FPS du vil få. Ihvertfall ikke kun GPU og GPU RAM.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Så på tester av dette kortet og konkluderte med at kortet holdt følgende fpsverdier i spill: cs 100(max) Doom 3 Ultra High 89fps, Call of duty 200fps,

Både Call Of Duty å Doom3 er OpenGL spill. Der er 6800 Serien bedre. CS Source er det tålig likt. Men å garantere FPS uten å vite hva annen HW som er i er galskap. Vet ikke hva du har, men kortet er ihvertfall ett veldig bra ett. Er du sugen på 6800Ultra istedet,så ta kontakt. Vi kan sikkert komme til en en deal ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Både Call Of Duty å Doom3 er OpenGL spill. Der er 6800 Serien bedre. CS Source er det tålig likt. Men å garantere FPS uten å vite hva annen HW som er i er galskap. Vet ikke hva du har, men kortet er ihvertfall ett veldig bra ett. Er du sugen på 6800Ultra istedet,så ta kontakt. Vi kan sikkert komme til en en deal ;)

NEVERS! :tease:

Lenke til kommentar

Skjermkort-tester på nettet er som regel utført med Athlon 64-CPU, eller Pentium 3,0 GHz eller bedre. I 3DMark05 så er ikke dette så viktig, men i f.eks. Doom3 så er CPU helt avgjørende.

I tillegg så kan det være at du har testet spillene med AA og AF aktivert i spillet, og at testene du sammenligner dine restultater med er uten AA og AF.

60 fps i Doom3 er dessuten maks hastighet, fordi det er en fps-sperre i spillet, som må fjernes for at man skal få høyere fps.

50 fps i CoD var dog veldig lavt, og litt uforklarlig.

Lenke til kommentar

Jeg har:

Hovedkort K7N2 Delta

1,5 GigaRam

Powercolor X800XT PE

Men herregud da! på cs. er det fps sprerre på 100fps, det gjeder også for doom3, bare der er sprerren på 60 fps, call of duty vet jeg heller ikke, litt lavt ja!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Jeg har:

Hovedkort K7N2 Delta

1,5 GigaRam

Powercolor X800XT PE

Men herregud da! på cs. er det fps sprerre på 100fps, det gjeder også for doom3, bare der er sprerren på 60 fps, call of duty vet jeg heller ikke, litt lavt ja!

Kjære deg.. hvis du har lest det som er quotet fra meg så har jeg skrevet "cs 100(max)" med dette prøvde jeg å si at jeg VET at cs har en fps max grense på 100fps..

Lenke til kommentar
Kjære deg.. hvis du har lest det som er quotet fra meg så har jeg skrevet "cs 100(max)" med dette prøvde jeg å si at jeg VET at cs har en fps max grense på 100fps..

Kjære deg... Hvorfor klager du da???

Du er helt klart hemmet av cpu, kjøp deg en AMD64 på socket 939 så får du ut mer av kortet ditt!

Lenke til kommentar

For en tåpelig tråd. Du linker hverken til tester eller forteller hvilke settings du bruker.

Dessuten er 60 fps max i doom3 med mindre du kjører timedemo.

Og en annen ting; han er da ikke hemmet med en XP3000+, det er ihvertfall bare tøv.

Endret av arokh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541
100 fps i CS og 60 fps i Doom3 har blitt forklart nå. 50 fps i Cod må avklares. Hva slags oppløsning kjører du med? Har du AA og AF på?

Last ned 3DMark03 eller -05, og se hva du får i score. Det kan du sammenligne med scorene som er postet i forumet (og andre steder).

Det er avklart, da jeg skrudde av sync every frame fikk jeg 120 fps og det er jeg fornøyd med :D

Til du som ville ha link til testen: http://www.thetechzone.com/?m=show&id=77&page=4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...