Gå til innhold

Må alle høyttalere "spilles inn"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg mottar surroundanlegget mitt, må jeg da "spille inn" høyttalerne inkl. subwooferen. Hvor lenge skal jeg spille på lavt volum?

Det som er viktig når du spiller inn er at du spiller lavt de første 10 minuttene til høyttalerne er blitt varme.Deretter kan du spille så høyt du vil.Jo høyere du spiller jo raskere blir de spillt inn.Dette fordi at når du spiller høyt vil elementene få større utsving på membranene og de mykner derfor raskere opp.Innspillingstid varierer fra høyttaler til høyttaler.En høyttaler med titanums diskant kan bruke så lang tid som 500 timer før den er myknet opp.Jeg har i noen tilfeller hørt drastisk forskjell fra høyttalerne var helt ny til de var ferdig innspilt,men dette varierer også mellom forskjellige høyttalere.

Lenke til kommentar

Bare spill med høyttalerne som normalt du. Dette med innspilling er litt oppskrytt synes jeg. Høyttalerne blir spilt inn av seg selv mens du bruker de som normalt, du merker det på lyden når høyttalerne begynner å bli ferdig innspilt.

Så lenge du ikke spiller alt for høyt (så høyt at du får forvrengning, eller at forsterkeren klipper), så går det nok bra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...