Rwbue Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Heisann! Vel, jeg har ordna et script som skriver til databasen, og det er velykket skreve inn. Jeg har sjekket om det er der, og det er det Men så skal jeg jo lese det, får det fram! Dette funker ikke, det blir bare helt blankt. Skjønner ikke noe jeg Her er koden: <?php echo "<strong>Kodene:</strong><br/><br/>"; mysql_connect("******", "******", "******")or die("Klarer ikke å få kontakt med MySQL!"); mysql_select_db("******")or die("<strong>Umulig å velge database!</strong><br /><br />"); $koder = mysql_query("SELECT * FROM koder ORDER BY kode_id"); while($k = mysql_fetch_array($koder)) echo "<table width='100%' cellpadding='10' cellspacing='10'>"; { echo "<tr>"; echo "<td width=\"2%\">"; echo "$k[kode_id]"; echo "</td>"; echo "<td width=\"60%\">"; echo "$k[overskrift]"; echo "</td>"; echo "<td width=\"30%\" align=\"left\">"; echo "$k[dato]"; echo "</td>"; echo "</tr>"; } echo "</table>"; ?> Takker for alle som vet hva som er galt Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Hvorfor starter du en blokk ETTER en echo? Try this: <?php echo "<strong>Kodene:</strong><br/><br/>"; mysql_connect("******", "******", "******")or die("Klarer ikke å få kontakt med MySQL!"); mysql_select_db("******")or die("<strong>Umulig å velge database!</strong><br /><br />"); $koder = mysql_query("SELECT * FROM koder ORDER BY kode_id"); echo "<table width='100%' cellpadding='10' cellspacing='10'>"; while($k = mysql_fetch_array($koder)) { echo "<tr>"; echo "<td width=\"2%\">"; echo "$k[kode_id]"; echo "</td>"; echo "<td width=\"60%\">"; echo "$k[overskrift]"; echo "</td>"; echo "<td width=\"30%\" align=\"left\">"; echo "$k[dato]"; echo "</td>"; echo "</tr>"; } echo "</table>"; ?> Endret 18. oktober 2004 av Loomy Lenke til kommentar
audunr Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Har du sjekket av while-løkken går? Printer den ut tabellen, men med tomme variabler? Alltid lurt å sjekke slike ting. Ellers ville jeg forsøkt å skrive linjene med variablene slik: echo $k["kode_id"]; Siden kode_id uten anførselstegn først tolkes som en konstant. MVH Audun Lenke til kommentar
Rwbue Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Jepp, nå gikk det! Tusen takk dere Lenke til kommentar
Rwbue Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Hei, igjen. Spør om en liten ting i samme tråd jeg. Vel, nå har fikset slik at jeg kan lese dem, kodene: <?php mysql_connect("****", "****", "****")or die("Klarer ikke å få kontakt med MySQL!"); mysql_select_db("****")or die("<strong>Umulig å velge database!</strong><br /><br />"); if($_GET['kode_id'] == "") { echo'<h3>Feil!</h3>Fant ingen artikkel.'; } else { $q = @mysql_query("SELECT * FROM koder WHERE kode_id = '".$_GET['kode_id']."'"); $r = @mysql_fetch_assoc($q); echo"<h3>$r[overskrift]</h3> - <strong>$r[dato]</strong><br /><br />"; echo highlight_string($r[kode]); } ?> Men det funker, ja. Men etter hvert script så står det et ETT tall, altså "1". Noen som vet hva som må gjøres? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå