Gå til innhold

Slå av harddisker etter en stund

pgdx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I og med at 99% av forumbrukerne her bruker windows og de bare klikker seg inn på spørsmålet ditt fra forsiden burde du kanskje utdype spørsmålet ditt litt bedre neste gang? Veldig få som leser hvilket forum du postet spørmålet ditt i vet du.

Vet du hva? Vi frie mennesker gir en god f i alle Windows-brukerne.

Nå over til tema: Som nevnt tar hdparm seg av dette. Du må nesten bare sjekke manualen og søke etter "sleep" der, for den time-to-sleep-skalaen de bruker er særdeles ikkelineær, men du finner nok ut av det.

Lenke til kommentar
I og med at 99% av forumbrukerne her bruker windows og de bare klikker seg inn på spørsmålet ditt fra forsiden burde du kanskje utdype spørsmålet ditt litt bedre neste gang? Veldig få som leser hvilket forum du postet spørmålet ditt i vet du.

Hmm.. kansje jeg skal begynne å kaste ut linux-svar i windows-gruppa? Hadde vært gøy... *bare klikket meg inn, jeg...*

Sist jeg skjekket var Linux-forumet btw. det mest aktive her på HW.

Lenke til kommentar

Advarsel: Dette er en post med linux innhold.

Vi må nok ha med en sånn en i alle topicene våre så ikke windows brukere poster feil! :p

Endret av Blurpy
Lenke til kommentar

Vi må nok ha med en sånn en i alle topicene våre så ikke windows brukere poster feil! :p

Ja, vi må ta hensyn. Det er ikke så lett for en stakkars windows-bruker å holde styr på alle de kompliserte kategoriene og alt det der. Huff, fikk litt vondt i hodet av å tenke så mye, går og legger meg.

Lenke til kommentar

Nei, de reagerer nok ikke før det popper opp en animert binders med en snakkeboble som sier det.

Lenke til kommentar

Tilbake til topic: laptop mode er en fin ting på laptopper - de lar deg ha mere "dirty buffers", dvs at når du skriver noe på disken, lagrer den det i minnet, i stedet for å skrive det til disken. Spinner først opp disken når mengden når en viss grense.

Pass dog på at en gjennomsnittlig disk bare tåler å spinnes opp ca 50 000 ganger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...