realfingolfin Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Kan jeg det? altså på divs og tabeller, kan jeg bruke en del av et bilde helst hele (slik at 1/4 vises på hver av borderne) Er det mulig? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hvis jeg forstod deg rett KAN du lage en egen border-div som er like bred som du vil at borderen skal være, og så sette bildet som bakgrunnsbilde i div'en. Hvilken del av bildet som vises kan bestemmes med background-position. Men uansett blir det fryktelig innviklet å plassere 4 div'er inni en div Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Du kan jo vel bruke samme metoden som de fleste bruker på å lage en "border" på hele siden, hva skal du bruke det til da? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 http://absentvoid.com/hwno/dynamic_custom_borders/ Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 http://absentvoid.com/hwno/dynamic_custom_borders/ Var det ikke noe bug med den i FF? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Dette blir mye lettere i CSS3, for da får vi egenskapen border-image Edit Ja, det dokumentet er bare en Working Draft, men det er jo hele CSS3-spesifikasjonen. border-image er en ganske prioritert egenskap, etter hva jeg har hørt. Endret 18. oktober 2004 av SirIce Lenke til kommentar
realfingolfin Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 http://absentvoid.com/hwno/dynamic_custom_borders/ Den linken hjalp meg litt, men kan du vie meg hvilket del av koden jeg trenger? jeg brukte vis kilde-tingen men jeg skjønner det fortsatt ikke. Så det duger bare med: #top_stretch { width: 100%; background: url(images/top_stretch.gif) repeat-x; height: 20px; } #top_left { width: 20px; height: 20px; background: url(images/top_left.gif); float: left; } #top_right { width: 20px; height: 20px; background: url(images/top_right.gif); float: right; } #content { background: url(images/left_stretch.gif) repeat-y left; } #content p { font-family: sans-serif; padding: 0 30px 0 30px; } #bottom_stretch { width: 100%; background: url(images/bottom_stretch.gif) repeat-x; height: 20px; } #bottom_left { width: 20px; height: 20px; background: url(images/bottom_left.gif); float: left; } #bottom_right { width: 20px; height: 20px; background: url(images/bottom_right.gif); float: right; } Og hvordan blir htmlen? <div> og så <div> inni <div>, er det mulig? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 <div id="main"> <!-- START ØVERSTE LINJE MED BORDERS/HJØRNER --> <div id="top_stretch"> <div id="top_left"></div> <div id="top_right"></div> </div> <!-- INNHOLDSFELT --> <div id="content"> <p> Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.</p> </div> <!-- START BUNNLINJE MED BORDERS/HJØRNER --> <div id="bottom_stretch"> <div id="bottom_left"></div> <div id="bottom_right"></div> </div> </div> Den var der.. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Dette blir mye lettere i CSS3, for da får vi egenskapen border-image Edit Ja, det dokumentet er bare en Working Draft, men det er jo hele CSS3-spesifikasjonen. border-image er en ganske prioritert egenskap, etter hva jeg har hørt. ...men så kommer det jo til å ta 8-9 år før Internet Explorer støtter den, så.. Lenke til kommentar
toss Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Dette blir mye lettere i CSS3, for da får vi egenskapen border-image Edit Ja, det dokumentet er bare en Working Draft, men det er jo hele CSS3-spesifikasjonen. border-image er en ganske prioritert egenskap, etter hva jeg har hørt. når kommer CSS3? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Og hvordan blir htmlen? <div> og så <div> inni <div>, er det mulig? Ja, det går fint an med div inni div Men boksen i tilfellet eg viste til er jo dynamisk, og har strengt tatt veldig masse fleire bilder og kode enn nødvendig for en med statisk bredde. For en med statisk bredde trenger du følgande: <div id="boks"> <!-- Denne boksen gir du bakgrunnen som må strekke seg nedover --> <div id="top"></div> <!-- Denne boksen gir du bakgrunnsbildet som skal vere toppen av boksen, dei øverste borderane, pluss hjørner oppe --> <!-- Her kommer innholdet i boksen. Boksen vil med denne metoden strekke seg nedover etterkvert som innholdet blir lengre. Går dog ikkje særlig bra om du angir bredde på blokkelementer til å bli større enn bredden på boksen. --> <div id="bottom"></div> <!-- Samme som toppen, men med bunn-borders --> Skjønner? Lenke til kommentar
realfingolfin Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Og hvordan blir htmlen? <div> og så <div> inni <div>, er det mulig? Ja, det går fint an med div inni div Men boksen i tilfellet eg viste til er jo dynamisk, og har strengt tatt veldig masse fleire bilder og kode enn nødvendig for en med statisk bredde. For en med statisk bredde trenger du følgande: <div id="boks"> <!-- Denne boksen gir du bakgrunnen som må strekke seg nedover --> <div id="top"></div> <!-- Denne boksen gir du bakgrunnsbildet som skal vere toppen av boksen, dei øverste borderane, pluss hjørner oppe --> <!-- Her kommer innholdet i boksen. Boksen vil med denne metoden strekke seg nedover etterkvert som innholdet blir lengre. Går dog ikkje særlig bra om du angir bredde på blokkelementer til å bli større enn bredden på boksen. --> <div id="bottom"></div> <!-- Samme som toppen, men med bunn-borders --> Skjønner? aha Lenke til kommentar
realfingolfin Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 ...men så kommer det jo til å ta 8-9 år før Internet Explorer støtter den, så.. Støtter opera css3? bare lurer på det så jeg får testet det ut eller et css3 et prosjekt som ikke har gått "live" ennå? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 CSS3 er fremdeles i "utviklingsfasen" for å si det sånn, men jeg tror f.eks Firefox allerede har støtte for en brøkdel av tingene Vet ikke hvilke tho' Lenke til kommentar
realfingolfin Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 CSS3 er fremdeles i "utviklingsfasen" for å si det sånn, men jeg tror f.eks Firefox allerede har støtte for en brøkdel av tingene Vet ikke hvilke tho' Hmm...Når kommer css3 til å gå live da? håper det er før jeg blir 20 år lol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå