chil Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Det er svært billig å laste ned musikk der(lovelig skulle en tro?) koster mellom 1 og 2 dollar for et fult album, men du må altså betale med VISA kort, å dette er en Russisk server altså når jeg ser RU domener sier det pling i hodet mitt. Er dette trygt? takker Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) lovelig skulle en tro? Det er formodentlig rent teknisk ikke ulovlig etter russisk lover og regler, men med de prisene så får garantert artistene ikke et rødt øre. Det at de på 'new releases'-siden har album som ikke engang er sluppet tilgjengelige for nedlastning er en klar pekepinn på at de stjeler materiell for å selge videre. Artister eller plateselskap ville selvfølgelig aldri tillate at et album blir sluppet til spottpris på nett en måned eller to før dets offisielle lansering. Så det koker ned til et moralsk spørsmål om man vil: 1) Bruke denne typen tjenester der tredjepart tjener gode penger på å stjele andres arbeid. 2) Bruke ymse fildelingstjenester der de som drifter nettsteder/de som har laget fildelingsprogrammene ofte tjener gode penger på reklame. 3) Kjøpe åndsverket på måter som faktisk gir noe tilbake til dem som har skapt det. Endret 18. oktober 2004 av Shimano Lenke til kommentar
chil Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 lovelig skulle en tro? Det er formodentlig rent teknisk ikke ulovlig etter russisk lover og regler, men med de prisene så får garantert artistene ikke et rødt øre. Det at de på 'new releases'-siden har album som ikke engang er sluppet tilgjengelige for nedlastning er en klar pekepinn på at de stjeler materiell for å selge videre. Artister eller plateselskap ville selvfølgelig aldri tillate at et album blir sluppet til spottpris på nett en måned eller to før dets offisielle lansering. Så det koker ned til et moralsk spørsmål om man vil: 1) Bruke denne typen tjenester der tredjepart tjener gode penger på å stjele andres arbeid. 2) Bruke ymse fildelingstjenester der de som drifter nettsteder/de som har laget fildelingsprogrammene ofte tjener gode penger på reklame. 3) Kjøpe åndsverket på måter som faktisk gir noe tilbake til dem som har skapt det. hmmm eller er jeg Men tilbake til spørsmålet? er det trygt å bruke Visa kortet hos disse folka? Lenke til kommentar
dmx Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) lovelig skulle en tro? Det er formodentlig rent teknisk ikke ulovlig etter russisk lover og regler, men med de prisene så får garantert artistene ikke et rødt øre. Det at de på 'new releases'-siden har album som ikke engang er sluppet tilgjengelige for nedlastning er en klar pekepinn på at de stjeler materiell for å selge videre. Artister eller plateselskap ville selvfølgelig aldri tillate at et album blir sluppet til spottpris på nett en måned eller to før dets offisielle lansering. Så det koker ned til et moralsk spørsmål om man vil: 1) Bruke denne typen tjenester der tredjepart tjener gode penger på å stjele andres arbeid. 2) Bruke ymse fildelingstjenester der de som drifter nettsteder/de som har laget fildelingsprogrammene ofte tjener gode penger på reklame. 3) Kjøpe åndsverket på måter som faktisk gir noe tilbake til dem som har skapt det. hmmm eller er jeg Men tilbake til spørsmålet? er det trygt å bruke Visa kortet hos disse folka? haha! nei.. jeg ville ikk ha gjort det.. Endret 18. oktober 2004 av dmx Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Jeg vet at i alle fall allofmp3.com bruker et tredjeparts selskap til å faktisk belaste kortet ditt slik at du skal slippe å måtte lure på om det er sikkert eller ikke. Leste noe om at dette selskapet da visstnok var svært så seriøst. Så sjekk ut det og google litt rundt problemet ditt Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Ikke bruk mp3search.ru. Siterer HalTan jeg: Du kan like godt laste ned ulovlig. Som et resultat av russiske kopirettslover er det eneste du faktisk betaler for på den sida penger til de som driver nettstedet. Ingenting når hverken plateselskap eller artist. Uffameg. Fra eldre tråd om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå